Advertentie:

Sign in to follow this  
Selina

Dieet

Recommended Posts

 Wie o wie kan me helpen? Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd maar blijf fluffy. Mensen zeggen dat ik vocht vasthoud dus moest ik meer drinken uiteindelijk 8 liter per dag en een watervergiftiging verder. Toen lag het aan de whey, dus ook maar mee gestopt, ben nog steeds fluffy. Toen lag het aan mijn tekort aan kcal, ik zat op 1400 en sportte 7x p.w. dus daar zat wat in. Langzaam opgebouwd naar 2600kcal en ik begon te groeien ( super eng eerst) maar toch bleef ik fluffy. Meer cardio, HIIT, ik bleef gluffy. Nohjah al met al ik heb van alles geprobeerd en blijf fluffy.
Nu wil ik beginnen met het KETO dieet. 
Ik ben een vrouw, 174cm, 70kg, 20% vet doel is 15% vet.
Ik train 4x p.w. fullbody met 30min. Cardio. In mijn vrije tijd ben ik nogal actief (hond uitlaten, huishouden etc.) En ik heb een kantoorbaan.
Hoeveel totaal aan kcal zouden jullie mij adviseren?
Welke macroverhouding? 
Training goed of is cardio beter? 
Kan ik ineens stoppen met carbs of afbouwen? 
3 hoofdmaaltijden per dag en dat is het? of wel tussendoortjes erbij toevoegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Selina,

Een Keto dieet(max 20 tot 70gr koolhydraten/dag) blijkt niet beter of slechter te zijn wat betreft gewichtverlies in vergelijking met andere dieeten. Op voorwaarde dat totaal ingenomen calorieën hetzelfde zijn. Het verschil met een ander dieet is dat er meer spiermassa  verloren wordt. Waarschijnlijk door het verlaagde glycogeen. 1 deel glycogeen houd 3 delen water vast. In mijn opinie niet ideaal voor vetverlies. Bovendien schijnt men een keto dieet niet lang te kunnen volhouden.

 

Een andere zaak is dat wanneer je calorierestrictie gaat doen,  Leptine gaat afnemen. Dit is een verzadigingshormoon dat ons lichaam verteld wanneer we genoeg energie hebben opgeslagen. Is hiervan te weinig dan gaat het lichaam in spaarstand wat betreft energieverbruik.Het regelt tevens de vetverbranding.

Mensen die problemen hebben om gewicht te verliezen zijn dikwijls Leptine ressistent waardoor hun lichaam, ondanks de grote hoeveelheden Leptine, dit aanziet als een tekort. Het gevolg is tevens een spaarstand.

De oplossing voor deze resistentie is lichaamsbeweging, voldoende slaap, gezonde voeding en vezels.

 

Rond deze laatste 2 nl gezonde voeding en vezels is veel te doen. Zij hebben een enorme impact op onze darmflora. Deze laatste wordt beschouwd als ons 2de brein. Zij bepalen mee ons humeur, slaap, bloeddruk, gewicht etc. Dus is het van groot belang dat je de goede bacterien voed. Dit kan door geraffineerde suikers te bannen en de nadruk te leggen op gezonde trage suikers. Deze vind je in groenten, fruit, havermout etc Bovendien zijn deze voedingsmiddelen rijk aan de benodigde vezels(voeding goede bacterien) en is de densiteit aan calorieën heel laag. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving, incluis mijzelf,  die dit hebben toegepast en hebben op korte tijd een aanzienlijke hoeveelheid gewicht verloren.

 

Dit is mijn opinie. Met calorieën tellen heb ik zelf geen ervaring. Mogelijk kunnen anderen hier meer over vertellen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hi,   -- Trainen "like a bitch"    Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..   Mijn advies: - Multi-vitamine en mineralen - Whey protein    Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..  
    • Hi,   Tijdens mijn bulk/cut periode sta ik eigenlijk nooit op een weegschaal of meet ik me vet (ik ga gewoon op me gevoel en spiegel af), dus kan je hierbij niet adviseren.   -Maar wat is je doel?   je zegt dat je op onderhoud eet, maar zoals ik het lees zegt je schema dat bulkt (je onderhoud  zal iets hoger liggen dan 1722 Kcal, maar je eet nu 2693 Kcal, dat is misschien ook een verklaring dat je meer aankomt dat je verwacht..    -"Ik heb gelezen dat je maximaal 0.5 kg per week zou moeten aankomen, dus mij lijkt dat hier iets mis gaat" Waarom? je komt aan (of is dat dan niet je doel), dat is het belangrijkste. dus je schema lijkt te werken voor "nu", voor jouw..  Er wordt tegenwoordig zoveel flauwekul (ook wel goede dingen) geschreven op het web, dat je er helemaal gek van wordt. Luister gewoon lekker naar je lichaam, meer kan je niet doen, het is allemaal genetisch bepaalt.   Hoe in ieder geval rekening met dat wanneer je zwaarder wordt ook je Kcal behoefte omhoog gaat..      Aan je gegevens (in je schema) te zien, ben jij net als mij een Ecto . (mijn stats: lft: 47 lengte 180, schommel nu rond de 69 -72 kg, met een klein beetje vet, (erg drukke baan nu in deze periode)  Mijn Bulk inname NU "is om er nabij 2800 Kcal - 65% KH  -- 25% eiwitten -- 10% vet (vet wordt toch haast niet aangezet bij ons ECTO's)    Naast mijn voedingsschema gebruik ik nu, 1a2 gainershakes en 50gr maltodextrine  puur als extra aanvulling en om wat voorraad te kweken, voor tijdens mijn volgende supplementen periode. (makkelijke Kcal's).   Het blijft een sport van innames berekenen en niet simpel -en dom weg aan gewichten duwen en trekken.. - Teveel is niet goed en te weinig is ook niet goed.    
    • Hallo allemaal    Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ?    Groeten Simon 
  • Sponsors