Advertentie:

bart.verbeek@gmx.com

SARM lgd-4033 log

Recommended Posts


Er is relatief weinig gedetaileerd info beschikbaar over het gebruik van sarm's (=selective androgen receptor modulators). Veel algemene informatie. Maar weinig echte getuigenissen. Er is zeker niet veel info beschikbaar in het nederlands.

Ik veronderstel dus dat er wel wat interesse is in een gedetaileerde log van het gebruik van sarm's.
Ik kan hier de volgende weken wat updates posten van iemand die net LGD-4033 gebruikt.

Legal disclamer: Sarm's zitten legaal wat in de grijze zone. Voor zo ver ik weet zijn ze niet illegaal voor recreatief gebruik. Maar voor de zekerheid zal ik het hieronder hebben over 'een vriend' die recent sarm's heeft gebruikt. Ik zal zijn ervaringen hieronder meedelen.
Ik gebruik het zelf natuurlijk niet en raad ook niemand expliciet aan om dit ook te gebruiken. 

 

Wat zijn Sarm's ?:

 Selective androgen receptor modulators. Hiermee wordt bedoeld dat ze selectief werken op de aanmaak van spiermassa en botmassa en niet algemeen zoals steriodes die een effect hebben op alle androgene receptoren en daar ongewenste effecten geven. Zoals bijvoorbeeld de prostaat.

 

Er zijn Sarm's die meer geschikt zijn om te cutten. Andere zijn meer geschikt om te bulken.

 

Mijn doel?
Sneller spiermassa bijkomen. Ik ben iemand die erg traag kracht en spiermassa bijkrijgt. Ik heb de laatste 20 jaar al met veel verschillende mensen getraind, en ik was steeds de persoon die het hardste moest trainen om vooruitgang te boeken.
Ik train hard, ik overtrain niet en ik eet gezond. Ik krijg kracht en spiermassa bij, maar zeer traag.
Gewoon niet de ideale genen.
Ik hoop met de hulp van SARM's wat meer op het gemiddelde groeipad te zitten en mijn minder gunstige genen wat te compenseren.

 

 

 

 

LGD-4033 wordt momteel gezien als de meest geschikte SARM om te bulken.

 

Mijn kuur:

LGD-4033, aka Ligandrol. 
12 weken van 10mg/dag. In capsulevorm.
Nakuur van Clomid voor 4 weken.

 

 

Waarom LGD 40-33?:

-Niet levertoxisch of zwaar voor de nieren (in tegenstelling tot steroides en zelfs creatine)
-Niet kankerverwerkend 
-Geen negatieve effecten op de prostaat
-Geen enkel effect op haaruitval of acne
-Geen enkel geval gekend van blijvende schade op de hormonen
-Bewezen dat het werkt, maar niet extreem. Dus geen extreme risico's op de gewrichten of de rest van het lichaam door te snelle groei.
-Geen andere gekende bijwerkingen zoals bij sommige andere sarm's (S4).
-Krachtiger voor bulken in vergelijking met ostarine.

Het is de laatste jaren op grote schaal gebruikt en de enige terugkerende bewezen bijwerking is een onderdrukking van de eigen testosterone productie. Die in alle gekende gevallen, zelfs zonder post cyle treatment, terug ging naar de normale niveaus, na het stoppen van de kuur.

LGD-4033 lijkt dus een goed evenwicht te hebben tussen winsten versus risico's.
 

 

 

Week 1 en 2:

Geen enkel effect. Niets negatief, niets positief. Geen effect op kracht of uithouding. Geen effect op slaap of energie. Geen bijwerkingen. 
 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

 

Week 3:

Geen effect op kracht, Geen negatieve bijwerkingen. Geen gewichtstoename of vochtophoud.

Geen effect op slaap. Er trouwens ook geen enkel effect op de maag. Zelfs als ik LGD neemt op een lege maag, in de ochtend, voel ik geen enkel negatief effect.

Het lijkt wel dat mijn eetlust is gestegen. Niet zeker of dat wel met LGD te maken heeft. Maar ik gelezen dat dat 1 van de bijwerkingen kan zijn. Niet dat je meer wil eten tijdens de maaltijden, maar dat je sneller na de maaltijd terug zin hebt om te eten. 
Wat mij betreft is dit een positieve bijwerking. Ik eet meestal te weinig bij het bulken. Dus dat zou mij moeten helpen om genoeg te eten.

De eerste 3 weken dus geen enkel effect. Ik begin al een beetje te twijfelen of het uberhaupt wel gaat werken. Bij andere logs zie ik dat het bij velen na 2 weken al effect heeft. Het duurt dus altijd wel even voor het begint te werken.

Mijn gewicht is de eerst 3 weken niet plots toegenomen. Ik denk dat ik hier kan uit besluiten dat LGD bij mij niet zorgt voor extra vochtophoud. Eventuele gewichtstoename zal dus vooral spieren en vet moeten zijn. Dit is duidelijk anders dan bij creatine. Bij creatine merk ik een duidelijk stijgen van ongeveer 1 kg aan verhoogde vochtopname.

 

 

 

Week 4:
Na drie weken begint het te werken. Ik begin stelselmatig op alle oefeningen te stijgen. Niet veel, maar er is een duidelijk verschil met de vorige weken.
Geen negatieve bijwerkingen. 

De voordelen zijn duidelijk voelbaar, maar niet uitgesproken. Het kan dus nog steeds zijn dat ik gewoon een goede week heb, en dat de LGD helemaal niet werkt. Ik ga pas besluiten dat het door de LGD is, als ik dit volgende week ook nog heb.

LGD lijkt vooral extra kracht te geven, maar niet echt extra energie. Ik heb het gevoel dat je jezelf verder dan pushen om meer kracht te hebben, maar dat je er ook meer moeite moet voor doen. Ik heb nog nooit anabolen genomen. Maar dit is misschien een verschil. Met LGD voel ik mij niet energieker. 
Er zijn zelfs dagen dat ik het gevoel heb dat ik op het einde van de dag merkbaar vermoeider ben. Dat mijn spieren stijf zijn en moe. En niet op de aangename manier (Ik heb vandaag goed hard getraind), maar op de minder aangename manier (ik ben uitgeput).
Ik heb in andere logs gelezen dat dit wel meer voorkomt.
Het is op zich niet zo extreem erg, maar ik zou LGD toch niet aanraden in periodes dat je je training moet combineren met lange werkdagen of met zorg voor heel jonge kinderen, want dan ga je het einde van de dag niet halen, :-)

LGD lijkt bij mij goed te werken in combinatie met caffiene. LGD voor de kracht, caffiene voor de energie om die kracht effectief te gebruiken.
 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Week 5:
Het is duidelijk dat de LGD-4033 werkt. Het effect is sterker dan vorige week. LGD heef dus duidelijk wat tijd nodig om op snelheid te komen.
Ik ben op een week tijd op alle oefeningen in kracht gestegen. Door het stijgen van de kracht worden de workouts wel intensiever waardoor ik meer moet slapen en eten om voldoende te recuperen. 
Dit is misschien een verschil met anabolica. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ik lees dat anabolica de kracht verhogen en ook sterk het herstellend vermogen van het lichaam. Daardoor recupereer je veel sneller. Dit lijkt toch niet zo sterk bij SARM's. Toch niet bij mij. De kracht stijgt, maar het recuperatie vermogen precies niet.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Week 6:
Terug een beetje gestegen op de compound lifts. Dus zeker geen placebo effect. 
Hetzelfde effect als de vorige 2 weken. Kracht stijgt stap per stap. Training sessies zijn intensiever dan zonder LGD. Ik moet dus zeker voldoende eten en slapen om mij niet moe te voelen. 
Als ik voelde eet en slaap, loopt het zeer goed.
Geen negatieve bijwerking en kracht stijgt. In lijn dus met wat je er wordt beloofd over LGD.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Merk je ook al dat je zwaarder word? Interessant om te lezen zijn nogsteeds weinig logs waar ik vertrouwen in heb gehad dus bedankt ! :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, er is inderdaad niet zo veel informatie beschikbaar. Veel info komt van websites die het verkopen, en resultaten erg hoog inschatten. Of van mensen die ongezond hoge dosissen steriodes gewoon zijn en dan concluderen dat sarm's helemaal niks doen.

 

 

Nu al iets besluiten over spiermassa toenamen is moeilijk, denk ik.

Uiteindelijk weet je pas echt het resultaat, na het cutten. 

 

Er wordt gezegd dat 4 kilo puur spiermassa realistisch haalbaar is op 12 weken.

 

Zoals hier boven aangegeven, heb ik de indruk dat de vochtopname zeer beperkt zal zijn. Dus de gewichtstoename zou dus vooral vet en spieren moeten zijn. Ik kan wel ongeveer schatten wat de vet/spier verhouding is, als ik er vanuit ga dat dit gelijkaardig is met mijn vorige bulk-cycles. Ik heb zelfs de indruk dat ik behoorlijk veel moet eten om vet bij te komen. Dus ik denk dat dat een veilige, pessimistisch inschatting is.

 

Als ik de verhouding vet/spieren toepas van vorige bulk-cycles, denk ik dat ik nu net 2 kilo puur spiermassa ben bijgekomen op 6 weken.

Aangezien de eerste 2 weken weinig effect hadden en ik nog 6 weken te gaan heb, lijkt het mij dus wel realistisch om die 4 kilo te halen na 12 weken.

De vraag is dan natuurlijk hoeveel er van overblijft na het stoppen, de nakuur en het cutten. Die info kan ik pas binnen 2 maanden geven.

Maar het ziet er allezins veelbelovend uit.

 

Er zijn vast wel mensen met betere genetica. Dus je mag er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat als ik 3 a 4 kilo haal, dat zeker voor heel veel mensen nog beter kan.

 

Persoonlijk zou ik zeer tevreden zijn met 3 a 4 kilo. En dat lijkt nu wel realistisch te worden. 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schijnt dat je bijna alles na de kuur vast houd, ben benieuwd of dat ook zo is. Je ligt met 2 kilo goed op schema. Naar mijn weten zijn de volgende weken een stuk beter.

 

3 a 4 kilo zou heel mooi zijn succes ! :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De volgende vraag die ik mij dan stel is:

Hoeveel keren zou je dat kunnen herhalen ?

Wat zou de winst zijn als je de cyclus nog eens doet ?

 

Als je dat vlot kan herhalen en de winsten opstapelen, heb je een veel betere oplossing dan steroides.

De winsten zijn namelijk kleiner, maar als je ze kan herhalen en je hebt wat geduld, zou je een gelijkaardig eindresultaat kunnen halen, zonder alle gezondsheidsrisico's van steroides. 

 

Daarover vind je helemaal niks informatie op het net.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Yes! Ik zal even inkomen op de tag!

Wat betreft de cycle tot nu toe:
Het klopt met mijn persoonlijke ervaringen, het heeft een beetje tijd nodig om van de grond te komen en op te bouwen in je systeem. Vandaar dat ik ook altijd aanraad cycles te doen van 12 weken, en niet van 8 weken, want dan heb je uiteindelijk een stuk langer profijt van deze effecten! Als je na 8 weken alweer stopt, heb je maar een kleine 4 a 5 weken echt profijt van de LGD en dan stop je alweer.

Wat betreft de vraag van winsten die opstapelen:
Ja en nee natuurlijk. Ja, ze blijven komen, maar hoe dichter jij bij het maximale van jouw lichaam komt, hoe langzamer de kilo's komen. (met SARMs ligt die eindstreep hoger natuurlijk, maar niet zo hoog als met een dikke testosteron kuur, maar dat ter zijde.) 

Voorlopig is het zeker niet zo dat je stopt met vooruitgaan hoor! Ik spreek veel mensen die na 3 kuurtjes nog steeds lekkere winst boeken! Mocht je het gevoel hebben dat je dus in bijvoorbeeld je 4e SARMs kuur wat minder profijt hebt van bijvoorbeeld LGD, kan je ervoor kiezen om een andere SARM mee te laten lopen, of gewoon weer wat anders te proberen, S4 of Ostarine bijvoorbeeld. Ze doen allemaal net even wat anders en het is weer een andere stimulans die je lichaam niet kent.

Wat betreft hoelang je moet wachten:
Meteen de dag NA de laatste dag van inname van de SARM start je met je nakuur van 4 weken. Je nakuur ziet er als volgt uit:
Week 1 - 50mg Clomifeen per dag (gewoon in de ochtend bijvoorbeeld met het ontbijt)
Week 2 - 25mg Clomifeen per dag
Week 3 - 25mg Clomifeen per dag
Week 4 - 25mg Clomifeen per dag

Dan na je nakuur neem je even 4 weken geen SARMs en dan zijn al je receptoren weer gewisseld voor lege receptoren (het lichaam ''ververst'' ze constant en deze zijn dan dus allemaal weer helemaal vers voor nieuwe stimulans van buitenaf.) Dus wanneer je dan weer begint met een SARM bijvoorbeeld, reageert je lichaam weer goed op zoiets! Inderdaad dus, 4 weken NA de nakuur kan je weer een nieuwe kuur starten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Week 7:

Niets speciaal te melden. 

Minder vooruitgang dan de afgelopen 2 weken, maar toch op 2 oefeningen een beetje gewicht gestegen.(skullcrusher en inclined bench)

Ik ben enkele dagen verkouden geweest en wat last van pijn in het schoudergewricht. Dus dat heeft niet geholpen.

De resultaten zijn ook niet gezakt ondanks de slechte omstandigheden. Dus dat is goed.

Ik ben er zeker van dat ik zonder LGD terug wat gezakt zou zijn.

 

Ik kan misschien ook nog zeggen dat ik heb gemerkt dat LGD helemaal niets helpt bij cardio-gerelateerde sporten.  Bij het joggen heeft het helemaal geen effect. Niet negatief, niet positief. Dat is ook helemaal niet de bedoeling van LGD. Ik geeft het maar mee voor mensen die het interesseren. Daar zijn trouwens andere SARM's voor. Waar ik geen ervaring mee heb. Die log is voor iemand anders, :-)

 

Daarnaast heb ik ook eens wat zitten experimenteren met wat nu de beste moment van de dag is om het in te nemen. En het lijkt er op dat het totaal niks uitmaakt. Ik kan allezins geen verschil merken of ik het nu 's ochtends of 's avonds in neem.

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, tijdstip van inname maakt bij LGD niet uit, LGD heeft een lange halfwaardetijd. Meer dan 25 uur zelfs, dus dan maakt inname tijd niet zo uit aangezien je dan toch de hele dag een hogere concentratie van de LGD aanwezig hebt in het bloed.

 

Je hebt gelijk dat het bij cardio etc. niets helpt, dat effect is bij GW-501516 wel ERG groot, maar bij LGD inderdaad niet. 

 

Je kunt de oefeningen best wel weer wat zwaarder maken, pas wel op met je schouders! Kleine spiergroep waarvoor meer reps met minder gewicht beter geschikt zijn, zeker als je schouder nu niet lekker voelt. Verder kan je best de gewichten wat verhogen, gewoon jezelf blijven pushen! :)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

week 8-9:

 

Tot nu toe is er een krachtstijging van 10 tot 15%. Bij de meeste oefeningen rond 12%. 

Nog 3 weken te gaan. Dan zal het totaal rond de 15% liggen denk ik.

 

Ik weet niet of dat de normale winst is. Maar ik zou 15% krachtverhoging en 4 kilo massa wel goed vinden. Zeker als het ook nog blijft erna.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei [email protected]:

week 8-9:

 

Tot nu toe is er een krachtstijging van 10 tot 15%. Bij de meeste oefeningen rond 12%. 

Nog 3 weken te gaan. Dan zal het totaal rond de 15% liggen denk ik.

 

Ik weet niet of dat de normale winst is. Maar ik zou 15% krachtverhoging en 4 kilo massa wel goed vinden. Zeker als het ook nog blijft erna.

Blij dat het je bevalt! Blijf jezelf pushen, dat kan nu gewoon. 15 procent krachtwinst is serieus en zeker niet iets wat je zomaar even doet zonder iets extra's!

 

Ikzelf houdt altijd zeker 90 procent vast na een SARM cycle. Dit is simpelweg omdat ze nauwelijks watergewicht vasthouden en dit fuckt met je hoofd!

 

Hoeveel winst heb je gemaakt met bench, legpress/squats, bicep tricep etc? In kg per oefening bedoel ik!

bewerkt door Shorty

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

 

De krachtwinsten zijn een beetje eigenaardig verdeeld.

Ik zie een sterke stijging van kracht voor de schouders (press, lateral raises) en triceps (skullcrusher,..) en de combinatie (incline bench). En ook rugoefeningen. Deadlift is ook redelijk gestegen. Maar er is relatief weinig winst voor bench en squat.


Flat bench: +6kg
Incline bench: +8kg
Barbell press: +12kg
side lateral raise: +2kg

Deadlift: +12kg
Squat: +8kg

weighted wide pull up: +4kg
barbell curl: +4kg
skulcrusher: +8kg
cable push down: +8kg
 

Het grootste stuk van deze winsten was op de afgelopen 5 weken. De eerste 3 weken was er namelijk niet veel effect.

Dat is wel indrukwekkend.

Over de cycle (12 weken + 4 weken nakuur + 4 weken off) is dat natuurlijk minder extreem. Maar op zich is het natuurlijk ook zo dat je in de rest van de cycle ook nog winst kan maken.

 

Squat is waarschijnlijk minder gestegen omdat ik hier moeilijk heel extreem kan mee gaan omdat ik mijn beenspieren al veel belast met andere sporten.

Waarom ik zo slecht ben in flat bench begrijp ik zelf ook niet goed. Ik duw bijna even veel gewicht omhoog met incline bench. Misschien sterke schouders/triceps invergelijking met borstspieren ? 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, je maakt voorlopig nog wel wat gains! De reden dat het even duurt voordat je resultaten gaat merken en zien is omdat LGD toch zeker wel een dag of 10 duurt om de volle dosering in het bloed op te bouwen.

 

Daarna komt het van zijn plek! Daarom ook 12 weken en geen 8 bijvoorbeeld, dan zou het net lekker bezig zijn en dan stop je alweer.

 

Dat je "slechter" bent in flat bench is misschien simpelweg omdat je schouders en triceps het meeste werk doen. Dat kan je verminderen door extreem je schouders in het bankje te drukken. Dan voel ik hem zelf VEEL beter in mijn borst!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Week 12:

 

In de laatste week. Totaal gewichtstoename is ongeveer 5,5 kg. Daarvan is waarschijnlijk 1.5 a 2 kilo vet.

Het zou dus in ongeveer 3,5 spier en botmassa moeten zijn. Als er nog een eindsprintje inzit, kan dat misschien nog richting 4 kg gaan. Maar dat zou dan toch zeer snel moeten komen.

 

Nog 2 weekjes bulken en dan die 2 kilo vet eraf cutten.

Of zou ik best wachten tot na de nakuur om te cutten ?

 

Geen bijwerkingen trouwens. Ik heb eigelijk van niks last gehad. Alleen beetje vermoeiendheid en extra eetlust helemaal in het begin. Maar dat heb ik de laatste 6 weken niks meer van gemerkt. 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn opinie, even die massa laten aanzetten, ook al is daar een beetje vet bij. Wat ik altijd doe is zoveel mogelijk massa winnen, dus ook wat vet, dat is dan maar zo. En als je tevreden bent met de ''size'' van jezelf. Dan flink cutten, dan sta je er super droog bij en lijkt het allemaal nog een tikje groter! :) Dat stelt mij (en mijn vriendin haha, mijn vriendin is mijn persoonlijk jurylid bijna) nooit teleur!

Iedereen heeft een goed bulkseizoen nodig zeg ik altijd :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9/30/2018 at 23:43 zei Shorty:

In mijn opinie, even die massa laten aanzetten, ook al is daar een beetje vet bij. Wat ik altijd doe is zoveel mogelijk massa winnen, dus ook wat vet, dat is dan maar zo. En als je tevreden bent met de ''size'' van jezelf. Dan flink cutten, dan sta je er super droog bij en lijkt het allemaal nog een tikje groter! :) Dat stelt mij (en mijn vriendin haha, mijn vriendin is mijn persoonlijk jurylid bijna) nooit teleur!

Iedereen heeft een goed bulkseizoen nodig zeg ik altijd :) 

 

Volledig mee eens, goed massa pakken, dat een tijdje laten en daarna pas cutten. Same way i do :) 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is mij niet helemaal duidelijk wat jullie bedoelen.

 

Is het een probleem om al te starten met cutten tijdens de nakuur ?

Of is het best om te wachten tot na de nakuur ?

Of maakt het gewoon niet uit ?

 

Als ik al start tijdens de nakuur, kan ik het cutten wat meer spreiden in de tijd. Dat is waarschijnlijk veiliger om geen spiermassa te verliezen.

ik denk dat ik bij mijn vorige cut-cycle wat te snel ben gegaan en wat spiermassa ben verloren.

Ik ben een typische ectomorph: slecht in massa bijkomen, maar een super-cutter, :-)

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt al wel starten in de nakuur hoor. Spiermassa verliezen doet ons lijf niet graag. Spiervolume val je meestal af en dan lijkt het heel erg alsof je massa kwijt bent maar het is alleen water wat de spieren verlaat omdat je minder eet.

 

Het is een beetje een mindfuck! Gewoon beginnen in de nakuur maar niet met een enorme deficiet van calorieën. Gewoon 250 omlaag en dan dat eventjes aanhouden, dan weer iets omlaag en dan komt het helemaal goed :)

 

Laat je niet bang maken. De weegschaal gaat iets omlaag maar het gaat om de spiegel!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Shorty:

Spiermassa verliezen doet ons lijf niet graag.

 

Dit is per persoon nog wel een beetje verschillend, de ene persoon onderdrukt de test meer dan de ander. En wachten met cutten is puur persoonlijke voorkeur inderdaad. Maar zo zie je wel meer voor jezelf hoeveel je "vast houd" heb ik het idee altijd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition