Advertentie:

Sign in to follow this  
Sylvie1968

Rugspieroefeningen

Recommended Posts

Advertentie:

Barbell rows, dumbell rows, shrugs, deadlift :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afhankelijk van wat je doel is.

Wil je massa, breedte, stevigheid,...

Je hebt scoliose, dus bepaalde oefening doe je beter niet, want die kunnen het erger maken.

Zo moet je weten hoe erg die is en waar die loopt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-5-2018 at 23:19 zei P2I:

Afhankelijk van wat je doel is.

Wil je massa, breedte, stevigheid,...

Je hebt scoliose, dus bepaalde oefening doe je beter niet, want die kunnen het erger maken.

Zo moet je weten hoe erg die is en waar die loopt...


Ik sluit me hierbij aan, dingen die ik dan dus even niet zou doen, zijn bijvoorbeeld de deadlifts. 
En inderdaad, je moet exact weten waar het ''zwakke deel'' van je rug zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-5-2018 at 19:58 zei Fit:

Barbell rows, dumbell rows, shrugs, deadlift :)

Ik doe de shrugs en de dumbell rows. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien "Bent–Over Rear Delt Raises" ?

Werkt meer op de bovenrug en schouders. Het is misschien minder belastend voor scoliose in de onderrug.

 

Ik doe ze door op mijn knien op een bankje te gaan zitten. Dus met de borst tegen de knieen. Zo kan je toch zware gewichten heffen met de bovenkant van je rug zonder dat je al dat gewicht op je onderrug moet trekken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 28-5-2018 at 23:19 zei P2I:

Afhankelijk van wat je doel is.

Wil je massa, breedte, stevigheid,...

Je hebt scoliose, dus bepaalde oefening doe je beter niet, want die kunnen het erger maken.

Zo moet je weten hoe erg die is en waar die loopt...

Breedte en stevigheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse.    Groeten, Quincy.
    • Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen  
    • Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was.   Bedankt!
  • Sponsors