Advertentie:

Sign in to follow this  
Peter Wouters

Vandaag in de krant

Recommended Posts

Advertentie:

 

Het artikel haalt wel wat dingen door elkaar.

In de titel gaat het over steroides, dan over SARM's en dan terug over steroides.

Heel onduidelijk artikel. 

 

Ik dacht dat het verhandelen, kopen en gebruiken van steroides illegaal was, maar dat het verhandelen en kopen van SARM's legaal is. Bij SARM's wordt er gebruik gemaakt van het achterpoortje dat je het mag kopen en verkopen voor 'labo-gebruik' zolang het niet op mensen is. Zo is de status allezins in Amerika. In Europa is het misschien anders ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sarm's, of toch enkele bekende, vallen sinds dit jaar onder verboden anabole middelen. Zie ook https://www.dopingautoriteit.nl/juridisch/dopinglijst/verbodenstoffenlijst#s1

 

Over dat achterpoortje heb ik ook al wel eens gelezen maar dit is voor interpretatie vatbaar. Onderzoek door onpartijdige labo's wijzen uit dat er dikwijls naast de hoofdstof andere anabole steroïden worden toegevoegd en daar gelden andere wetten voor.

 

Er lijkt ook een groot verschil te bestaan in dopingcontrole tussen Nederland en België. Zie https://www.dopingautoriteit.nl/dopingcontroles/controles-in-belgie

Bovendien mogen medicijnen in Belgie uitsluitend via de apotheek worden verkocht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort berichten zijn gemaakt voor idioten, door idioten. Net als shit zoals dit:
 



Er wordt zoveel onzin verkocht op tv en in tijdschriften over ''anabole middelen''. Als ze gevaarlijk waren, werden ze in de medische wereld niet gebruikt.  (En let wel, in VEEL hogere dosissen dan dat een bodybuilder ze ooit zou doen. NOOIT heb ik gelezen dat iemand 350mg per dag aan Anadrol neemt!!! In de medische wereld heel normaal om spiermassa verlies tegen te gaan. Gekkenwerk.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste journalisten hebben geen idee waarover ze schrijven. Dat geldt voor de meeste onderwerpen. Eens het een beetje opzoekwerk vraagt of technischer wordt, haken ze af.

 

Deze week nog een artikel gelezen met als onderwerp: de sixpack.

Twee volle bladzijde tekst, met 0,0 echte informatie.

De auteur schrijft dat een sixpack ongezond is omdat je dan te weinig vet hebt, zonder enige referentie naar welke vetpercentage wel gezond zijn.

Dan schrijft hij dat een vette buik toch veel gezelliger is. 

Dan laat hij wat uitschijnen dat mensen die de tijd hebben om naar een gym te gaan, niks beters te doen hebben. Maakt nog eens de link met anorexia,

Om dan te besluiten dat vrouwen liever een man hebben met een dikke buik want dan hebben ze zelf minder stress om slank te zijn: "want zij ligt ook liever in de zetel met een glas wijn Netflix te kijken".

 

Hij had die 2 bladzijden kunnen vullen met echte informatie over wat de voordelen zijn van krachttraining, welk een maximaal en minimaal  gezond vetpercentage is, waar je moet op letten, ...

Nee, liever helemaal niets opzoekwerk doen, en 2 bladzijden vullen met zijn eigen, domme mening.

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hi,   -- Trainen "like a bitch"    Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..   Mijn advies: - Multi-vitamine en mineralen - Whey protein    Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..  
    • Hi,   Tijdens mijn bulk/cut periode sta ik eigenlijk nooit op een weegschaal of meet ik me vet (ik ga gewoon op me gevoel en spiegel af), dus kan je hierbij niet adviseren.   -Maar wat is je doel?   je zegt dat je op onderhoud eet, maar zoals ik het lees zegt je schema dat bulkt (je onderhoud  zal iets hoger liggen dan 1722 Kcal, maar je eet nu 2693 Kcal, dat is misschien ook een verklaring dat je meer aankomt dat je verwacht..    -"Ik heb gelezen dat je maximaal 0.5 kg per week zou moeten aankomen, dus mij lijkt dat hier iets mis gaat" Waarom? je komt aan (of is dat dan niet je doel), dat is het belangrijkste. dus je schema lijkt te werken voor "nu", voor jouw..  Er wordt tegenwoordig zoveel flauwekul (ook wel goede dingen) geschreven op het web, dat je er helemaal gek van wordt. Luister gewoon lekker naar je lichaam, meer kan je niet doen, het is allemaal genetisch bepaalt.   Hoe in ieder geval rekening met dat wanneer je zwaarder wordt ook je Kcal behoefte omhoog gaat..      Aan je gegevens (in je schema) te zien, ben jij net als mij een Ecto . (mijn stats: lft: 47 lengte 180, schommel nu rond de 69 -72 kg, met een klein beetje vet, (erg drukke baan nu in deze periode)  Mijn Bulk inname NU "is om er nabij 2800 Kcal - 65% KH  -- 25% eiwitten -- 10% vet (vet wordt toch haast niet aangezet bij ons ECTO's)    Naast mijn voedingsschema gebruik ik nu, 1a2 gainershakes en 50gr maltodextrine  puur als extra aanvulling en om wat voorraad te kweken, voor tijdens mijn volgende supplementen periode. (makkelijke Kcal's).   Het blijft een sport van innames berekenen en niet simpel -en dom weg aan gewichten duwen en trekken.. - Teveel is niet goed en te weinig is ook niet goed.    
    • Hallo allemaal    Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ?    Groeten Simon 
  • Sponsors