Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

Barbell rows, dumbell rows, shrugs, deadlift :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van wat je doel is.

Wil je massa, breedte, stevigheid,...

Je hebt scoliose, dus bepaalde oefening doe je beter niet, want die kunnen het erger maken.

Zo moet je weten hoe erg die is en waar die loopt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-5-2018 at 23:19 zei P2I:

Afhankelijk van wat je doel is.

Wil je massa, breedte, stevigheid,...

Je hebt scoliose, dus bepaalde oefening doe je beter niet, want die kunnen het erger maken.

Zo moet je weten hoe erg die is en waar die loopt...


Ik sluit me hierbij aan, dingen die ik dan dus even niet zou doen, zijn bijvoorbeeld de deadlifts. 
En inderdaad, je moet exact weten waar het ''zwakke deel'' van je rug zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-5-2018 at 19:58 zei Fit:

Barbell rows, dumbell rows, shrugs, deadlift :)

Ik doe de shrugs en de dumbell rows. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien "Bent–Over Rear Delt Raises" ?

Werkt meer op de bovenrug en schouders. Het is misschien minder belastend voor scoliose in de onderrug.

 

Ik doe ze door op mijn knien op een bankje te gaan zitten. Dus met de borst tegen de knieen. Zo kan je toch zware gewichten heffen met de bovenkant van je rug zonder dat je al dat gewicht op je onderrug moet trekken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-5-2018 at 23:19 zei P2I:

Afhankelijk van wat je doel is.

Wil je massa, breedte, stevigheid,...

Je hebt scoliose, dus bepaalde oefening doe je beter niet, want die kunnen het erger maken.

Zo moet je weten hoe erg die is en waar die loopt...

Breedte en stevigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors