Advertentie:



Recommended Posts

Ik ben 14 jaar oud bijna 15 en ben vandaag begonnen met elke dag 250 push ups 100 pull ups 100 squats en 100 sit ups te doen. Maar ik vraag me wel af of dit gezond is en ik speciale of meer voeding moet eten ben 1m78 weeg 62 kilo ik kan max 60 kilo drukken 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Bruno,

 

Elke dag dezelfde oefeningen is niet goed, je spieren hebben namelijk ook rust nodig. Doe er dus mininmaal een dag rust tussen of train per spiergroep per dag.

 

Wat versta je onder speciale voeding? En wat is precies je doel?

 

Ik verwacht dat je wilt aankomen. Om aan te komen moet je meer kcal binnen krijgen dan je gebruikt. Dit kun je berekenen met de voedingsschema maker: https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

 

Zorg dat je schema de er als volgende uit ziet: 

 

50% koolhydraten, 30 eiwitten en 20 vetten.

 

Als je nog vragen hebt horen wij dit graag!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Een aanvulling op Geert die me te binnen schiet. Vervang de burpees door de battle ropes. Op voorwaarde dat het niet te belastend is voor je knie. Dat schijnt nog intenser te zijn dan burpees.
    • Hoi Camilla,   Allereerst welkom op deze site. Als je een oefening niet kunt uitvoeren, zou ik 'm zeker NIET doen! Zeker niet als de oorzaak een blessure is. En zo te lezen heb je een serieuze beperking.  Maar er zijn zeker alternatieven. Voor je (boven)benen zijn plyometrische oefeningen (bv springen) uit den boze. Mogelijkheden liggen in wat meer statische maar zeker effectieve oefeningen zoals de squat en variaties daarvan. Om je enkels te ontlasten ga je met je hakken op een verhoginkje staan (plank, halterschijven) en zak je met rechte rug door je benen tot een hoek van ongeveer 90 graden. Je bovenlijf blijft verticaal, dus niet voorover buigen. Om e.e.a. te onderzoeken i.v.m. je blessures, zou ik beginnen met enkel je lichaamsgewicht. Gaat dit goed, dan belasten. Om te beginnen met een licht gewicht, bijvoorbeeld een kleine kettlebell die je tussen je benen laat zakken. Later kun je de oefening nog verzwaren door de work out explosief uit te voeren: 3 tellen zakken en in 1 tel omhoog. Krachtig uitademen bij het omhooggaan. Voor wat betreft planking: je zou je (onder)benen kunnen ondersteunen door ze op een rol te leggen zodat je enkels niet belast worden. Ook kun je revers planken waarbij je hakken/onderbenen op een verhoging liggen en je bovenlichaam op de schouders steunt.   Hoop dat je hier iets mee kunt Camilla en by the way.............een instructeur die geen tijd heeft voor uitleg??????   Groetjes van een 60 +er die wel fanatiek is en al 3x 20 is geweest ;).
    • Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.   Ik sport al 2 jaar, en probeer 2x per week circuit training te doen. Door blessures aan mijn knie (binnenband letsel en meniscus problemen) en enkel (pees scheuring) kan ik niet springen en hardlopen. In de circuit training zijn er vaak burpee, plank en mountain climbers oefeningen. Ik loop daarmee zo te klooien omdat het niet lukt door mijn beperkingen. De instructeur heeft eigenlijk geen tijd om mij daarin te begeleiden. Hebben jullie misschien een idee wat ik als alternatief kan doen?   Oh ja, en ik zit aan de verkeerde kant van de veertig, dus echt heel fanatiek zoals iemand van 20 ben ik niet meer. 😁   Alvast bedankt voor de reacties!   Camilla  
  • Sponsors