Advertentie:



hyper445

Extreme workoutschema's / trends

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

ik ben op zoek naar een schema waarvan jullie denken: "Dat is wel erg extreem" of "Wat een raar workout schema is dat." Of iets in die richting.

Kennen jullie een workout die dit soort gedachtes oproept?

 

Dit heeft te maken met een tv-concept en onderzoek voor de UvA.

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Er is wel van alles te vinden op YouTube over dit thema maar als ik er 1tje mag uithalen vind ik volgende wel heel extreem. Een 8 uur durende arm workout. Waarom ik het extreem vind? Er blijkt een drempel te zijn bij een hoog volume/aantal reps. Wanneer je deze overschrijd wordt er geen enkele meerwaarde meer toegevoegd. Bij deze hoeveelheid volume wordt dit mijns inziens meermaals overschreden.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden zei Peter Wouters:

Er is wel van alles te vinden op YouTube over dit thema maar als ik er 1tje mag uithalen vind ik volgende wel heel extreem. Een 8 uur durende arm workout. Waarom ik het extreem vind? Er blijkt een drempel te zijn bij een hoog volume/aantal reps. Wanneer je deze overschrijd wordt er geen enkele meerwaarde meer toegevoegd. Bij deze hoeveelheid volume wordt dit mijns inziens meermaals overschreden.

 

 

 

Ha mooi om deze terug te zien! Heb deze ook meerdere malen voorbij zien komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Energieverbruik in kcal/u van de verschillende oefeningen. Kijk hoe de Battle Ropes net iets hoger gaan dan Burpees     Bron: https://suppversity.blogspot.com/search?q=battle+ropes 
    • Een aanvulling op Geert die me te binnen schiet. Vervang de burpees door de battle ropes. Op voorwaarde dat het niet te belastend is voor je knie. Dat schijnt nog intenser te zijn dan burpees.
    • Hoi Camilla,   Allereerst welkom op deze site. Als je een oefening niet kunt uitvoeren, zou ik 'm zeker NIET doen! Zeker niet als de oorzaak een blessure is. En zo te lezen heb je een serieuze beperking.  Maar er zijn zeker alternatieven. Voor je (boven)benen zijn plyometrische oefeningen (bv springen) uit den boze. Mogelijkheden liggen in wat meer statische maar zeker effectieve oefeningen zoals de squat en variaties daarvan. Om je enkels te ontlasten ga je met je hakken op een verhoginkje staan (plank, halterschijven) en zak je met rechte rug door je benen tot een hoek van ongeveer 90 graden. Je bovenlijf blijft verticaal, dus niet voorover buigen. Om e.e.a. te onderzoeken i.v.m. je blessures, zou ik beginnen met enkel je lichaamsgewicht. Gaat dit goed, dan belasten. Om te beginnen met een licht gewicht, bijvoorbeeld een kleine kettlebell die je tussen je benen laat zakken. Later kun je de oefening nog verzwaren door de work out explosief uit te voeren: 3 tellen zakken en in 1 tel omhoog. Krachtig uitademen bij het omhooggaan. Voor wat betreft planking: je zou je (onder)benen kunnen ondersteunen door ze op een rol te leggen zodat je enkels niet belast worden. Ook kun je revers planken waarbij je hakken/onderbenen op een verhoging liggen en je bovenlichaam op de schouders steunt.   Hoop dat je hier iets mee kunt Camilla en by the way.............een instructeur die geen tijd heeft voor uitleg??????   Groetjes van een 60 +er die wel fanatiek is en al 3x 20 is geweest ;).
  • Sponsors