Advertentie:

Nathan

Even voorstellen

Recommended Posts

Ik wil me even voorstellen. 

Ik ben nathan en ben 16 jaar . 

Ik ben sinds kort begonnen met fitness en zou graag meer leren hoe het er allemaal aan toe gaat ..

Ik heb een verleden als basketer , maar ben moeten stoppen door blessures ..

Heb meer dan 9 maanden niet gesport en vond het tijd om het weer op te pakken ! 

In mijn ogen was fitness de beste optie aangezien ik geen basket meer mag spelen .. 

 

 

Ik ben 1 m 86 en weeg 70 kg . 

Vet percentage is rond de 18% en mijn spiermassa is momenteel 44% een jaar geleden nog 45% .. Voor mijn blessure had ik een vet percentage van 14 % ik werd toen ook vaak opgevolgd door de club ! Kreeg zelfs een voeding schema .. 

Ik ga binnenkort eens samen zitten met een bevriende

voedingdeskundige.  

Heb via my food al is bekeken wat ik allemaal kan en mag eten.

vroeger lag dat rond de 2600 ckal , maar onder tussen mag ik al naar de 2800 ckal gaan .. 

Mijn doel is vooral spiermassa kweken zou graag naar de 80 kg gaan .  

Edited by Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je vetpercentage 18% is, is dan het niet beter om eerst vet te verliezen ?

 

Ik dacht dat als je vetpercentage boven 14-15% is je testosterone niveau negatief beinvloed is doordat je vet testosterone omzet in oestrogeen. Daarom wordt er aangeraden om eerst je vetpercentage te laten zakken naar 10-12% voordat je begint te bulken.

Als je begint te bulken op 18%. Waar ga je dan eindigen 22% ? Dat is toch ruim te hoog ?

Dus eigelijk zou je nu eerst moeten trainen met een caloriedeficiet tot je rond 12% zit.

 

Mijn persoonlijke mening:

Ik ga niet veel naar de gym omdat ik thuis kan fitnessen. Als ik dan toch eens ga, valt het mij dat er toch veel mensen zijn die best wel sterk en gespierd zijn, maar een relatief hoog vetpercentage hebben. Ze zijn dan wel sterk, maar toch niet supergezond.

Ze zijn niet super dik. Maar als je de moeite doet om verschillende keren per week te gaan sporten, wil je toch op een gezond vetpercentage zitten ?

En estetisch is dat toch ook niet ideaal: Je ziet er veel athletischer, gespierder en gezonder uit met iets minder spieren en een pak minder vet. Het maakt je spieren veel meer zichtbaar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je gelijk in ! Bulken was ik ook nog niet van plan .. Gwn op gewicht blijven en rustig aan spieren kweken ben ook nog jong en ben nu niet van plan om te body builden gwn een beetje in vorm blijven ! Vet percentage is zeer simpel gwn op de voeding letten .. 

Heb nu niet het gevoel dat in extreem verdikt ben tegen over vroeger ik zal wss gwn een goede mix moeten vinden tussen cardio en voeding . Niet ? 

Ik heb een abo gepakt omdat er meer mogelijkheden zijn in de gym zelf heb ik thuis nog een bank staan voor buikspieren en wat 4 kg dumbles van mijn broer ..  Niet echt vet dus !  

Iemand tips voor een beginner ? 

Pull ups en push ups kan ik perfect uitvoeren maar voor de rest loop ik een beetje verloren in de gym ! 

Vandaag nog heb ik 5X 6 pull ups gdn en push up van op een box om het wat moeilijker te maken ..  Beginnen dus niet van 0 ! Weet dat het niet slim is maar ik doe soms 300 push ups op een dag meestal 25 per beurt .

 

Edited by Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nathan, 

 

Welkom op het forum!

 

Hoe vaak ben je van plan naar de gym te gaan? Er is namelijk op het forum een schema te vinden voor 4 dagen. 

https://krachtforum.nl/topic/477-4-dagen-massa-training-schema/

 

In combinatie met voeding veranderen kun je met 4 dagen per week een goede vooruitgang boeken.

 

Er is ook een categorie voeding op het forum te vinden, als je hier kijkt kun je leren hoe je bijvoorbeeld je eigen voedingschema maakt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei Nathan:

Merci ! 

Zal het zeker is bekijken .. 

4x per week lijkt me als beginner meer dan genoeg. 

 

Ja 4 keer is perfect voor goed resultaat dan ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben terug van vakantie en wil graag op pakken waar ik gestopt ben .. @Fit heeft me al goed op weg geholpen , maar kan er nog niet echt aan uit wat er nu bij welke oefening moet gebeuren en hoe ik ze precies moet uit voeren. Ik zoek regelmatig al is een oefening op en vraag nu en dan is uitleg aan de mensen rond mij maar loop nog altijd een beetje verloren . 

Als ik met maten ga komen die alleen om cardio te doen maar daar voor heb ik geen abo gepakt .. Het enigste van cardio wat ik in de fitness wil doen is roeien de rest doe ik wel buiten de fitness .

5 km lopen en ik zit al aan de 500 calorieen .. 

Veel vrienden van vroeger” basket en school “die ook fitness doen , maar moet nu wel zeggen dat die der niet al te gezond uitzien met misgroeiingen in de rug aan toe niet echt mijn doel 😆

Mss is met hun mee gaan kunnen ze 1 en het ander uitleggen maar ga toch voorzichtig zijn ! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/27/2018 at 17:31 zei Nathan:

Ben terug van vakantie en wil graag op pakken waar ik gestopt ben .. @Fit heeft me al goed op weg geholpen , maar kan er nog niet echt aan uit wat er nu bij welke oefening moet gebeuren en hoe ik ze precies moet uit voeren. Ik zoek regelmatig al is een oefening op en vraag nu en dan is uitleg aan de mensen rond mij maar loop nog altijd een beetje verloren . 

Als ik met maten ga komen die alleen om cardio te doen maar daar voor heb ik geen abo gepakt .. Het enigste van cardio wat ik in de fitness wil doen is roeien de rest doe ik wel buiten de fitness .

5 km lopen en ik zit al aan de 500 calorieen .. 

Veel vrienden van vroeger” basket en school “die ook fitness doen , maar moet nu wel zeggen dat die der niet al te gezond uitzien met misgroeiingen in de rug aan toe niet echt mijn doel 😆

Mss is met hun mee gaan kunnen ze 1 en het ander uitleggen maar ga toch voorzichtig zijn ! 

 

 

Je kunt de oefeningen altijd even op Youtube opzoeken, daar zie je goed hoe je ze moet uitvoeren met uitleg vaak. Je hebt ook een app ( ik geloof "JEFIT" waar je je trainingsschema in kunt zetten, daar zie je vervolgens ook plaatjes hoe je de oefening uitvoerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors