Advertentie:

Vinny70

Trainingsschema

Recommended Posts

Ik fitness al jaren door pushups, situps, en plank oefeningen uit te voeren en ben dan ook gemiddeld gespierd.

Nu heb ik onlangs  dumbells, barbell en een bench gekocht om thuis met gewichten te trainen.

Het boek "gespierde god" van Glen Goossens heb ik aangekocht om meer te weten 

te komen over welke oefeningen ik kan uitvoeren om iedere spier in mijn lichaam

goed te kunnen trainen.

Ik volg daarbij het 3 daags trainingsschema op  di,do, za.

Op woensdag en zondag ga ik ook nog hardlopen.

De voorbije weken heb ik wellicht de fout gemaakt door op de trainingsdagen te lang en te

veel verschillende oefeningen uit te voeren.

Op dinsdag is het schema als volgt, buik-borst-biceps-trapezius.

Voor iedere spiergroep doe ik dan meerdere en waarschijnlijk ook te veel oefeningen.

Om een voorbeeld te geven!

Voor borst voer ik na 3x30 pushups, 3x15 dips nog 5 a 6 verschillende oefeningen uit met dumbells.

Nadat alle spiergroepen getraind zijn ben ik dan ook  al snel 2 tot 2,5 uur bezig geweest.

Ik ben natuurlijk supergemotiveerd om iedere spier super goed te trainen maar ik heb niet het gevoel

dat ik op deze manier veel spiermassa ga bijkomen.

Ik eis waarschijnlijk te veel van mijn lichaam.

Ik sta wel lekker droog maar met kledij aan oog ik waarschijnlijk ook te scherp en te mager, hoewel

78kg voor 1,78m niet zo slecht is vermoed ik.

Wat is de beste manier om spiermassa bij te komen maar daarbij ook iedere spier in bv. de borst te trainen?

In het 3 daags trainingsschema komt de borst 2 maal aan training toe.

Als het aantal oefeningen moet beperkt blijven en daarbij telkens dezelfde oefeningen uitgevoerd worden dan

kan ik mij voorstellen dat de borst niet optimaal getraind wordt.

Ik besef dat ik anders ga moeten trainen door met zwaardere gewichten en kortere sessies te trainen

maar weet niet hoe ik mijn 3 daag schema moet invullen.

Wie kan mij op de goede weg helpen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hallo Vinny, zoals ik het zie train jij met veel reps. Daar is niks mis mee. Toch zijn er een paar voorwaarden waar je je moet aan houden wil je spiergroei verkrijgen. Het gewicht waar je mee traint mag niet minder bedragen dan 40% van je 1RM. Je hoeft echter die 1RM niet te weten om te weten te komen hoeveel dit bedraagt. Kijk maar op deze link

Een tweede voorwaarde is dat je to failure gaat. Dit wil zeggen dat je een set beëindigt met een rep waarvan je voelt dat er geen volgende meer uit kan. Wees hier wel voorzichtig mee. Trainen to failure is heel taxerend voor het centrale zenuwstelsel. Het best is dat je dit maar doet in de laatste set van een oefening. Waarschijnlijk wordt met deze manier van trainen de tragere spiervezels aangesproken. Probeer een minimum van 15 reps te bereiken.

Natuurlijk kan je ook zwaarder gaan trainen 60 tot 80% van 1RM. Daarvoor ga je extra gewichten moeten aanschaffen. Hierbij gaan de snellere spiervezels worden aangesproken. Hierbij wordt niet to failure gegaan.

Je kan beide manieren gaan afwisselen tijdens de week waarbij je op de ene dag de trage spiervezels aanpakt en op een andere de snellere.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

•   Net nog iets nieuw uitgeprobeerd.   Een vegetarisch eiwitrijke hamburger.   Ingredienten: -1 Blikje rode kidneybonen. -1 ei -75 gr fijne havermoutbloem -1 blokje groetenbouillon -(optioneel) 30gr weipoeder zonder toegevoegde smaak -(optioneel) kippen- of spagettiekruidenmix -1 ui -(kaas, ketchup en hamburgerbroodje)   Bereiding: Mix de rode kidneybonen fijn met een mixer. Voeg het ei, de havermout, de bouillon en het weipoeder toe. Ik voeg er ook (een relatief grote) hoeveelheid extra kruiden aan toe. Spaghettikruidenmix of kippenkruidenmix is lekker. Dan de pan invetten met olijfolie en met een lepel wat van het mengsel in de pan scheppen en een beetje plat duwen. Niet te lang bakken. Tesamen of apart de versneden ui bakken. Broodje met kaas + ui + ketchup + de vegetarisch hamburger.   Resultaat: Dankzij de textuur en de kleur van de bonen ziet het resultaat er uit als echt hamburgervlees. De smaak is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar is zeker lekker. Ik vind het allezins veel lekkerder dan de vegetarisch burgers die je in de winkel kan kopen. Havermout, bonen, eieren en weipoeder bevatten allemaal veel eiwitten. Bonen en havermout bevatten veel vezels. Er zitten geen extra suikers of onverzadigde vetten in. Dus zeer gezond !      
    •   Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst  
    • Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.  
  • Discussies

• Sponsors

Body en fitshop

XXL nutrition