Advertentie:



Giebelise

Voorstellen en tips

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben Elise, 21 jaar. Ik ben 1.84 m en weeg 68 kg. Sinds november 2017 ben ik 22 kg afgevallen. Mijn doel was mij gezonder voelen, afvallen en een beter conditie krijgen. Voor de beweging ben ik 2 tot 3 keer per week gaan zwemmen en hardlopen. Nu ik mijn doelen heb behaald (ik had nooit gedacht dat ik deze zou halen) is het tijd om deze bij te stellen. Ik wil nu sterker worden en mijn lichaam beter vorm geven. Dat lukt niet alleen met zwemmen dus heb besloten dat ik wil beginnen met krachttraining.

 

Ik heb nog nooit iets als fitness gedaan. Ik ben hypermobiel, ik krijg dus snel blessures omdat ik bewegingen verkeerd uit voer (overstrekken of doorzakken van mijn gewrichten). Ik wil dus eigenlijk niet onbegeleid gaan sporten, maar een personal trainer kan ik niet betalen. Bestaan er groepslessen die je de oefeningen voor krachttraining leren? Of hebben jullie andere tips die mij kunnen helpen een begin te maken in de sportschool.

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

53 minuten geleden zei Giebelise:

Hallo allemaal,

 

Ik ben Elise, 21 jaar. Ik ben 1.84 m en weeg 68 kg. Sinds november 2017 ben ik 22 kg afgevallen. Mijn doel was mij gezonder voelen, afvallen en een beter conditie krijgen. Voor de beweging ben ik 2 tot 3 keer per week gaan zwemmen en hardlopen. Nu ik mijn doelen heb behaald (ik had nooit gedacht dat ik deze zou halen) is het tijd om deze bij te stellen. Ik wil nu sterker worden en mijn lichaam beter vorm geven. Dat lukt niet alleen met zwemmen dus heb besloten dat ik wil beginnen met krachttraining.

 

Ik heb nog nooit iets als fitness gedaan. Ik ben hypermobiel, ik krijg dus snel blessures omdat ik bewegingen verkeerd uit voer (overstrekken of doorzakken van mijn gewrichten). Ik wil dus eigenlijk niet onbegeleid gaan sporten, maar een personal trainer kan ik niet betalen. Bestaan er groepslessen die je de oefeningen voor krachttraining leren? Of hebben jullie andere tips die mij kunnen helpen een begin te maken in de sportschool.

 

Alvast bedankt!

 

Ik weet wel dat je soort fisio sportscholen hebt. Hier worden ook groepslessen gedaan met krachtapparaten. Hierbij doe je soort cirquit rondjes waar je telkens na een x aantal tijd naar het volgende apparaat moet. Wellicht is dit een optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Klinkt goed. Heb je voor mij een voorbeeld ?
    • Je kan ook kijken naar een complex workout, dat zijn een x aantal oefeningen die je achter elkaar uitvoert zonder de Barbell los te laten. Je pakt het gewicht van je "zwakste" onderdeel. Bijv; 7x Clean 7x military Press 7x Front Squat 7x Bent over row  7x deadlift    Je military Press is als het goed is je "zwakste" onderdeel, dus pak je dat gewicht wat je aan kan.   Je doet dit alles na elkaar, zonder de barbell los te laten. Is alles klaar houd je 1 min rust en begin je weer opnieuw. Probeer dat 7 keer (7x7).   Is goed voor kracht toename en conditie, en duurt maar 20 minuten o.i.d.    Mocht je er interesse in hebben, heb ik een schema die ik zelf af en toe doe (bij tijdgebrek), die goed zwaar is haha.
    • Dankje voor de tips !   Zat eraan te denken om maandag me benen lichter te doen zodat ik woensdag kan hardlopen. Dit is ook nooit verder dan 10km btw. en dan zaterdag wat crossfit/supersets fullbody erbij te doen voor de spierconditie en uithoudingsvermogen. probeer zaterdags wel zo min mogelijk mijn benen erbij te betrekken omdat ik deze de dag ervoor al heb aangepakt.
  • Sponsors