Advertentie:



Recommended Posts

Beste forumlezers,

 

Ik doe een onderzoek naar anabolen steroïden voor mijn opleiding. Ik moet erachter zien te komen of er op het gebruik van anabolen steroïden een taboe heerst of dat dit genormaliseerd is. Horen jullie er veel over? Zoja is dat dan stoere praat of wordt er geheimzinnig over gedaan? Mijn eigen bevindingen zijn dat er onder de vrienden misschien wél stoer wordt gedaan maar het uiterst moeilijk is om iemand te vinden die erover wil praten en toegeeft aan het gebruik. Naar mijn mening is dit dus niet genormaliseerd. Ik vraag me af of jullie bereid zijn je mening te geven vandaar dat ik de discussie start! Bedankt alvast voor je reactie.

 

JDL

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Je kunt me een privé berichtje sturen met daarin iets van een enquete of zoiets joh. Als ik je kan helpen, dikke prima!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Lijkt mij helemaal niet genormaliseerd.

Ik zou zelf zeggen dat het gebruik van creatine en weipoeder supplementatie niet genormaliseerd is.

 

Creatine is in elke sportwinkel vrij te koop. Kan vrij en legaal gebruikt worden. Wordt gezien als totaal onschadelijk tenzij voor mensen met reeds bestaande nierproblemen. Wordt door heel veel sporters gebruikt. En is heel interessant voor vegitariers, omdat de natuurlijke bron van creatine vooral vlees is.

 

Maar als je zegt dat je creatine supplementen eet, bekijkt iedereen je als een drugsgebruiker.

 

Bij veel mensen is dit zelfs al bij het gebruik van weipoeder. Dat je wat sport is goed, dat je dan ook nog wat extra fruit en groeten een ook, maar als je zegt dat je ook probeert om wat meer eiwitten te eten, ben je al heel extreem.

 

Je zegt beter dat je de hele tijd fritjes en pizza eet en dat je gewoon genetisch geluk heb met een heel snel metabolisme. :-)

Je vet gaat er vanzelf af en die spieren zijn er vanzelf bijgekomen. Je zegt vooral niet dat je op je voeding let. Dat zou wel heel erg extreem zijn.

Extra pluspunt is als zij dan vet en ongezond zijn, is dat helemaal niet hun fout en kunnen ze daar helemaal niks aan doen. Gewoon slechte genen. Jij eet dezelfde troep als hun maar je bent wel atletisch. Gewoon geluk met de genen. Geen schuldgevoel. Iedereen gelukkig. ;-)

 

Dus nee, het lijkt mij helemaal niet genormaliseerd.


 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker nog niet genormaliseerd inderdaad. In sommige sportscholen wellicht meer dan de andere. Maar onder de "normale" mensen is dit nog niet. Deze kijken inderdaad al raar op als je een whey shake drinkt. De meeste mensen weten er ook te weinig over behalve dat het super slecht zou zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors