Advertentie:

Sign in to follow this  
Fit

Vitamine B6 voor hoger testosteron

Recommended Posts

Veel bodybuilders proberen verschillende supplementen om hun testosteron te boosten om sneller spier op te bouwen en vast te houden. Er zijn verschillende studies op google te vinden waar B6 zou helpen met het boosten van de aanmaak van testosteron. Ook zou het helpen om meer groeihormoon aan te maken.

http://therippedathlete.com/6-supplements-that-boost-your-growth-hormones-and-testosterone-levels/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik spreek alleen voor mijzelf maar het enige supplement waarbij ik tot hier toe enig effect van ondervonden heb is creatine. Waarom ik dit zo zeker weet is dat sinds ik het ben beginnen te supplementeren is mijn baardgroei fors toegenomen. En dat pas op mijn 47e.

Een ander supplement dat veelbelovend lijkt is Taurine. Bij ratten is de toename 25% en bij oudere ratten was dit zelfs 46%. De dagelijkse dosis voor mensen zou 2x3gr of 3x2gr zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf gebruik vitamine b de hele bundel 1 tot en met 12 en ook zink, zink neem ik voor het slapen, tegenwoordig neem ik mijn omega 3 ook voor het slapen en dat versterkt de werking van zink heb ik ervaren!

van de vitamine b merk ik niet veel alleen meer energie

en natuurlijk is het voor mij eigenlijk overbodig sinds ik 17 ben 

maar de energie van vit b vind ik erg fijn en als het dan misschien iets wat mijn test verhoogt is dat mooi meegenomen 

en de zink vind ik erg prettig en ervaar daar wel voordeel van 

crea ga ik over een tijdje mee beginnen, ben benieuwd hoe dat uitpakt

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voelde me laatste tijd beetje duizelig. Geen id waarom. Ben op onderzoek uit geweest en gebruik nu ijzer tabletten, omdat ik nu alleen kip en rijst eet en groente heb ik denk ik ijzer tekort. Nu 4 dagen bezig en verdraait ik krijg het gevoel dat t werkt. Weer wat nieuws geleerd. Gewicht is nu gedaald van 97 kilo naar 88,1. Buikspieren zijn nu bij aanspannen zichtbaar. Nog 2 weekjes ongeveer hoop ik op 87 kilo te zitten en dan ga ik weer in de bulk fase. Dan hoop ik op de 100 kilo te komen om dan weer naar ongeveer op 92 te komen. Is maar een streven. We zien wel waar we komen. Word wel clean bulk, dus 100 zal moeilijk worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duizeligheid heb ik ook wel eens last van. Bij komt het van te snel te ademen. Is al jaren zo en tracht hier van af te komen door vooral door de neus te ademen en meditatie. Maar het is een hardnekkig iets. Ik neem aan dat je je bloed hebt laten onderzoeken want ijzer is niet zomaar iets om mee te gaan experimenteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo allemaal,   Ik heb me pas aangemeld voor dit forum omdat ik met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik doe sinds een paar maanden callisthenics en dat bevalt me goed. Het enige probleem is dat mijn programma niet over benen beschikt. Ik train 3 keer per week en ik zou naast mijn routine per dag 3-4 oefeningen willen hebben waarmee ik aan het einde van de week mijn hele onderlichaam getraind heb. Dit hoeven geen calisthenics oefeningen te zijn. Ik vindt die namelijk minder prettig als het om benen gaat. Ik heb wel wat research gedaan maar ik kom er niet uit. Weten jullie een klein schemaatje die ik naast mijn normale routine kan doen? Of als jullie een alternatief hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!
    • Er wordt gesteld dat minstens 2 minuten goed is om je eigen testosteron niet onder druk te zetten. Die langere tijdsduur kan je opvangen door tijdens de rust een andere spiergroep aan te pakken. Zo doe ik het. Bijvoorbeeld 1 set Bench press en tijdens de rust doe ik een set lateral raises. En zo weer terug naar de bench press. Eigenlijk duurt die rust wel wat langer want je moet ook nog eens schijven verwisselen. Al bij al heb je op die manier meer rust en is je training vlugger gedaan.
    • Soms wordt een mens toch helemaal insane van alles wat je leest online. Dacht dat een rusttijd van 1,5 minuut tussen sets ideaal was voor isolatieoefeningen en zo'n 2 minuten voor de compoundoefeningen. Dikwijls wordt er van een ideale rusttijd voor hypertrofie tussen 40 seconden en een minuut gesproken, wel dat lijkt me weinig of toch niet ? Kwestie van de atp voorraden in de spieren weer aan te vullen. Afgaand van mijn ook al te lang blijkende trainingsduur, namelijk 70 minuten, zou korter rusten misschien wel meer bevorderlijk zijn om de totale trainingsduur terug te brengen tot 60 minuten. Blijkbaar doe ik al 4 maanden aan spierafbraak door 70 minuten te trainen, wat de cortisolspiegel zou doen stijgen. Man, man, man ik krijg mijn full body schema toch wel moeilijk afgehaspeld binnen de 60 minuten. Kortom ik weet het effe niet meer. Weet wel dat ik ook wat gas moet terugnemen met "tot het gaatje " te trainen op mijn leeftijd. Heb mij de laatste weken serieus bezondigd aan trainen tot totale spieruitputting voor sommige spiergroepen. Zou best wat meer geduld moeten opbrengen. Voel trouwens dat ik slechter herstel van een training als paar weken geleden. Voor de hardcore bodybuilder misschien moeilijk te begrijpen maar mijn bobijn is zelfs met slechts 2 trainingen in de week aan het aflopen. Zal gedeeltelijk aan de deconditionering liggen, door roken, en povere nachrust. Zou in februari2x per week cardio toevoegen, 25 min roeien, maar zie daar nu enorm tegen op.   Groeten Hansie
  • Sponsors