Advertentie:

bart.verbeek@gmx.com

introductie + feedback

Recommended Posts

Net nieuw op het forum. Even mijzelf voorstellen en dan had ik graag wat feedback gehad over mijn trainingsprogramma.

 

Ik ben Bart, 42 jaar. Ik heb als twintiger krachttraining gedaan. Maar dan 15 jaar niets gesport.

Het resultaat daarvan was dat ik op mijn 40ste niet veel spieren meer over had.

Ik ben 1.8m en woog 1,5 jaar geleden 70kg. Niet echt overgewicht. Maar te veel vet en geen spieren. 'Skinny-fat' zoals ze dat in het engels zeggen.

Het was dus hoog tijd om daar iets aan te doen. (midlife-crisis ,:-) )

 

Dan heb ik 6 maanden intensief cardio gedaan en alle ongezonde voeding geshrapt. Na een half jaar woog ik 62kg. Dat was dan geen vet en geen spieren. :-). Maar wel een heel goed conditie. :-)

 

Dan terug met krachttraining begonnen. Ondertussen doe ik een jaar intensief krachttraining. Mijn gewicht is nu ongeveer 70 kg. Met een laag vetpercentage. (zichtbare buikspieren en zichtbare aders op armen en onderbuik). Ik ga er vanuit dat dat ergens tussen 8 a 10 % is.

Ik schat dat ik op dat afgelopen jaar nog additioneel 2 kilo vet ben kwijtgeraakt en 10 kg spieren ben bijgekomen. 

Dus vanaf mijn startpunt: min 10 kilogram vet, plus 10 kilogram spieren.

 

Ik heb mijn eigen gym thuis dus ik kan eigelijk elke dag trainen. Mijn huidig weekprogramma is:

1) borst, tripecs (bench, cable push-down, incline bench, ...)

2) schouders, benen en kuiten (press, squat, rows,...)

3) rug en bicepts (pull-up, deadlift, barbell curls, dumbell curls, ...)

4) borst, tripecs (bench,...)

5) schouders, benen en kuiten (press, squat, ...)

6) rug en bicepts (pull-up, deadlift, ...)

7) rustdag

Ik doe ongeveer 7 verschillende oefeningen per dag. Voor de grote spiergroepen doe ik ongeveer 4 reeksen van 6 herhalingen. Voor de kleinere spieren 8 herhalingen.

 

Mijn voeding is zeer clean. Veel groenten, fruit, eieren, yohurt, melk, kip havermout. Weinig suikers en verzadigde vetten.

Ik probeer steeds 2.5 maanden meer (gezond) te eten en dan 2 weken te 'cutten'. Ik merk dat ik na die 2.5 maand duidelijk vet heb opgebouwd. En dat gaat er dan net af met 2 weekjes minder koolhydraten te eten. Ik hou de cycles kort omdat ik geen zin heb om terug veel vet te verzamelen.

 

Wat denken jullie van dit programma ?

Train ik teveel of heeft het zin om nog meer te trainen ?

Zijn mijn bulk/cut cycles te kort ?

 

Ik ben wel veel gevorderd, maar ik vind dat het persoonlijk relatief traag gaat. Wat raden jullie aan vanaf dit punt ?

Ik train helemaal alleen, dus ik kan wel wat feedback gebruiken. Wat denken jullie ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Hallo Bart, jou manier van  trainen/eten ziet er ongeveer hetzelfde uit als bij mij. Ik heb hierdoor op korte tijd ongeveer 13 kg lichaamsgewicht mee verloren. Het enige nadeel is dat ik regelmatig (van vrouwen) te horen krijg dat ik moet stoppen met wat ik bezig ben omdat ik er niet meer uitzie (diet face). Mijn antwoord is dan dat het helemaal niet mijn bedoeling is om te vermageren maar dat dit een gevolg is van mijn levensstijl. Ik voel me bovendien heel gezond. Mijn testosterone niveau bijvoorbeeld ligt op dat van een dertiger. Ben zelf 53 j.

 

Wat je trainingen betreft zou ik zeker niet meer doen. Ikzelf doe 2 full body trainingen per week. Uit studies is al gebleken dat meer dan 2 sessies per week geen extra bijdrage leveren aan hypertrofie. Het ligt echter anders wanneer de focus wordt gelegd op kracht. In dat geval zijn meerdere sessies voordeliger.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan meer behalen als je meer varieert in je trainingen o.a.

Je hebt verschillende vormen van stimulatie voor spiergroei.

Nu ga je echt op die kracht en progressieve overload gaan werken in de 6-8 rep range.

Maar je borst is na 1(mss 2) oefeningen van 4*6 echt uitgeput. Die 3e oefening ga je echt niet meer voldoende stimulatie teweeg brengen. Dan ga je beter over naar metabollic stress van de spieren, door ze echt te gaan uitputten door bvb hogere reps (met zware gewichten), supersets, dropsets.

 

Ook af en toe eens onder een andere hoek enzo beginnen werken kan ook extra muscle damage teweeg brengen.

 

Daarbij zorg je steeds dat je in een calorie overschot zit. Ga ook niet te hoog in calorieoverschot. Hoe sneller je vet aanzet, hoe minder goed je lichaan reageert op de spiergroei

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition