Advertentie:

Sign in to follow this  
Schrammetje

split schema

Recommended Posts

Goededag.

ik had even een vraagje, ik train normaal om de 2 a 3 dagen fullbody maar ik wil dit nu gaan splitten.

omdat ik toch dan wat meer kan focussen op wat spieren.

ik heb hier een split schema gemaakt en wil even weten of deze goed is of dat ik meer rust moet houden.

ik hoor het graag ,

 

MVg

 

Split schema :

 

Maandag: Borst - schouders / nek – triceps –  20 min cardio

 

 

 

Dinsdag: Rug – biceps - buikspieren   30 min cardio.

 

 

 

Woensdag: Borst- schouders / nek – triceps   

 

 

 

Donderdag: Rug  - biceps- buikspieren  30 min cardio.

 

 

 

Vrijdag:  Rust

 

 

 

Zaterdag:  FULL BODY en  15 min cardio.

 

 

 

Zondag:  RUST

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Schrammetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik zie in dit schema geen benen? Je wilt je dagen splitten om meer focus te leggen op je spiergroei echter heb je geen apparte benen dag?

 

Ik zou zeker 1 dag pakken voor enkel benen / kuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, klopt ik train me benen wel hoor maar tussen door( soms )niet vaak want ik loop namelijk op me werk elke dag al 12 km per dag..

of zeg je beter ook je benen bij het schema plaatsen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopen is geen benen trainen :)

 

Ik zou zeker een benen dag erin zetten, en op deze dag enkel benen.

 

Squats, deadlifts, leg extension, hamstring curls. Ik verwacht dat je kuiten met lopen al aardig komen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou woensdag de benen dag houden, de full body dag weghalen. En na woensdag wer beginnen met dag 1 en dan weer 2 etc. Snap je wat ik bedoel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hi,   -- Trainen "like a bitch"    Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..   Mijn advies: - Multi-vitamine en mineralen - Whey protein    Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..  
    • Hi,   Tijdens mijn bulk/cut periode sta ik eigenlijk nooit op een weegschaal of meet ik me vet (ik ga gewoon op me gevoel en spiegel af), dus kan je hierbij niet adviseren.   -Maar wat is je doel?   je zegt dat je op onderhoud eet, maar zoals ik het lees zegt je schema dat bulkt (je onderhoud  zal iets hoger liggen dan 1722 Kcal, maar je eet nu 2693 Kcal, dat is misschien ook een verklaring dat je meer aankomt dat je verwacht..    -"Ik heb gelezen dat je maximaal 0.5 kg per week zou moeten aankomen, dus mij lijkt dat hier iets mis gaat" Waarom? je komt aan (of is dat dan niet je doel), dat is het belangrijkste. dus je schema lijkt te werken voor "nu", voor jouw..  Er wordt tegenwoordig zoveel flauwekul (ook wel goede dingen) geschreven op het web, dat je er helemaal gek van wordt. Luister gewoon lekker naar je lichaam, meer kan je niet doen, het is allemaal genetisch bepaalt.   Hoe in ieder geval rekening met dat wanneer je zwaarder wordt ook je Kcal behoefte omhoog gaat..      Aan je gegevens (in je schema) te zien, ben jij net als mij een Ecto . (mijn stats: lft: 47 lengte 180, schommel nu rond de 69 -72 kg, met een klein beetje vet, (erg drukke baan nu in deze periode)  Mijn Bulk inname NU "is om er nabij 2800 Kcal - 65% KH  -- 25% eiwitten -- 10% vet (vet wordt toch haast niet aangezet bij ons ECTO's)    Naast mijn voedingsschema gebruik ik nu, 1a2 gainershakes en 50gr maltodextrine  puur als extra aanvulling en om wat voorraad te kweken, voor tijdens mijn volgende supplementen periode. (makkelijke Kcal's).   Het blijft een sport van innames berekenen en niet simpel -en dom weg aan gewichten duwen en trekken.. - Teveel is niet goed en te weinig is ook niet goed.    
    • Hallo allemaal    Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ?    Groeten Simon 
  • Sponsors