Advertentie:

Selina

Dieet

Recommended Posts

 Wie o wie kan me helpen? Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd maar blijf fluffy. Mensen zeggen dat ik vocht vasthoud dus moest ik meer drinken uiteindelijk 8 liter per dag en een watervergiftiging verder. Toen lag het aan de whey, dus ook maar mee gestopt, ben nog steeds fluffy. Toen lag het aan mijn tekort aan kcal, ik zat op 1400 en sportte 7x p.w. dus daar zat wat in. Langzaam opgebouwd naar 2600kcal en ik begon te groeien ( super eng eerst) maar toch bleef ik fluffy. Meer cardio, HIIT, ik bleef gluffy. Nohjah al met al ik heb van alles geprobeerd en blijf fluffy.
Nu wil ik beginnen met het KETO dieet. 
Ik ben een vrouw, 174cm, 70kg, 20% vet doel is 15% vet.
Ik train 4x p.w. fullbody met 30min. Cardio. In mijn vrije tijd ben ik nogal actief (hond uitlaten, huishouden etc.) En ik heb een kantoorbaan.
Hoeveel totaal aan kcal zouden jullie mij adviseren?
Welke macroverhouding? 
Training goed of is cardio beter? 
Kan ik ineens stoppen met carbs of afbouwen? 
3 hoofdmaaltijden per dag en dat is het? of wel tussendoortjes erbij toevoegen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hallo Selina,

Een Keto dieet(max 20 tot 70gr koolhydraten/dag) blijkt niet beter of slechter te zijn wat betreft gewichtverlies in vergelijking met andere dieeten. Op voorwaarde dat totaal ingenomen calorieën hetzelfde zijn. Het verschil met een ander dieet is dat er meer spiermassa  verloren wordt. Waarschijnlijk door het verlaagde glycogeen. 1 deel glycogeen houd 3 delen water vast. In mijn opinie niet ideaal voor vetverlies. Bovendien schijnt men een keto dieet niet lang te kunnen volhouden.

 

Een andere zaak is dat wanneer je calorierestrictie gaat doen,  Leptine gaat afnemen. Dit is een verzadigingshormoon dat ons lichaam verteld wanneer we genoeg energie hebben opgeslagen. Is hiervan te weinig dan gaat het lichaam in spaarstand wat betreft energieverbruik.Het regelt tevens de vetverbranding.

Mensen die problemen hebben om gewicht te verliezen zijn dikwijls Leptine ressistent waardoor hun lichaam, ondanks de grote hoeveelheden Leptine, dit aanziet als een tekort. Het gevolg is tevens een spaarstand.

De oplossing voor deze resistentie is lichaamsbeweging, voldoende slaap, gezonde voeding en vezels.

 

Rond deze laatste 2 nl gezonde voeding en vezels is veel te doen. Zij hebben een enorme impact op onze darmflora. Deze laatste wordt beschouwd als ons 2de brein. Zij bepalen mee ons humeur, slaap, bloeddruk, gewicht etc. Dus is het van groot belang dat je de goede bacterien voed. Dit kan door geraffineerde suikers te bannen en de nadruk te leggen op gezonde trage suikers. Deze vind je in groenten, fruit, havermout etc Bovendien zijn deze voedingsmiddelen rijk aan de benodigde vezels(voeding goede bacterien) en is de densiteit aan calorieën heel laag. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving, incluis mijzelf,  die dit hebben toegepast en hebben op korte tijd een aanzienlijke hoeveelheid gewicht verloren.

 

Dit is mijn opinie. Met calorieën tellen heb ik zelf geen ervaring. Mogelijk kunnen anderen hier meer over vertellen.

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition