Advertentie:



Giebelise

Voorstellen en tips

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben Elise, 21 jaar. Ik ben 1.84 m en weeg 68 kg. Sinds november 2017 ben ik 22 kg afgevallen. Mijn doel was mij gezonder voelen, afvallen en een beter conditie krijgen. Voor de beweging ben ik 2 tot 3 keer per week gaan zwemmen en hardlopen. Nu ik mijn doelen heb behaald (ik had nooit gedacht dat ik deze zou halen) is het tijd om deze bij te stellen. Ik wil nu sterker worden en mijn lichaam beter vorm geven. Dat lukt niet alleen met zwemmen dus heb besloten dat ik wil beginnen met krachttraining.

 

Ik heb nog nooit iets als fitness gedaan. Ik ben hypermobiel, ik krijg dus snel blessures omdat ik bewegingen verkeerd uit voer (overstrekken of doorzakken van mijn gewrichten). Ik wil dus eigenlijk niet onbegeleid gaan sporten, maar een personal trainer kan ik niet betalen. Bestaan er groepslessen die je de oefeningen voor krachttraining leren? Of hebben jullie andere tips die mij kunnen helpen een begin te maken in de sportschool.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

53 minuten geleden zei Giebelise:

Hallo allemaal,

 

Ik ben Elise, 21 jaar. Ik ben 1.84 m en weeg 68 kg. Sinds november 2017 ben ik 22 kg afgevallen. Mijn doel was mij gezonder voelen, afvallen en een beter conditie krijgen. Voor de beweging ben ik 2 tot 3 keer per week gaan zwemmen en hardlopen. Nu ik mijn doelen heb behaald (ik had nooit gedacht dat ik deze zou halen) is het tijd om deze bij te stellen. Ik wil nu sterker worden en mijn lichaam beter vorm geven. Dat lukt niet alleen met zwemmen dus heb besloten dat ik wil beginnen met krachttraining.

 

Ik heb nog nooit iets als fitness gedaan. Ik ben hypermobiel, ik krijg dus snel blessures omdat ik bewegingen verkeerd uit voer (overstrekken of doorzakken van mijn gewrichten). Ik wil dus eigenlijk niet onbegeleid gaan sporten, maar een personal trainer kan ik niet betalen. Bestaan er groepslessen die je de oefeningen voor krachttraining leren? Of hebben jullie andere tips die mij kunnen helpen een begin te maken in de sportschool.

 

Alvast bedankt!

 

Ik weet wel dat je soort fisio sportscholen hebt. Hier worden ook groepslessen gedaan met krachtapparaten. Hierbij doe je soort cirquit rondjes waar je telkens na een x aantal tijd naar het volgende apparaat moet. Wellicht is dit een optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Klopt helemaal Shorty. Bij deze vorm duurt de 'naverbranding' ook het langst. Verder uiteraard meer kalorieën verbruiken dan je inneemt!
    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors