Advertentie:



Anne

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

ik ben Anne 45 jaar uit het oosten van het land. Sinds een jaar 3 x pw aan het bodypumpen, omvang al behoorlijk verbeterd, maar wil op bepaalde plekken iets massiever worden, Dus tijd voor het “echte” werk.. enthousiasme en doorzettingsvermogen is er, alleen ontbreekt het me aan kennis wat betreft voeding... is er iemand die me hier mee op weg kan/ wil helpen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom Anne!

 

Jazeker! Er zijn diverse handige berichten hier te vinden:

 

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

https://krachtforum.nl/topic/6-energiebehoefte-berekenen/

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

 

Het komt er simpelweg op neer dat je meer calorien binnen moet krijgen dan je nodig hebt. Dus als je je calorie behoefte berekend en daar +- 300 kcal boven zit zul je aankomen. Met de voedingschema maker kun je makkelijk een schema opstellen voor je doel. 

 

De ideale macronutriënten ratio voor gewichtstoename aan spiermassa is: 30-35% eiwitten, 35-40% koolhydraten en 30% vetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Sterk bezig Geert en hoe ziet je split programma er uit over een week gezien ? Ben wel eens benieuwd.
    • Yo, zou jij voor mij deze enquête willen invullen? Je zou mij enorm mee helpen!👇🏾
      https://docs.google.com/forms/d/1NzERixigbCnLhXiqyOK0kMcdvQZU_F0i50r1uiDBlYc/edit?fbzx=5925666009961714656
    • Een tijdje na m'n 'back to basics' zijn de gevolgen al weer merk- en zichtbaar. Het spiergeheugen en de ergens opgeslagen 'oude kennis' doen 't prima. De bekende trainingsroutine is weer terug en bevalt me meer dan uitstekend.  M'n gewicht schommelt nu rond de 90 kg, bij een lengte van 1.73. Het body fat gehalte zal nog niet ideaal zijn maar de kilo's zijn goed verdeeld. Begonnen met 3x wekelijks een total body workout, is het split schema een meer voor de hand liggende optie geworden. Meer aandacht voor de individuele spiergroepen, minder blessure risico door 't afraffelen van oefeningen bij vermoeidheid en een meer uitgebalanceerd geheel. Ben dus erg tevreden met de destijds gemaakte keuze. Hoop nog veel van jullie te leren op deze site net zoals ik jullie met raad en daad zal proberen te ondersteunen.   Hou je haaks en tot gauw!
  • Sponsors