Advertentie:

Skxd

Vet Verlies & Spiermassa behouden (bulken & cutten)

Recommended Posts

Hallo geachte leden van KrachtForum,

Ik ben Noah, 17 jaar en zit al 1 maand in de gym. Momenteel heb ik al wat spiermassa en alles gaat momenteel nog goed. Maar ik heb twijfels na het lezen en begrijpen van de voedingsschema's en dieet zelf op internet.
Namelijk weet ik dat bij bulken het gaat over het aankomen bij spiermassa, en cutten gaat over het vet verlies (ook de spiermassa).

Ik wil vet verliezen, maar tegelijkertijd ook spiermassa behouden (of laten groeien). Dan praten we over bulken en cutten, en ja ik weet dat dit niet samen gaat i.v.m het lichaamsproces.
Maar ik ben uiterst actief in het fitness leven en ik weet dat ik iets kan doen als ik er voor wil gaan, hoe zwaar dit ook zal zijn.

Op dit moment train ik 7 dagen per week, zit ik 2 á 2,5 uurtjes in de gym, en ik train ook wel intensief.
Ook weer dezelfde 7 dagen doe ik later in de middag nog 45 minuten cardio thuis, zoals ik het gewend ben.

Ik zit op dieet en eet grotendeels eiwitten, dit in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren. 
Altijd na de training drink ik proteïne, ook weer in de hoop dat me spiermassa blijft functioneren.

Met alles wat ik heb samengevat, is dit wel ideaal genoeg om op deze manier mijn spiermassa te behouden (of blijven groeien)?
Ik kijk er graag naar uit om jullie feedbacks, en dank jullie hartelijk om tips, hints en informatie!

Bij voorbaat dank!

Groet,

Noah (Skxd)

Edited by Skxd

Advertentie:

Hallo Noah,

Je bent 17 jaar en eigenlijk nog volop in de groei. Neem erbij de intensiteit waarmee je traint, dan denk ik dat je weinig zorgen moet maken over vetverlies. Dat zou spontaan moeten komen. Om volop te kunnen profiteren van spiergroei zou je wel proteine aan 2gr/kg per dag moeten komen. Proteine vertraagd spierafbraak, versneld spieropbouw en zorgt tevens voor een hoger thermisch effect. Dit laatste wil zeggen dat er meer energie moet worden verbruikt, dus kcal-en, om de proteine af te breken en in de bloedbaan te brengen. Wat op zich bijdraagt aan vetverlies.

• Like 1