Advertentie:

Sign in to follow this  
Selina

Dieet

Recommended Posts

 Wie o wie kan me helpen? Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd maar blijf fluffy. Mensen zeggen dat ik vocht vasthoud dus moest ik meer drinken uiteindelijk 8 liter per dag en een watervergiftiging verder. Toen lag het aan de whey, dus ook maar mee gestopt, ben nog steeds fluffy. Toen lag het aan mijn tekort aan kcal, ik zat op 1400 en sportte 7x p.w. dus daar zat wat in. Langzaam opgebouwd naar 2600kcal en ik begon te groeien ( super eng eerst) maar toch bleef ik fluffy. Meer cardio, HIIT, ik bleef gluffy. Nohjah al met al ik heb van alles geprobeerd en blijf fluffy.
Nu wil ik beginnen met het KETO dieet. 
Ik ben een vrouw, 174cm, 70kg, 20% vet doel is 15% vet.
Ik train 4x p.w. fullbody met 30min. Cardio. In mijn vrije tijd ben ik nogal actief (hond uitlaten, huishouden etc.) En ik heb een kantoorbaan.
Hoeveel totaal aan kcal zouden jullie mij adviseren?
Welke macroverhouding? 
Training goed of is cardio beter? 
Kan ik ineens stoppen met carbs of afbouwen? 
3 hoofdmaaltijden per dag en dat is het? of wel tussendoortjes erbij toevoegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Selina,

Een Keto dieet(max 20 tot 70gr koolhydraten/dag) blijkt niet beter of slechter te zijn wat betreft gewichtverlies in vergelijking met andere dieeten. Op voorwaarde dat totaal ingenomen calorieën hetzelfde zijn. Het verschil met een ander dieet is dat er meer spiermassa  verloren wordt. Waarschijnlijk door het verlaagde glycogeen. 1 deel glycogeen houd 3 delen water vast. In mijn opinie niet ideaal voor vetverlies. Bovendien schijnt men een keto dieet niet lang te kunnen volhouden.

 

Een andere zaak is dat wanneer je calorierestrictie gaat doen,  Leptine gaat afnemen. Dit is een verzadigingshormoon dat ons lichaam verteld wanneer we genoeg energie hebben opgeslagen. Is hiervan te weinig dan gaat het lichaam in spaarstand wat betreft energieverbruik.Het regelt tevens de vetverbranding.

Mensen die problemen hebben om gewicht te verliezen zijn dikwijls Leptine ressistent waardoor hun lichaam, ondanks de grote hoeveelheden Leptine, dit aanziet als een tekort. Het gevolg is tevens een spaarstand.

De oplossing voor deze resistentie is lichaamsbeweging, voldoende slaap, gezonde voeding en vezels.

 

Rond deze laatste 2 nl gezonde voeding en vezels is veel te doen. Zij hebben een enorme impact op onze darmflora. Deze laatste wordt beschouwd als ons 2de brein. Zij bepalen mee ons humeur, slaap, bloeddruk, gewicht etc. Dus is het van groot belang dat je de goede bacterien voed. Dit kan door geraffineerde suikers te bannen en de nadruk te leggen op gezonde trage suikers. Deze vind je in groenten, fruit, havermout etc Bovendien zijn deze voedingsmiddelen rijk aan de benodigde vezels(voeding goede bacterien) en is de densiteit aan calorieën heel laag. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving, incluis mijzelf,  die dit hebben toegepast en hebben op korte tijd een aanzienlijke hoeveelheid gewicht verloren.

 

Dit is mijn opinie. Met calorieën tellen heb ik zelf geen ervaring. Mogelijk kunnen anderen hier meer over vertellen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey hey! Welkom op het forum gozer! Het gaat wel lastig zijn voor je, want dat betekent zoveel meer eten voor dezelfde hoeveelheid bruikbare voedingsstoffen... Mensen zijn ook simpelweg niet gemaakt om volledig plantaardig te leven, we hebben namelijk hoektanden. (Dat is genoeg als bewijs)   Ik sluit me aan bij Peter.   - B12 (uit injecties, NIET capsules. Dat neemt praktisch niet op.) - Soja producten zijn ook mega slecht voor je nieren en het is lastig afbreken voor je lichaam. Dus ga alsjeblieft voor de proteine uit bonen bijvoorbeeld. Veel beter voor je. - Ijzer gaat ook een probleem zijn, maar dat is simpel te supplementeren.   Groeten!!
    • Als je volledig plantaardig gaat eten zijn er een paar zaken waar je, als ik het goed heb, mogelijk een tekort van gaat krijgen. Vitamine b12, creatine en ijzer. Proteine kan je perfect uit soja halen.  
    • Hi community!   Ik ben al een tijdje aan het nadenken om meer plantaardig te gaan eten en dat te combineren met mijn krachttraining.
      Zijn er mensen hier die daar ook over nadenken maar daar enige zorgen of over hebben of het een grote uitdaging vinden?  Zo ja, welke zorgen en uitdagingen zijn dat dan?

      Thanks!
  • Sponsors