Advertentie:

bart.verbeek@gmx.com

Volume aanpassen bij cutting cycle

Recommended Posts

Bij krachttraining kan je ofwel weinig herhalingen doen met heel zwaar gewicht of meer herhaling doen met een iets lichter gewicht.

Maar wanneer is wat nu het beste tijdens cutten:

 

Is het dan best om met minder gewicht en veel volume te trainen of niet ?

Je zou kunnen zeggen dat een hoger volume meer energie verbruikt. Plus, je kan toch niet maximaal trainen wegens in calorisch deficiet.

Ik zou dus denken dat je tijdens het cutten best met een meer herhalingen traint. Juist ?

 

 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Bodylab 10% korting code

Tijdens cutten kun je het beste zwaar met weinig reps blijven trainen. Als je je spieren het opeens "makkelijker" gaat maken dan zul je dus massa verliezen en dat is niet de bedoeling. Een combinatie is altijd mogelijk, 1x per week reps en 1x kracht.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Welk type van training je ook doet, ik denk dat het belangrijker is om je proteine inname hoog te houden tijdens het cutten. Dit zorgt voor behoud van spiermassa. Er zijn zelfs aanwijzingen dat je spiermassa kan opbouwen tijdens het cutten op die manier. Waarschijnlijk remt proteine de spierafbraak(catabolisme).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Uiteraard is het ook belangrijk wat Peter hier zegt. Vooral proteïne en vetten hoog houden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdens cutten zeker je koolhydraten hoog genoeg houden. deze zorgen voot voldoende energie om wrl nog hard te trainen. Dasrbij sparen ze proteinen.

Best om enkele oefeningen zware reps te doen en dan over te gaan naar hogere reps.

de eerste oefeningen kan je nog alles geven. erna zijn je spieren meer "op" haal je meer uit je hogere reps

 

Niet te eentonig denken

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hallo geachte leden van KrachtForum,   Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
      Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa). Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
      Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn. Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
      Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben. Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
      Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
      Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

      Bij voorbaat dank!

      Groet,

      Noah (Skxd)
    • Wij hebben de webshop Bulkpowders ook toegevoegd aan de website, vanaf nu ook producten van Bulkpowders met andere webshops vergelijken op prijs en kwaliteit!
    •   Ik zit nu aan een tempo van 100 gr per dag. Dat is -700 kcal per dag. Ik had gelezen dat je best maximaal 1% per week telt. Dus dat klopt ongeveer.   Is dat te snel ?    
  • Sponsors


    Body en fitshop

    XXL nutrition