Advertentie:

Idk_020

Misselijkheid na V2 Extreme workout

Recommended Posts

Hoi

gisteren me V2 Extreme workout binnengekregen

heb het eerder weleens genomen maar niet vaak 1 keer toen een trainmaatje het mee

wel gecombineerd met Bcaa V2 voor de training Bcaa tijdens

vandaag wat boterhammen gegeten en bananen me whey isolate shake gedronken V2 Klaargemaakt in me flesje en onderweg naar de sportschoolbopgedronken

toen ik er was begon het te werken

warming up 10 keer harder dan normaal gedaan benen gedaan

maar toen ik met schouders begon na paar setje’s begon ik opeens misselijk te worden en me hart begon helemaal te keer tegaan

en ff beetje dizzy maar dat was snel weer weg.

na me laaste oefening dacht ik serieus dat ik zou overgeven heb dus me laaste set niet kunnen afmaken :(

Wat zou de oorzaak zijn? te hoge dossis? Caffeine? 

drink gemidelt 1/3 bakje’s koffie per dag

had 1 Scoop in me flesje gedaan zo een Basicfit flesje

gebruik wel medicijnen maagzuurremmers maar denk dat dat niet echt een probleem zou zijn toch?

Advertentie:

Waarvoor gebruik je maagzuurremmers? Heb je een middenrif breuk oid? Dan kan je daar namelijk erg misselijk van worden. Dan ligt het verder niet aan de pre workout.

1 uur geleden zei Fit:

Waarvoor gebruik je maagzuurremmers? Heb je een middenrif breuk oid? Dan kan je daar namelijk erg misselijk van worden. Dan ligt het verder niet aan de pre workout.

Nee heb gewoon last van maag problemen Maagzuur geen middenrif breuk

Edited by Idk_020

Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.

11 uur geleden zei Peter Wouters:

Een maagzuur remmer zorgt ervoor dat je minder zuur hebt in je maag. Bijgevolg slechtere vertering. Mogelijk had je daar last van. Verder ben ik geen fan van pre workoutsupplementen. Ze verlichten alleen je portemonnee. De enige supplementen met een bewezen werking voor een training zijn whey, creatine en een tas koffie.

Voor de gene die geen koffie drinken is pre workout de uitkomst :) 

• Upvote 1

1) teveel gegeten voor intensief trainen. In combinatie met je maagzuurremmers, is dit niet voldoende verteerd.

2) caffeine door de pre-workout kan je maag ook overhoop halen. Dit maakt probleen 1 nog groter natuurlijk

3) je warming up zal te zwaar geweest zijn. Ondanks het gevoel dat je meer aankan, moet je warming up echt een warming up blijven. Gewoon spieren warm maken en gewrichten los maken.

je hebt je gewoon overdaan met daarbij nog eens een vollere maag.

en een whey shake + pre workout drankje erbij is veel vloeistof (water) in je maag. Water wordt heel traag opgenomen en gaan klotsen dan, zorgt voor een nog misselijker gevoel.