Advertentie:

Recommended Posts

Beste forumlezers,

Ik doe een onderzoek naar anabolen steroïden voor mijn opleiding. Ik moet erachter zien te komen of er op het gebruik van anabolen steroïden een taboe heerst of dat dit genormaliseerd is. Horen jullie er veel over? Zoja is dat dan stoere praat of wordt er geheimzinnig over gedaan? Mijn eigen bevindingen zijn dat er onder de vrienden misschien wél stoer wordt gedaan maar het uiterst moeilijk is om iemand te vinden die erover wil praten en toegeeft aan het gebruik. Naar mijn mening is dit dus niet genormaliseerd. Ik vraag me af of jullie bereid zijn je mening te geven vandaar dat ik de discussie start! Bedankt alvast voor je reactie.

JDL

Advertentie:

Je kunt me een privé berichtje sturen met daarin iets van een enquete of zoiets joh. Als ik je kan helpen, dikke prima!

Lijkt mij helemaal niet genormaliseerd.

Ik zou zelf zeggen dat het gebruik van creatine en weipoeder supplementatie niet genormaliseerd is.

Creatine is in elke sportwinkel vrij te koop. Kan vrij en legaal gebruikt worden. Wordt gezien als totaal onschadelijk tenzij voor mensen met reeds bestaande nierproblemen. Wordt door heel veel sporters gebruikt. En is heel interessant voor vegitariers, omdat de natuurlijke bron van creatine vooral vlees is.

Maar als je zegt dat je creatine supplementen eet, bekijkt iedereen je als een drugsgebruiker.

Bij veel mensen is dit zelfs al bij het gebruik van weipoeder. Dat je wat sport is goed, dat je dan ook nog wat extra fruit en groeten een ook, maar als je zegt dat je ook probeert om wat meer eiwitten te eten, ben je al heel extreem.

Je zegt beter dat je de hele tijd fritjes en pizza eet en dat je gewoon genetisch geluk heb met een heel snel metabolisme. :-)

Je vet gaat er vanzelf af en die spieren zijn er vanzelf bijgekomen. Je zegt vooral niet dat je op je voeding let. Dat zou wel heel erg extreem zijn.

Extra pluspunt is als zij dan vet en ongezond zijn, is dat helemaal niet hun fout en kunnen ze daar helemaal niks aan doen. Gewoon slechte genen. Jij eet dezelfde troep als hun maar je bent wel atletisch. Gewoon geluk met de genen. Geen schuldgevoel. Iedereen gelukkig. ;-)

Dus nee, het lijkt mij helemaal niet genormaliseerd.

Het is zeker nog niet genormaliseerd inderdaad. In sommige sportscholen wellicht meer dan de andere. Maar onder de "normale" mensen is dit nog niet. Deze kijken inderdaad al raar op als je een whey shake drinkt. De meeste mensen weten er ook te weinig over behalve dat het super slecht zou zijn.