Advertentie:

Selina

Dieet

Recommended Posts

 Wie o wie kan me helpen? Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd maar blijf fluffy. Mensen zeggen dat ik vocht vasthoud dus moest ik meer drinken uiteindelijk 8 liter per dag en een watervergiftiging verder. Toen lag het aan de whey, dus ook maar mee gestopt, ben nog steeds fluffy. Toen lag het aan mijn tekort aan kcal, ik zat op 1400 en sportte 7x p.w. dus daar zat wat in. Langzaam opgebouwd naar 2600kcal en ik begon te groeien ( super eng eerst) maar toch bleef ik fluffy. Meer cardio, HIIT, ik bleef gluffy. Nohjah al met al ik heb van alles geprobeerd en blijf fluffy.
Nu wil ik beginnen met het KETO dieet. 
Ik ben een vrouw, 174cm, 70kg, 20% vet doel is 15% vet.
Ik train 4x p.w. fullbody met 30min. Cardio. In mijn vrije tijd ben ik nogal actief (hond uitlaten, huishouden etc.) En ik heb een kantoorbaan.
Hoeveel totaal aan kcal zouden jullie mij adviseren?
Welke macroverhouding? 
Training goed of is cardio beter? 
Kan ik ineens stoppen met carbs of afbouwen? 
3 hoofdmaaltijden per dag en dat is het? of wel tussendoortjes erbij toevoegen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hallo Selina,

Een Keto dieet(max 20 tot 70gr koolhydraten/dag) blijkt niet beter of slechter te zijn wat betreft gewichtverlies in vergelijking met andere dieeten. Op voorwaarde dat totaal ingenomen calorieën hetzelfde zijn. Het verschil met een ander dieet is dat er meer spiermassa  verloren wordt. Waarschijnlijk door het verlaagde glycogeen. 1 deel glycogeen houd 3 delen water vast. In mijn opinie niet ideaal voor vetverlies. Bovendien schijnt men een keto dieet niet lang te kunnen volhouden.

 

Een andere zaak is dat wanneer je calorierestrictie gaat doen,  Leptine gaat afnemen. Dit is een verzadigingshormoon dat ons lichaam verteld wanneer we genoeg energie hebben opgeslagen. Is hiervan te weinig dan gaat het lichaam in spaarstand wat betreft energieverbruik.Het regelt tevens de vetverbranding.

Mensen die problemen hebben om gewicht te verliezen zijn dikwijls Leptine ressistent waardoor hun lichaam, ondanks de grote hoeveelheden Leptine, dit aanziet als een tekort. Het gevolg is tevens een spaarstand.

De oplossing voor deze resistentie is lichaamsbeweging, voldoende slaap, gezonde voeding en vezels.

 

Rond deze laatste 2 nl gezonde voeding en vezels is veel te doen. Zij hebben een enorme impact op onze darmflora. Deze laatste wordt beschouwd als ons 2de brein. Zij bepalen mee ons humeur, slaap, bloeddruk, gewicht etc. Dus is het van groot belang dat je de goede bacterien voed. Dit kan door geraffineerde suikers te bannen en de nadruk te leggen op gezonde trage suikers. Deze vind je in groenten, fruit, havermout etc Bovendien zijn deze voedingsmiddelen rijk aan de benodigde vezels(voeding goede bacterien) en is de densiteit aan calorieën heel laag. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving, incluis mijzelf,  die dit hebben toegepast en hebben op korte tijd een aanzienlijke hoeveelheid gewicht verloren.

 

Dit is mijn opinie. Met calorieën tellen heb ik zelf geen ervaring. Mogelijk kunnen anderen hier meer over vertellen.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition