Advertentie:

Recommended Posts

Beste forumlezers,

 

Ik doe een onderzoek naar anabolen steroïden voor mijn opleiding. Ik moet erachter zien te komen of er op het gebruik van anabolen steroïden een taboe heerst of dat dit genormaliseerd is. Horen jullie er veel over? Zoja is dat dan stoere praat of wordt er geheimzinnig over gedaan? Mijn eigen bevindingen zijn dat er onder de vrienden misschien wél stoer wordt gedaan maar het uiterst moeilijk is om iemand te vinden die erover wil praten en toegeeft aan het gebruik. Naar mijn mening is dit dus niet genormaliseerd. Ik vraag me af of jullie bereid zijn je mening te geven vandaar dat ik de discussie start! Bedankt alvast voor je reactie.

 

JDL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Je kunt me een privé berichtje sturen met daarin iets van een enquete of zoiets joh. Als ik je kan helpen, dikke prima!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Lijkt mij helemaal niet genormaliseerd.

Ik zou zelf zeggen dat het gebruik van creatine en weipoeder supplementatie niet genormaliseerd is.

 

Creatine is in elke sportwinkel vrij te koop. Kan vrij en legaal gebruikt worden. Wordt gezien als totaal onschadelijk tenzij voor mensen met reeds bestaande nierproblemen. Wordt door heel veel sporters gebruikt. En is heel interessant voor vegitariers, omdat de natuurlijke bron van creatine vooral vlees is.

 

Maar als je zegt dat je creatine supplementen eet, bekijkt iedereen je als een drugsgebruiker.

 

Bij veel mensen is dit zelfs al bij het gebruik van weipoeder. Dat je wat sport is goed, dat je dan ook nog wat extra fruit en groeten een ook, maar als je zegt dat je ook probeert om wat meer eiwitten te eten, ben je al heel extreem.

 

Je zegt beter dat je de hele tijd fritjes en pizza eet en dat je gewoon genetisch geluk heb met een heel snel metabolisme. :-)

Je vet gaat er vanzelf af en die spieren zijn er vanzelf bijgekomen. Je zegt vooral niet dat je op je voeding let. Dat zou wel heel erg extreem zijn.

Extra pluspunt is als zij dan vet en ongezond zijn, is dat helemaal niet hun fout en kunnen ze daar helemaal niks aan doen. Gewoon slechte genen. Jij eet dezelfde troep als hun maar je bent wel atletisch. Gewoon geluk met de genen. Geen schuldgevoel. Iedereen gelukkig. ;-)

 

Dus nee, het lijkt mij helemaal niet genormaliseerd.


 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker nog niet genormaliseerd inderdaad. In sommige sportscholen wellicht meer dan de andere. Maar onder de "normale" mensen is dit nog niet. Deze kijken inderdaad al raar op als je een whey shake drinkt. De meeste mensen weten er ook te weinig over behalve dat het super slecht zou zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors