Advertentie:

Recommended Posts

Ik ben 14 jaar oud bijna 15 en ben vandaag begonnen met elke dag 250 push ups 100 pull ups 100 squats en 100 sit ups te doen. Maar ik vraag me wel af of dit gezond is en ik speciale of meer voeding moet eten ben 1m78 weeg 62 kilo ik kan max 60 kilo drukken 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Bruno,

 

Elke dag dezelfde oefeningen is niet goed, je spieren hebben namelijk ook rust nodig. Doe er dus mininmaal een dag rust tussen of train per spiergroep per dag.

 

Wat versta je onder speciale voeding? En wat is precies je doel?

 

Ik verwacht dat je wilt aankomen. Om aan te komen moet je meer kcal binnen krijgen dan je gebruikt. Dit kun je berekenen met de voedingsschema maker: https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

 

Zorg dat je schema de er als volgende uit ziet: 

 

50% koolhydraten, 30 eiwitten en 20 vetten.

 

Als je nog vragen hebt horen wij dit graag!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken anar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Eergister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn.    Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
    • Mogge shorty zou je mij ook een mailtje met info kunnen sturen ik kan je idd geen bericht sturen net als dazing😅
  • Sponsors