Advertentie:

Sign in to follow this  
bart.verbeek@gmx.com

Volume aanpassen bij cutting cycle

Recommended Posts

Bij krachttraining kan je ofwel weinig herhalingen doen met heel zwaar gewicht of meer herhaling doen met een iets lichter gewicht.

Maar wanneer is wat nu het beste tijdens cutten:

 

Is het dan best om met minder gewicht en veel volume te trainen of niet ?

Je zou kunnen zeggen dat een hoger volume meer energie verbruikt. Plus, je kan toch niet maximaal trainen wegens in calorisch deficiet.

Ik zou dus denken dat je tijdens het cutten best met een meer herhalingen traint. Juist ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Tijdens cutten kun je het beste zwaar met weinig reps blijven trainen. Als je je spieren het opeens "makkelijker" gaat maken dan zul je dus massa verliezen en dat is niet de bedoeling. Een combinatie is altijd mogelijk, 1x per week reps en 1x kracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens cutten zeker je koolhydraten hoog genoeg houden. deze zorgen voot voldoende energie om wrl nog hard te trainen. Dasrbij sparen ze proteinen.

Best om enkele oefeningen zware reps te doen en dan over te gaan naar hogere reps.

de eerste oefeningen kan je nog alles geven. erna zijn je spieren meer "op" haal je meer uit je hogere reps

 

Niet te eentonig denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse.    Groeten, Quincy.
    • Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen  
    • Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was.   Bedankt!
  • Sponsors