Advertentie:

Mr_Orry

Van 1 Spiergroep per dag, naar Split-schema.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar sport ondertussen al een tijdje best fanatiek. Echter, heb ik me nooit heel erg verdiept in fitness schema's en het combineren van spiergroepen. Nu heb ik besloten alles weer is om te gooien en meer spiergroepen te combineren op één dag. Voorheen deed ik maandag: Borst, dinsdag: Rug, woensdag: Rust, donderdag: Triceps & Biceps, vrijdag: Benen & schouders. Ik ben nu van plan de spiergroepen te combineren, maar wel net zoveel dagen te gaan. Bijvoorbeeld maandag: Incline bench press (Borst), flat bench press (Borst), Lateral raises (Schouders), Front raises (Schouders), Cable face pull (Schouders) en dan twee triceps oefeningen bijv. Dips en Reverse pushdowns. Om vervolgens later in de week deze groepen nog een keer te pakken, maar dan met andere oefeningen. Hoe kijken jullie hier tegen aan? En sowies wat is het beste voor massa?

Bij voorbaat dank!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Ik had begrepen dat het best is om elke spiergroep 2x per week te trainen.

Persoonlijk vind ik het zeer moeilijk om alle spiergroepen 2x per week te trainen als je maar 4 keer per week traint. Dan moet je namelijk alle oefeningen doen op 2 sessies. Ik veronderstel dat je dan best een upper/lower split doet. Dus 2 keer per week benen en 2 keer per week bovenlichaam.

Ik ben zelf overstapt naar 6 keer per week trainen en dus de oefeningen te spitsen in 3 sessies.

Ik pas de volgende split toe:

1) borst+triceps

2) schouders+squat+kuiten

3) pull-up+biceps+deadlift

Vroeger deed ik deadlift en squat op dezelfde dag, maar dat vond ik veel te zwaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Beste @Fit / lezers,   Na lang zoeken ben ik uiteindelijk op 3 handschoenen uitgekomen. Ik zou graag hulp van jullie hierbij kunnen gebruiken! Geef enkel aan welke jij het er stevigst uit vind zien en geef ook aan waarom. Zo zouden jullie mij erg kunnen helpen!   1: https://www.wehkamp.nl/nike-elemental-lightweight-fitness-handschoenen-16113772/?Ntt=nike fitnesshandschoenen&type=manual&PI=1&NavState={"pl"%3A"C24"%2C"Ntt"%3A"nike fitnesshandschoenen"%2C"type"%3A"manual"%2C"PI"%3A"1"}&Ns=P&PrI=3&Nrpp=96&ms=true   2: https://www.wehkamp.nl/nike-ultimate-heavyweight-fitness-handschoenen-16113735/   3: https://www.perrysport.nl/product/blauw-nike-lock-down-trainingshandschoenen-grijsblauw/749505_perrysport/?cm_mmc=googleshop-_-PPC-_-Google-_-__keyword__&aid=1100&source=plusbox&keyword_id=&remote_ad_id=&matchtype=&keyword=&gclid=Cj0KCQiA3b3gBRDAARIsAL6D-N8TDhxLcp5-CDklhlgizb78FmBgc9HS0AqUwCLJmfFZsAf2CoRjWoYaAoxiEALw_wcB&gclsrc=aw.ds   Met vriendelijke groet, Joris 
    • Hi Joris,   Ik gebruik zelf geen handschoenen, maar ik denk dat dit meer een persoonlijke keuze is. Ik zou als ik jou was even uitzoeken welke gewoon stevig zijn en lang mee gaan. Er zullen vast wel reviews over te vinden zijn.   Succes!  
    • Beste lezers,   Ik was de laatste tijd aan het experimenteren met fitness handschoenen en ben erachter gekomen dat ik deze erg fijn vind om te gebruiken. Het werd voor mij dus tijd om een duurder & beter paar te kopen. Nu kwam ik verschillende paren tegen maar ook verschillende soorten. Zo zag ik leren handschoenen maar ook stoffen handschoenen. Toen kwam bij mij de vraag op: welke zijn beter?   Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan helpen?   Met vriendelijke groet, Joris
  • Sponsors

Body en fitshop

XXL nutrition