Advertentie:

Nathan

Even voorstellen

Recommended Posts

Ik wil me even voorstellen. 

Ik ben nathan en ben 16 jaar . 

Ik ben sinds kort begonnen met fitness en zou graag meer leren hoe het er allemaal aan toe gaat ..

Ik heb een verleden als basketer , maar ben moeten stoppen door blessures ..

Heb meer dan 9 maanden niet gesport en vond het tijd om het weer op te pakken ! 

In mijn ogen was fitness de beste optie aangezien ik geen basket meer mag spelen .. 

 

 

Ik ben 1 m 86 en weeg 70 kg . 

Vet percentage is rond de 18% en mijn spiermassa is momenteel 44% een jaar geleden nog 45% .. Voor mijn blessure had ik een vet percentage van 14 % ik werd toen ook vaak opgevolgd door de club ! Kreeg zelfs een voeding schema .. 

Ik ga binnenkort eens samen zitten met een bevriende

voedingdeskundige.  

Heb via my food al is bekeken wat ik allemaal kan en mag eten.

vroeger lag dat rond de 2600 ckal , maar onder tussen mag ik al naar de 2800 ckal gaan .. 

Mijn doel is vooral spiermassa kweken zou graag naar de 80 kg gaan .  

Edited by Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als je vetpercentage 18% is, is dan het niet beter om eerst vet te verliezen ?

 

Ik dacht dat als je vetpercentage boven 14-15% is je testosterone niveau negatief beinvloed is doordat je vet testosterone omzet in oestrogeen. Daarom wordt er aangeraden om eerst je vetpercentage te laten zakken naar 10-12% voordat je begint te bulken.

Als je begint te bulken op 18%. Waar ga je dan eindigen 22% ? Dat is toch ruim te hoog ?

Dus eigelijk zou je nu eerst moeten trainen met een caloriedeficiet tot je rond 12% zit.

 

Mijn persoonlijke mening:

Ik ga niet veel naar de gym omdat ik thuis kan fitnessen. Als ik dan toch eens ga, valt het mij dat er toch veel mensen zijn die best wel sterk en gespierd zijn, maar een relatief hoog vetpercentage hebben. Ze zijn dan wel sterk, maar toch niet supergezond.

Ze zijn niet super dik. Maar als je de moeite doet om verschillende keren per week te gaan sporten, wil je toch op een gezond vetpercentage zitten ?

En estetisch is dat toch ook niet ideaal: Je ziet er veel athletischer, gespierder en gezonder uit met iets minder spieren en een pak minder vet. Het maakt je spieren veel meer zichtbaar.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je gelijk in ! Bulken was ik ook nog niet van plan .. Gwn op gewicht blijven en rustig aan spieren kweken ben ook nog jong en ben nu niet van plan om te body builden gwn een beetje in vorm blijven ! Vet percentage is zeer simpel gwn op de voeding letten .. 

Heb nu niet het gevoel dat in extreem verdikt ben tegen over vroeger ik zal wss gwn een goede mix moeten vinden tussen cardio en voeding . Niet ? 

Ik heb een abo gepakt omdat er meer mogelijkheden zijn in de gym zelf heb ik thuis nog een bank staan voor buikspieren en wat 4 kg dumbles van mijn broer ..  Niet echt vet dus !  

Iemand tips voor een beginner ? 

Pull ups en push ups kan ik perfect uitvoeren maar voor de rest loop ik een beetje verloren in de gym ! 

Vandaag nog heb ik 5X 6 pull ups gdn en push up van op een box om het wat moeilijker te maken ..  Beginnen dus niet van 0 ! Weet dat het niet slim is maar ik doe soms 300 push ups op een dag meestal 25 per beurt .

 

Edited by Nathan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nathan, 

 

Welkom op het forum!

 

Hoe vaak ben je van plan naar de gym te gaan? Er is namelijk op het forum een schema te vinden voor 4 dagen. 

https://krachtforum.nl/topic/477-4-dagen-massa-training-schema/

 

In combinatie met voeding veranderen kun je met 4 dagen per week een goede vooruitgang boeken.

 

Er is ook een categorie voeding op het forum te vinden, als je hier kijkt kun je leren hoe je bijvoorbeeld je eigen voedingschema maakt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei Nathan:

Merci ! 

Zal het zeker is bekijken .. 

4x per week lijkt me als beginner meer dan genoeg. 

 

Ja 4 keer is perfect voor goed resultaat dan ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben terug van vakantie en wil graag op pakken waar ik gestopt ben .. @Fit heeft me al goed op weg geholpen , maar kan er nog niet echt aan uit wat er nu bij welke oefening moet gebeuren en hoe ik ze precies moet uit voeren. Ik zoek regelmatig al is een oefening op en vraag nu en dan is uitleg aan de mensen rond mij maar loop nog altijd een beetje verloren . 

Als ik met maten ga komen die alleen om cardio te doen maar daar voor heb ik geen abo gepakt .. Het enigste van cardio wat ik in de fitness wil doen is roeien de rest doe ik wel buiten de fitness .

5 km lopen en ik zit al aan de 500 calorieen .. 

Veel vrienden van vroeger” basket en school “die ook fitness doen , maar moet nu wel zeggen dat die der niet al te gezond uitzien met misgroeiingen in de rug aan toe niet echt mijn doel 😆

Mss is met hun mee gaan kunnen ze 1 en het ander uitleggen maar ga toch voorzichtig zijn ! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 8/27/2018 at 17:31 zei Nathan:

Ben terug van vakantie en wil graag op pakken waar ik gestopt ben .. @Fit heeft me al goed op weg geholpen , maar kan er nog niet echt aan uit wat er nu bij welke oefening moet gebeuren en hoe ik ze precies moet uit voeren. Ik zoek regelmatig al is een oefening op en vraag nu en dan is uitleg aan de mensen rond mij maar loop nog altijd een beetje verloren . 

Als ik met maten ga komen die alleen om cardio te doen maar daar voor heb ik geen abo gepakt .. Het enigste van cardio wat ik in de fitness wil doen is roeien de rest doe ik wel buiten de fitness .

5 km lopen en ik zit al aan de 500 calorieen .. 

Veel vrienden van vroeger” basket en school “die ook fitness doen , maar moet nu wel zeggen dat die der niet al te gezond uitzien met misgroeiingen in de rug aan toe niet echt mijn doel 😆

Mss is met hun mee gaan kunnen ze 1 en het ander uitleggen maar ga toch voorzichtig zijn ! 

 

 

Je kunt de oefeningen altijd even op Youtube opzoeken, daar zie je goed hoe je ze moet uitvoeren met uitleg vaak. Je hebt ook een app ( ik geloof "JEFIT" waar je je trainingsschema in kunt zetten, daar zie je vervolgens ook plaatjes hoe je de oefening uitvoerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo,   Ben 46 jarige Belg en nieuw op dit forum. In mijn jonge jaren, zo rond 22 à 23 jaar was ik gebeten door krachttraining. Trainde zo'n 4x per week en had gezien mijn slanke lichaamsbouw toch een mooi resultaat. Het enige nadeel was dat het vroeger allemaal niet zot genoeg kon met te zware gewichten te zeulen. Door 20 jaar lang stilstand in het sportieve leven voelt mijn lijf de noodzaak aan om te gaan krachttrainen. Het moet een aanzet worden om algemeen gezonder te gaan leven. Heb wel de vrees snel geblesseerd te zijn daar ik er gewoon aanleg voor heb. Hoop hier interessante dingen bij te leren i.v.m. voeding en training. Zelf zoek ik te starten met een full body schema 3x per week voor absolute beginners. Compound oefeningen zijn de rode draad blijkbaar.  Mijn doel  is vooral energieker en krachtiger te worden. Massa zou mooi meegenomen zijn maar is geen must. (meer)
    • Dat dan weer wel, klopt. MAAR dan blijft het feit dat je insulineweerstand omhoog gaat en je niet gaat groeien... Dus ja  
    •   Het veroorzaakt wel een hongergevoel wat bij de bulk dan wel weer kan helpen  
  • Sponsors