Advertentie:

Idk_020

Mahmut mass

Recommended Posts

Hoi

ik heb van de week een gainer gekocht genaamd mahmut mass met 3100 Calories en 60 g protein heb namelijk moeite met aankomen

 

alleen krijg het niet door me strot 

2 x per dag moet ik het nemen 4 mega scoops per shake

 

maar heb nog een whey liggen 

Whey dilicious 

zou het uitmaken als ik dan ipv 4 2 scoops mahmut doe en 2/3 scoops whey en een banaan en blenden?

 

of beter niet? vraag het omdat er in mahmut al protein zit en met whey ik het nog wel lekker vindt anders spuug ik het elke keer uit

 

Mvg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Whey poeder is een interessant product: Goedkope, snelle, hoge kwaliteits eiwitten in een hoge concentratie.

 

Maar die mass gainers vind ik toch maar niks.  Als je makkelijk veel relatief gezonde calorien wil binnen nemen, denk ik dat je die beter uit andere, meer natuurlijke producten haalt. 

Als je het ook al niet lekker vind, zou ik er zeker mee stoppen. Er zijn opties die gezonder en lekkerder zijn.

 

Het makkelijkste om heel veel calorien op te nemen zijn noten en notenpastas: Heel hoge concentraties onverzadigde vetten. Onverzadigde vetten worden makkelijk verteerd, hebben een zeer hoge energieconentratie en zijn gezond (omega-3 vetzuren enzo)

Zoek maar eens op internet naar notenpasta's. Er zijn er heel veel verschillende: pinda, hazelnoten, cashewnoten, amandelnoten,... Er moet er toch 1 bij zijn die je lekker vind. Smaakt ook zeer lekker bij havermout. Of lekker met wat zoetstof of honing erbij.

 

Of trage koolhydraten als havermout, zoet aardappelen en rijst.

 

Of fruit: bananen bijvoorbeeld. Verteerd iets minder makkelijk in grote hoeveelheden. Maar als je wat afwisselt met ander fruit, gaat dat beter.

 

Of bonen. Ze verkopen witte bonen in tomatensaus in blik of glas. Ideaal als eiwitrijk tussendoortje. 

 

Of eieren.

 

Of gedroogd fruit. Gedroogde bananen, of rozijnen. Meestal bevatten die veel suikers en vetten.

 

Energierijk tussendoortje:

-75 gr havermout, 50 gr whey, 1 of 2 ei, wat zoetstof (stevia, aspartaan of sucralose), paar lepels notenpasta, handvol rozijnen. 1 a 2 minuutjes opwarmen in magnetron/microgolfoven en klaar. Veel gezonder en lekkerder dan mass gainer.

Als je daar veel eieren en veel notenpasta in doet, heb je een mega-energie-bom. Als dat nog niet genoeg is, kan je er wat honing bij doen in plaats van zoetstof.

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Probeer 150 a 190 gram eiwit binnen te krijgen per dag (het is wetenschappelijk aangetoond dat meer dan dat niet door de nieren verwerkt kan worden, ook niet wanneer er hormonen of sarms gebruikt worden. Het zorgt alleen voor nierschade als je meer dan die hoeveelheden eet! Daarnaast kan ik je net als degene hierboven een hele lijst geven wat je kunt proberen, maar dat hoeft niet, Bart heeft het al gedaan voor me!

Dat is wat we zouden moeten zeggen als we lief moesten zijn tegen je. Eigenlijk moeten we gewoon zeggen wat je nodig hebt om te horen, en dat is het volgende:

Ikzelf tel mijn calorieën niet, kost een hoop tijd per dag en is verspilde moeite. Je weet ongeveer hoeveel eiwit er in iets zit, het staat tenslotte altijd op het product. Als je aan wilt komen, EET. En VEEL OOK. Zoveel dat je nooit op de dag honger hebt. Is dat vervelend? Ja, ik heb al dik 4 maanden geen honger meer, ik PROP de hele dag. Wel zeker 8 a 9 kilo spiermassa aangezet in al die tijd! (zeg dat 1,5 kg daarvan vet is, dat valt reuze mee.)
Eigenlijk moeten we zeggen: spendeer je geld aan eten, niet aan ''weight gainers''. Daar zitten gewoon meer suikers en vetten in, en die kan jij ook gewoon eten. (is nog lekkerder ook!)

EET. EET. EET. Tot je er ziek van wordt. Het vet gaat er later weer af!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Shorty:

Probeer 150 a 190 gram eiwit binnen te krijgen per dag (het is wetenschappelijk aangetoond dat meer dan dat niet door de nieren verwerkt kan worden, ook niet wanneer er hormonen of sarms gebruikt worden. Het zorgt alleen voor nierschade als je meer dan die hoeveelheden eet! 

 

Dat valt wel mee hoor. Zie deze studie ;) 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5078648/ 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Peter Wouters:

 

Dat valt wel mee hoor. Zie deze studie ;) 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5078648/ 


Die studie is niet betrouwbaar, te weinig proefpersonen. je hebt MINIMAAL 12 personen nodig in minimaal 3 groepen (met ieder 12 personen, dus altijd 36 personen of meer), waarin minimaal 1 groep die dubbel blind is, dus die weten niet waar ze op getest worden etc. Alleen dan is het betrouwbaar...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Shorty:


Die studie is niet betrouwbaar, te weinig proefpersonen. je hebt MINIMAAL 12 personen nodig in minimaal 3 groepen (met ieder 12 personen, dus altijd 36 personen of meer), waarin minimaal 1 groep die dubbel blind is, dus die weten niet waar ze op getest worden etc. Alleen dan is het betrouwbaar...

 

Je hebt daar een punt maar dit was niet de enige studie. Zie ook https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19

Er zijn inderdaad nog meerdere studies als deze nodig om dit kracht bij te zetten. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Peter Wouters:

 

Je hebt daar een punt maar dit was niet de enige studie. Zie ook https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19

Er zijn inderdaad nog meerdere studies als deze nodig om dit kracht bij te zetten. 

Da's een hele rare studie man. Er was in die studie geen enkel verschil in lichaamscompositie in beiden groepen. Dus OF die mensen aten niet zoveel eiwit, OF die mensen trainden als fucking mietjes haha! 

 

Waarom doet iemand maar een halve studie altijd?! 😂🤣

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Voeding is in elk geval beter dan een supplement. Supplementen kunnen alleen een aanvulling op je voeding zijn maar geen vervanging van. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo, Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
      Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
      Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
      Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform. Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!
    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition