Advertentie:

Sign in to follow this  
bart.verbeek@gmx.com

Training schema aanpassen tijdens anabolen cycle

Recommended Posts

 

Tijdens het gebruik van anabolisch stimulerende middelen: Is het dan beter om elke spiergroep meer te trainen per week of niet ? Of net minder.

Ik lees artikels die beide aanraden.

 

Stel je start van 2 maal elke spiergroep trainen per week.

 

1) Schema aanpassen om elke spiergroep maar 1 maal per week te trainen.

Er wordt soms gezegd dat die soort schema's beter is wanneer steriodes worden gebruikt. Maar de logica er achter is mijn niet duidelijk.

 

Of

 

2) Schema aanpassen om elke spiergroep 3 maal per week te trainen.

Het herstellen gaat sneller. Dus je zou kunnen zeggen dat je meer keren per week dezelfde spiergroep kan trainen.

Dit lijkt mij logischer.

 

Wat is het beste ?

Of gewoon houden op 2 keer per week ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Persoonlijk zou ik gaan voor 2 keer per week. 

 

3x is gewoon overkill, wellicht wel handig als een bepaalde spiergroep iets achter loopt om dit eens met die spiergroep te proberen.

2x is prima zowel on als off.

1x is te doen, maar vind ik persoonlijk wel weinig. Als je on bent zak je bijna niet terug in massa vandaar dat dit wel werkt maar naar mijn weten niet ideaal.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier natuurlijk geen ervaring mee maar ik vind dat het soort training nog belangrijker is. Van de trage type 1 spiervezels is geweten dat die veel gevoeliger zijn voor anabole steroïden dan de snellere type 2. Dat is volgens mij ook de reden waarom bodybuilders voornamelijk de focus leggen op een hoog aantal reps. Ze hebben ook meer spiermassa in vergelijking met powerlifters die voornamelijk sterker zijn en weinig reps doen. 

Wat ook niet wil zeggen dat je de type 2 vezels moet gaan verwaarlozen. Je mag alleen niet in de valkuil trappen om elke training je 1RM max gaan te bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse.    Groeten, Quincy.
    • Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen  
    • Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was.   Bedankt!
  • Sponsors