Advertentie:

Idk_020

Voorstellen

Recommended Posts

Hoi

 

ik kom me even voorstellen 

 

ik ben een jongen van 18 Jaar oud ben 1,80 en weeg ongv rond de 60/63 Kilo

 

ben nu ongv een maand bezig met serieus 

 

nadat ik mijn verslavingen ( Cannabis sigaretten en drank heb opgegeven en er vanaf ben :) 

 ben ik het trainen weer serieus gaan oppakken ga nu minimaal 4 keer per week naar de sportschool

 

ben ook wat kilotje’s aangekomen :)

 

was eerst rond de 55 en nu na een maand gestopt te zijn met alles en goed trainen ben ik nu rond de 63 Kilo

en merk ook al wat resultaat ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik ben in dezelfde situatie geweest als jij (20 jaar geleden).

58 kilo, 1.8m.

 

Mijn tips:

1) training: 

Train met barbells. Vooral compound lifts. Met veel gewicht.

Verlies je tijd niet met toestellen en isolated lifts. Gewoon focussen op de 5 a 6 bekende compound lifts.

 

2) Eten:

Schrap alcohol, koekjes, snoep, frisdrank,.. 

Maar eet enorm veel gezond eten. Probeer gewoon heel de dag door groeten/fruit/vlees/melkproducten te eten. Als je zo'n snel metabolisme hebt en je bent 18 jaar, moet je heel veel eten. 

 

Ik heb toen de fout gemaakt van te veel te focussen op verkeerd oefeningen en veel te weinig te eten. Het heeft mij toen 4 jaar gekost om 10 kilo bij te komen.  Terwijl dat zeker mogelijk is op 1-1,5 jaar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden zei bart.verbeek@gmx.com:

Ik ben in dezelfde situatie geweest als jij (20 jaar geleden).

58 kilo, 1.8m.

 

Mijn tips:

1) training: 

Train met barbells. Vooral compound lifts. Met veel gewicht.

Verlies je tijd niet met toestellen en isolated lifts. Gewoon focussen op de 5 a 6 bekende compound lifts.

 

2) Eten:

Schrap alcohol, koekjes, snoep, frisdrank,.. 

Maar eet enorm veel gezond eten. Probeer gewoon heel de dag door groeten/fruit/vlees/melkproducten te eten. Als je zo'n snel metabolisme hebt en je bent 18 jaar, moet je heel veel eten. 

 

Ik heb toen de fout gemaakt van te veel te focussen op verkeerd oefeningen en veel te weinig te eten. Het heeft mij toen 4 jaar gekost om 10 kilo bij te komen.  Terwijl dat zeker mogelijk is op 1-1,5 jaar.

 

Hey bedankt voor je tips!

 

Eet wel gezond enzo ook wel goed alleen mag het wel wat meer helaas heb ik een kleine maag maar bulken gaat steeds beter! :)

 

Koekje’s enzo eet ik niet echt

Ook neem ik erbij elke dag Extra vitamine’s B C D ookal krijg ik ze wel genoeg binnen

 

Train meestal met Dumbels barbel en kabels Machines gebruik ik niet zoveel gebruik er maar paar en warm er meestal mee op

 

Hier onder foto’s van de oefeningen die ik doe ( eigen schema )

 

 

 

Borst en Triceps dag3CB480A7-F97C-42B3-91E5-21402ED8D225.thumb.png.3bbe5d980f048dab693497e47b985239.pngFED13A18-45CC-4C77-A1B5-06CF36F905FF.thumb.png.c62af8e8535bdc505182db4960fa9779.png

Rug en Biceps dagE3955558-47A6-487F-A846-5970B3F44FB3.thumb.png.6b361d2878d8c5c12b369902e641d9a0.pngBB223941-F2F5-43EB-B287-1067A30C500F.thumb.png.25e624cfb0080d43c1b3d33e588378cb.png8BE4BB92-EBDD-4744-BC82-1C8A21B1428A.thumb.png.768cae61f259407f544f993a5988cff0.png

Legday en schouders54F8928C-171B-436A-9C3F-3B13152BD67F.thumb.png.bbe2094db4449b39328de5301a09d5f6.pngD0DE058A-9E4F-49B7-B7B8-D585792C5330.thumb.png.a50f05ef73666a26154891e07e601d64.png

Edited by Idk_020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors