Advertentie:



Sign in to follow this  
Peter Wouters

Vandaag in de krant

Recommended Posts

Advertentie:

 

Het artikel haalt wel wat dingen door elkaar.

In de titel gaat het over steroides, dan over SARM's en dan terug over steroides.

Heel onduidelijk artikel. 

 

Ik dacht dat het verhandelen, kopen en gebruiken van steroides illegaal was, maar dat het verhandelen en kopen van SARM's legaal is. Bij SARM's wordt er gebruik gemaakt van het achterpoortje dat je het mag kopen en verkopen voor 'labo-gebruik' zolang het niet op mensen is. Zo is de status allezins in Amerika. In Europa is het misschien anders ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarm's, of toch enkele bekende, vallen sinds dit jaar onder verboden anabole middelen. Zie ook https://www.dopingautoriteit.nl/juridisch/dopinglijst/verbodenstoffenlijst#s1

 

Over dat achterpoortje heb ik ook al wel eens gelezen maar dit is voor interpretatie vatbaar. Onderzoek door onpartijdige labo's wijzen uit dat er dikwijls naast de hoofdstof andere anabole steroïden worden toegevoegd en daar gelden andere wetten voor.

 

Er lijkt ook een groot verschil te bestaan in dopingcontrole tussen Nederland en België. Zie https://www.dopingautoriteit.nl/dopingcontroles/controles-in-belgie

Bovendien mogen medicijnen in Belgie uitsluitend via de apotheek worden verkocht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort berichten zijn gemaakt voor idioten, door idioten. Net als shit zoals dit:
 



Er wordt zoveel onzin verkocht op tv en in tijdschriften over ''anabole middelen''. Als ze gevaarlijk waren, werden ze in de medische wereld niet gebruikt.  (En let wel, in VEEL hogere dosissen dan dat een bodybuilder ze ooit zou doen. NOOIT heb ik gelezen dat iemand 350mg per dag aan Anadrol neemt!!! In de medische wereld heel normaal om spiermassa verlies tegen te gaan. Gekkenwerk.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste journalisten hebben geen idee waarover ze schrijven. Dat geldt voor de meeste onderwerpen. Eens het een beetje opzoekwerk vraagt of technischer wordt, haken ze af.

 

Deze week nog een artikel gelezen met als onderwerp: de sixpack.

Twee volle bladzijde tekst, met 0,0 echte informatie.

De auteur schrijft dat een sixpack ongezond is omdat je dan te weinig vet hebt, zonder enige referentie naar welke vetpercentage wel gezond zijn.

Dan schrijft hij dat een vette buik toch veel gezelliger is. 

Dan laat hij wat uitschijnen dat mensen die de tijd hebben om naar een gym te gaan, niks beters te doen hebben. Maakt nog eens de link met anorexia,

Om dan te besluiten dat vrouwen liever een man hebben met een dikke buik want dan hebben ze zelf minder stress om slank te zijn: "want zij ligt ook liever in de zetel met een glas wijn Netflix te kijken".

 

Hij had die 2 bladzijden kunnen vullen met echte informatie over wat de voordelen zijn van krachttraining, welk een maximaal en minimaal  gezond vetpercentage is, waar je moet op letten, ...

Nee, liever helemaal niets opzoekwerk doen, en 2 bladzijden vullen met zijn eigen, domme mening.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hey Matjeq ik zag je post en heb speciaal een account aangemaakt om te reageren.
      Want ik zat ruim een jaar geleden met precies hetzelfde probleem.
      Na veel werken en voorbereiden brengen ik een een goede maat van me nu als enige van Nederland een pre-workout uit die ook DMHA bevat! 
      De pre-workouts die jij bedoelt bevatten waarschijnlijk DMAA wat inderdaad verboden is maar DMHA komt erg in de buurt qua effect en is 100% legaal.
      Alle andere merken verkopen pre-workouts met alleen cafeïne als stimulant waardoor je niet echt die kick voelt.
      Met deze pre-workout brengen we de kick weer terug!
      absolutenutrients.nl
    • Sportvrienden, In deze tijd van beperkingen is er ook meer tijd om 'ns wat nader naar de samenstelling van een training te kijken. Wat staat er vandaag op 't programma; welke warming-up sluit daar 't meest op aan en met welke vorm van cool down haal ik er 't meeste rendement uit. Zoals vermeld in een eerdere bijdrage, heb ik in de loop van de tijd het fenomeen 'kettlebell' wat hoger opgeschaald als erg effectief. Een kettlebell work-out is intensief, zorgt voor een hoge verbranding en is erg functioneel door 't compound karakter.  Voor wat betreft krachtsport ben ik van mening dat gerichte kettlebell oefeningen een positieve bijdrage leveren als warming-up en cool down als deze gericht zijn op de kerntraining. Met kerntraining bedoel ik de oefeningen die je voor een bepaalde spiergroep gepland hebt. De voordelen van een warming-up met een kettlebell liggen vooral in 't in korte tijd activeren van de motor units (door de compound), waardoor behalve je target spiergroep, ook je 'hulpspieren' zoals de antagonisten en de synergisten meegenomen worden. Dit verminderd sterk het risico op blessures en verkort op een verantwoorde manier je warming-up. Meer tijd voor je kerntraining! Als cooling down heeft een stukje kettlebell training vooral een niet te onderschatten functie als 'stretcher'; de nog onder spanning staande spieren worden op een relaxte manier weer gerekt waar de doorbloeding ook weer bij gebaat is (dus ook de zuurstof en voedselvoorziening).  Al met al de moeite van het proberen waard. Ik adviseer je te beperken tot de kettlebell swings. Deze zijn effectief, veelomvattend, maar ook intensief. Je moet natuurlijk wel voldoende overhouden. Mocht  e.e.a. je interesseren; wel effe de techniek van een goede swing aanleren! (YouTube/ Pavel Tsatsouline).   Gr. Geert.      
    • Ja maar toch knap. Zo'n 25 jaar geleden kwam ik op 100 kg uit 3 reps. Woog toen wel maar 76 kg. Trainde toen eigenlijk niet op kracht en cutten of bulken was Chinees voor mij.
  • Sponsors