Advertentie:

Sign in to follow this  
bart.verbeek@gmx.com

Training schema aanpassen tijdens anabolen cycle

Recommended Posts

 

Tijdens het gebruik van anabolisch stimulerende middelen: Is het dan beter om elke spiergroep meer te trainen per week of niet ? Of net minder.

Ik lees artikels die beide aanraden.

 

Stel je start van 2 maal elke spiergroep trainen per week.

 

1) Schema aanpassen om elke spiergroep maar 1 maal per week te trainen.

Er wordt soms gezegd dat die soort schema's beter is wanneer steriodes worden gebruikt. Maar de logica er achter is mijn niet duidelijk.

 

Of

 

2) Schema aanpassen om elke spiergroep 3 maal per week te trainen.

Het herstellen gaat sneller. Dus je zou kunnen zeggen dat je meer keren per week dezelfde spiergroep kan trainen.

Dit lijkt mij logischer.

 

Wat is het beste ?

Of gewoon houden op 2 keer per week ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Persoonlijk zou ik gaan voor 2 keer per week. 

 

3x is gewoon overkill, wellicht wel handig als een bepaalde spiergroep iets achter loopt om dit eens met die spiergroep te proberen.

2x is prima zowel on als off.

1x is te doen, maar vind ik persoonlijk wel weinig. Als je on bent zak je bijna niet terug in massa vandaar dat dit wel werkt maar naar mijn weten niet ideaal.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen. 

Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat mijn gewicht rond de 80 kg schommelt en aangegeven dat ik tijdens de lockdown in het buitenland verbleef. Daar wel kunnen trainen in een gym maar niet optimaal dus vind dit dan ook geen goede vergelijking cijfers. Mijn idee is om bij mijn laatste update dus aan het einde van de cycle het merendeel van mijn compound oefeningen de cijfers van einde lgd cycle en deze cycle te vergelijken. Ik zal dan dus mijn gewicht + compounds die ik beide cycles deed delen en vergelijken. Dit geeft denk ik ee. Duidelijker beeld van de progressie dan de cijfers dan aan het begin van deze cycle.    Paar simpele redenen daarvoor. Half jaar niet optimaal kunnen trainen zoals ik met de lgd cycle wel kon doen, maanden voor deze cycle een goede strenge cut gedaan waarbij je dus sws wat kracht etc verliest. De lgd cycle een bulk gedaan net zoals met deze cycle alleen deze een lean bulk en bij de lgd een bulk.    Foto's deel ik niet, hou ze uiteraard wel zelf bij voor progressie dit i.v.m. privé. Ik heb nogal wat persoonlijke tattoo's etc en hoewel mensen dicht om mij heen weten van de cycles etc hoeft het ook geen uithang bord te worden en je weet nooit wie hier meeleest 😉.   Update volgt morgen of woensdag. Nog geen tijd voor gehad        
    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
  • Sponsors