Advertentie:

Recommended Posts

Ik ben 14 jaar oud bijna 15 en ben vandaag begonnen met elke dag 250 push ups 100 pull ups 100 squats en 100 sit ups te doen. Maar ik vraag me wel af of dit gezond is en ik speciale of meer voeding moet eten ben 1m78 weeg 62 kilo ik kan max 60 kilo drukken 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Bruno,

 

Elke dag dezelfde oefeningen is niet goed, je spieren hebben namelijk ook rust nodig. Doe er dus mininmaal een dag rust tussen of train per spiergroep per dag.

 

Wat versta je onder speciale voeding? En wat is precies je doel?

 

Ik verwacht dat je wilt aankomen. Om aan te komen moet je meer kcal binnen krijgen dan je gebruikt. Dit kun je berekenen met de voedingsschema maker: https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

 

Zorg dat je schema de er als volgende uit ziet: 

 

50% koolhydraten, 30 eiwitten en 20 vetten.

 

Als je nog vragen hebt horen wij dit graag!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo allemaal,   Ik heb me pas aangemeld voor dit forum omdat ik met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik doe sinds een paar maanden callisthenics en dat bevalt me goed. Het enige probleem is dat mijn programma niet over benen beschikt. Ik train 3 keer per week en ik zou naast mijn routine per dag 3-4 oefeningen willen hebben waarmee ik aan het einde van de week mijn hele onderlichaam getraind heb. Dit hoeven geen calisthenics oefeningen te zijn. Ik vindt die namelijk minder prettig als het om benen gaat. Ik heb wel wat research gedaan maar ik kom er niet uit. Weten jullie een klein schemaatje die ik naast mijn normale routine kan doen? Of als jullie een alternatief hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!
    • Er wordt gesteld dat minstens 2 minuten goed is om je eigen testosteron niet onder druk te zetten. Die langere tijdsduur kan je opvangen door tijdens de rust een andere spiergroep aan te pakken. Zo doe ik het. Bijvoorbeeld 1 set Bench press en tijdens de rust doe ik een set lateral raises. En zo weer terug naar de bench press. Eigenlijk duurt die rust wel wat langer want je moet ook nog eens schijven verwisselen. Al bij al heb je op die manier meer rust en is je training vlugger gedaan.
    • Soms wordt een mens toch helemaal insane van alles wat je leest online. Dacht dat een rusttijd van 1,5 minuut tussen sets ideaal was voor isolatieoefeningen en zo'n 2 minuten voor de compoundoefeningen. Dikwijls wordt er van een ideale rusttijd voor hypertrofie tussen 40 seconden en een minuut gesproken, wel dat lijkt me weinig of toch niet ? Kwestie van de atp voorraden in de spieren weer aan te vullen. Afgaand van mijn ook al te lang blijkende trainingsduur, namelijk 70 minuten, zou korter rusten misschien wel meer bevorderlijk zijn om de totale trainingsduur terug te brengen tot 60 minuten. Blijkbaar doe ik al 4 maanden aan spierafbraak door 70 minuten te trainen, wat de cortisolspiegel zou doen stijgen. Man, man, man ik krijg mijn full body schema toch wel moeilijk afgehaspeld binnen de 60 minuten. Kortom ik weet het effe niet meer. Weet wel dat ik ook wat gas moet terugnemen met "tot het gaatje " te trainen op mijn leeftijd. Heb mij de laatste weken serieus bezondigd aan trainen tot totale spieruitputting voor sommige spiergroepen. Zou best wat meer geduld moeten opbrengen. Voel trouwens dat ik slechter herstel van een training als paar weken geleden. Voor de hardcore bodybuilder misschien moeilijk te begrijpen maar mijn bobijn is zelfs met slechts 2 trainingen in de week aan het aflopen. Zal gedeeltelijk aan de deconditionering liggen, door roken, en povere nachrust. Zou in februari2x per week cardio toevoegen, 25 min roeien, maar zie daar nu enorm tegen op.   Groeten Hansie
  • Sponsors