Advertentie:



Recommended Posts

Ik heb een vraag.

sinds 3 maanden heb ik weer me sporten opgepakt.

ik doe meer kracht training maar naast dat doe ik na me training 20 min cardio fietsen en soms 2  keer per week hardlopen tussen de 2 en 5 km.

 

me buik het bolle buikje visceraal vet ging langzaam weg.. maar me spieren zag ik ook groeien..

nu neem ik elke ochtend een eiwitshake en doe ik daarnaast de dagen door vis eten en kipfilet op brood en avond vlees ook eiwit vlees of vis..

ik merk nu sinds ik dit richting 3 weken doe dat ik ineens weer dikker word.. me buik word weer boller sinds de laatste week en hier baal ik ontzettend van !!

ik dacht meer eiwitten nemen voor me spiermassa maar nu heb ik een gevoel dat dit ook nu onderdeel buik word.....

 

wie kan me de juiste antwoord geven..

 

in het kort even dit uitgelegd nu over me voeding. ( ik wil soort van afvallen om die buik weg te krijgen )

 

ochtend shake eiwit.

over de dag door brood met een beetje boter en plakje kaas of kipfilet of pindakaas.

tussen doortjes . snoeptomaatjes of een gekookt eitje of een blikje tonijn of makreel.

elke avond geen aardappelen !!

avond eten. bijna altijd  sla mix met eiwit iets erdoor heen zoals. ei . vis. kip.

en zoals gezegt viel ik af.. tot nu ik eiwitten iets meer extreem neem om me spiermassa te behouden en erdoor te groeien/droger te worden...

wat doe ik nou fout..

 

drinken.

elke dag

groene thee zonder suiker.

water

en koffie met een beetje melk zonder suiker

op ze tijd hooguit een slokje prik van me vriendin.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Het teveel aan eiwitten wordt door je lichaam omgezet in energie. En dat kan worden opgeslagen als vet.

 

Ik zou de hoeveelheid koolhydraten verlagen door brood volledig te schrappen en bij warme maaltijden de hoeveelheid zetmeel sterk te beperken. Dus bijvoorbeeld vlees+veel groenten, maar weinig of geen aardappel, weinig of geen rijst, weinig of geen pasta.

 

Als je toch graag veel koolhydraten wil blijven eten, zou ik brood vervangen door havermout en aardappelen/rijst/past vervangen door zoete aardappelen.  Havermout en zoete aardappelen bevatten ook suikers, maar ze gaan je insuline minder beinvloeden, waardoor je lichaam minder snel vet gaat aanmaken.

 

Probeer eens 3 weken veel eiwitten te eten, maar totaal geen brood. Je zal zien dat het een sterk effect heeft.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

thanks !

dus kortom is het mogelijk dat ik dus eigenlijk aankom omdat ik brood eet..

ik ga dit is proberen te schrappen.. maar wat moet ik dan eten over de dag door ? crackers?

dan zou ik inderdaad een vervanger moeten hebben voor me brood maar wat..

ik denk immers wel dat dit inderdaad zal werken en ik dan wel afval

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee! Je komt niet aan omdat je koolhydraten eet!

Je komt aan omdat je teveel eet. Simpel.

Zowel eiwitten/koolhydraten als vetten kunnen worden opgeslaan als vet. 

 

Waarom zir je snel (tijdelijke) vooruitgang door koolhydraten te minderen: vocht.

1gr khd houdt 4 gram vocht vast.

Schrap je die khd, dan verdwijnt dat vocht tijdelijk en dus ook even gewicht.

 

Je hebt khd nodig om voldoende energie te hebben om krachtige trainingen te doen.

Hoe meer gewicht je verzet, hoe zwaarder je lichaam moet recupereren en dus hoe meer energie het verbrand.

 

Gewoon voeding correct ip punt zetten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook voorstander om je (gezonde) koolhydraten zoveel mogelijk op peil te houden. Dit om de hierboven vermelde eigenschap. Wat brood betreft, ik vermijd dit ook. Als je gaat kijken naar de calorische waarde hiervan (265 kcal/100gr) begrijp je waarom een teveel hiervan nefast kan zijn. Aardappelen daarentegen (77kcal/100gr) zijn daarentegen niet zo slecht. Afgekoelde aardappelen zijn zelfs nog lager in calorische waarde door het toegenomen resistent zetmeel welk op zijn beurt nog voordeliger is voor de darmflora. Kortom, groenten en fruit zijn minder dicht in calorieën.

 

Wat proteine betreft denk ik dat je niet zo snel gaat vervetten door een hogere inname. Er bestaat zoiets als het "Thermic effect of food"(TEF). Dit is de hoeveelheid energie die nodig is om een macronutrient te verteren en te verwerken. Bij proteine bedraagt dit ongeveer 30%. Bij koolhydraten en vetten is dit respectievelijk ongeveer 6% en 3%. Een extra aan eiwitten gaat een minder dramatisch effect geven dan wanneer je dit doet met koolhydraten en vetten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat thermisch effect is echt verwaarloosbaar. Je gaat mss 50kcal extra kunnen eten. Daar ben je zo over.

Veel eiwitrijke producten bevatten ook veel vetten, dus je gaat er snel over.

 

Eiwitshakes zijn vloeibaar en stimuleren de verbranding maar mininaal, dus hier is het thermisch effect al weg en de kcal blijven.

 

Brood is helemaal niet slecht, enkel hoger in kcal. Zolang je onder je onderhoudskcal blijft, val je af.

 

@Jolien heeft kunnen blijven brood eten tot 1 week voor de wedstrijd en ze is 2e geworden.

 

Voeding is veel simpeler dan mensen willen geloven. Ze willen gewoon iets fancy, that's it. 

Dit is eerder de echte reden dat mensen niet afvallen als ze "gezond" etenIMG_20180602_081534.thumb.jpg.7588c5fbea50bda0534433d6e2c4f15b.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Brood zeker niet vervangen door crackers of andere zetmeel-houdende voeding. Je wil die snelle suikers volledig weg uit je dieet.

Vervangen door niets, of door dingen die gezond zijn (vitaminen en mineralen bevatten), je maag vullen en weinig calorien bevatten.  Rauwe groenten en fruit. Bijvoorbeeld: wortels, aardbeien, .... 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

thanks all.

ik denk inderdaad dat ik eerst vocht ben verloren en nu blijf hangen.

ik ga nu even wat meer cardio doen per week en dan 3 keer per week kracht.

even wat meer focussen op het meer bewegen en dan hoe ik nu eet moet wel gezond zijn en me doel te bereiken.

vanavond even lekker genoten van een patatje en een frikandel. moet ook kunnen op ze tijd :P 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6/2/2018 at 20:03 zei Schrammetje:

thanks all.

ik denk inderdaad dat ik eerst vocht ben verloren en nu blijf hangen.

ik ga nu even wat meer cardio doen per week en dan 3 keer per week kracht.

even wat meer focussen op het meer bewegen en dan hoe ik nu eet moet wel gezond zijn en me doel te bereiken.

vanavond even lekker genoten van een patatje en een frikandel. moet ook kunnen op ze tijd :P 

 

 

 

Ik heb ook eenmaal per week een "cheat dag" waar ik zulke dingen kan eten. Echter maak ik het nooit te gek vaak beperkt tot 1 maaltijd aangezien het anders ten koste gaat van de maaltijden de rest van de week.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    •   Ha bedankt!   Ik gebruik ze wel eens bij ochtend cardio op lege maag. Ongeveer hetzelfde principe dus!
    • Goeie informatie! Eens een keer wat anders dan een verkooppraatje waarbij BCAA's enkel de hemel in worden geprezen  Zelf heb ik alleen BCAA's genomen tijdens het cutten toen ik aan IF (intermittent fasting) deed. Sommige zeggen dat je hierdoor je periode van vasten doorbreekt, maar ik vond het wel een fijn idee om toch wat aminozuren binnen te krijgen. Ik had de BCAA's zonder smaakje van bodylab. Deze zijn niet echt lekker en ruiken een beetje naar vis IMO.   Ik heb zelf nooit een merkbaar verschil waargenomen in de periodes dat ik wel/geen BCAA's als supplement gebruikte. Mijn conclusie tot nu toe is dat als de rest van je voeding op orde is, BCAA's geen toegevoegde waarde hebben.
    • Wat zijn BCAA's BCAA’s zijn aminozuren die door het lichaam gebruikt worden voor het aanmaken van spierweefsel. Het zijn de eerste stoffen/zuren die je spieren aanspreken als voedingsbron om energie vandaan te halen. BCAA’s volledig uitgeschreven staat voor Branched Chain Amino Acids. Omdat de structuur op moleculaire basis is vertakt (brachend) staat het bekend als Branched Chain Amino Acids. De aminozuren waar de BCAA’s uit bestaan zijn Valine, Isoleucine en Leucine. Deze stoffen heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord en daarom denk je misschien waarom zijn deze belangrijk? De eerder genoemde aminozuren maken een derde uit van je noodzakelijke aminozuren en het is ongeveer 70% van je totale spiereiwit. Dit geeft een indicatie op hoe belangrijk deze aminozuren voor je lichaam zijn.
      Je lichaam kan deze zuren niet zelf aanmaken daarom is het belangrijk dat je ze op natuurlijke basis binnenkrijgt. Dit kan via voeding of via suppletie. BCAA’s kun je vinden in eiwitrijke producten, denk bijvoorbeeld aan producten zoals eieren, vlees, vis en eiwit shakes. Wat doen BCAA's BCAA’s zorgen voor de voeding en de weder opbouw van je spiermassa. Simpel gezegd doet het herstelwerkzaamheden in je lichaam.
      Tijdens de lichamelijke inspanning worden de BCAA’s afgebroken in je lichaam. Dit wordt BCAA oxidatie genoemd (afbraak van BCAA’s). Bij intensieve en langdurige inspanning raakt in je lichaam de glycogeenvoorraad op, vanaf dat moment wordt de aminozuren gebruikt als energie bron. Bij langdurige inspanning wordt niet een bankdruk set van 3 x 15 bedoeld maar bijvoorbeeld het lopen van een marathon. Om te zorgen dat je spieren snel weer herstellen wordt de aminozuur leucine gebruikt. Dit betekend niet dat alleen leucine gebruikt wordt hiervoor. Het werkt namelijk erg nauw samen met Isoleucine en valine. Leucine zorgt voor een direct effect in je lichaam, het zorgt voor een stimulerend effect van de eiwitsynthese. De combinatie van de drie aminozuren zorgen ervoor dat de eiwitsynthese sneller wordt uitgevoerd. Hierdoor zal er minder schade aan de spieren voorkomen. BCAA's voor spiermassa Uit onderzoek is gebleken dat BCAA’s zorgen voor een verhoging in de eiwitsynthese. Dit is goed voor het herstel van de spieren waardoor de opbouw hiervan sneller kan gaan. Daarnaast zorgt het ook voor een vermindering in de afbraak van spiereiwitten. Eerdere onderzoeken tussen whey en BCAA’s heeft uitgewezen dat bij een periode van 8 weken de BCAA’s gebruikers 2 kilo meer spierkracht hadden ontwikkeld dan de gebruikers van whey. Hierover zijn ook tegen strijdige berichten gemeld. Wanneer je je voeding al aanpast op je sport activiteiten kan het zijn dat BCAA’s geen toevoeging hebben voor je lichaam tijdens het sporten. Sportvoeding wordt uitgezocht op eiwitrijke maaltijden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld kip, ei en vlees. Je lichaam krijgt op deze manier al voldoende aminozuren binnen waardoor de extra toevoeging van BCAA’s geen effect meer hebben. Je lichaam heeft dan aal voldoende BCAA en zal daarom weinig met de extra toegevoegde aminozuren doen. Let hier op tijdens het sporten of het wel effect heeft. Mocht je het niet zeker weten of het voor jou wel effect heeft, informeer hier dan naar bij een sport diëtist.
      Als je weinig eiwitten eet hebben BCAA’s juist een heel goed effect. Dit zal vooral voorkomen bij bijvoorbeeld vegetariërs die geen vlees eten. Zij missen dan een essentiële toevoer van eiwitten in hun voeding. Wanneer neem je BCAA’s Wanneer je BCAA’s moet nemen is door meerdere partijen en sporters onderzocht. Het blijkt uit verschillende onderzoeken dat het innemen van BCAA’s voor en tijdens het sporten het meeste effect heeft. Hoeveel je dan moet gebruiken is afhankelijk van je eigen voeding. De richtlijnen hierin zijn dat je 5 gram voor de training en 5 gram tijdens de training moet innemen. Het vooraf innemen doe je een half uur voor aanvang van de training. Omdat de hoeveelheid afwijkt kan het maar zo zijn dat je een andere dosering gebruikt. Bijvoorbeeld 7,5 gram voor de training en 7,5 tijdens de training. Intensieve sporters die niet al te veel eiwitten tijdens hun normale voeding eten zullen misschien zelfs 10 gram voor de training en 10 gram tijdens de training nodig hebben. Dit laatste zijn niet de richtlijnen maar sporter afhankelijk. Ga hier daarom niet blindelings vanuit. Voordelen van BCAA’s BCAA’s nemen aardig wat voordelen met zich mee. Daarom zijn veel sporters ook een groot voorstander van BCAA’s. De voornaamste redenen zijn: Spierkracht herstel
      De 3 aminozuren (leucine, isoleucine en valine) helpen bij het herstellen van de spierkracht. Hierdoor herstelt je lichaam sneller en kun je met optimale spierkracht en energie sporten. Onderhoud van het immuunsysteem
      Uit onderzoek blijkt dat BCAA’s een positieve invloed hebben op het immuunsysteem. Het zorgt voor het aanmaken van cytokine. Cytokine heeft een belangrijke rol in het immuunsysteem. Of het er echt voor zorgt dat je daarom minder snel ziek wordt is niet bewezen. Blijf daarom wel gezond eten en zorg dat je voldoende fruit eet. Spierprestaties op pijl houden
      De aminozuren zorgen er ook voor dat je energie opslag van de spieren behouden blijven. Ze gaan de vermoeidheid in de spieren tegen en zorgen dat de waargenomen inspanning verminderd wordt. Hierdoor heb je het gevoel dat je minder snel moe wordt en dat je langer door kunt. Simulatie van de vetverbranding tijdens het sporten
      Er zijn verschillende onderzoeken en theorieën die aangeven dat BCCA de vetverbranding stimuleert. Wanneer er een hoge concentratie van de BCAA’s in het lichaam aanwezig is tijdens het sporten zal het lichaam dit aanzien als een extreme afbraak van spierweefsel. Het lichaam zal hier dan mee stoppen en overgaan op vet als brandstof voor je lichaam. Hiermee train je de spieren extra snel en raak je sneller van je vet voorraden af. Daarnaast zorgt deze stimulatie ervoor dat de BCAA zuren direct naar de spieren worden gevoerd voor voeding. De resultaten zijn daardoor dat mensen meer lichaamsvet verliezen en meer spiermassa aankomen tijdens het sporten. Dit gebeurt tegelijkertijd dus voordeel op voordeel. Om te zorgen dat de verbranding tijdens het sporten zo snel mogelijk gaat is het aan te raden om 2 uur voor het sporten geen koolhydraten meer in te nemen BCAA's kopen?   Je bent van plan om BCAA's te kopen, wat nu? Je wilt de beste BCAA's voor jou voor de juiste prijs. Bij onderstaande webshops kun jij BCAA's kopen zonder teveel te betalen.
      http://www.bodyenfitshop.nl/
      https://www.bodylab.nl/
  • Sponsors


    Body en fitshop