Advertentie:

Sign in to follow this  
Maarten Relker

welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”

Recommended Posts

Hallo,

Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform.

Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik weet niet of ik jullie vraag goed begrepen heb, maar er zijn 2 punten die ik 'verrassend' vond in mijn initiele zoektoch naar een gezondere levensstijl. Je zou die 2 punten als handvaten kunnen zien.

 

1) Dat cardio minder en krachttraining meer belangrijk is dan wat meeste mensen denken.

Veel mensen die vet willen verliezen beginnen met joggen. Terwijl het eigelijk meer belangrijk is om spiermassa bij krijgen om consistent en op lange termijn vet te verliezen.

 

2) Dat het echt noodzakelijk is om minstens enkele weken in detail je voeding te tracken.

Hierdoor krijg je een beter zicht op welke dingen veel 'dode' calorien toevoegen aan je dieet. En welke dingen ontbreken.

Dat was voor mij de eye-opener om zetmeel (brood, aardappel,..) drastisch te verlagen en groenten en eiwitten te verhogen.

Als je dat niet eens enkele weken bijhoudt, heb je geen idee hoe slecht je eigelijk eet.

Dan besef je pas hoeveel impact de kaas op je spagetti, een glas bier of de chocopast op je boterham is. Meten is weten.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Inderdaad Avatar zelf niet te veel druk opleggen. Daar bezondig  ik mezelf ook aan. De voeding ga ik mondjesmaat aanpassen want anders krijg ik figuurlijk en letterlijk het aan mijn darmen om nog maar te zwijgen van een overladen maag. Ik probeer zelf eerst het plezier van het trainen te ontdekken en niet veel te over analyseren want dan jaag ik mijn cortisol spiegel weer omhoog en dat is dan weer niet goed voor de gains. Over gains gesproken ga mij hiervoor in het begin niet te veel het hoofd op hol laten brengen dat komt wel, globaal gezien zo na 2 à 3 maanden. Het laatste in mijn geval waarschijnlijk Waar ik mij meer zorgen over maak is mijn overgevoeligheid voor blessures. Hoofd van kinesitherapie onderwierp mij aan onderzoek en concludeerde overgevoeligheid van pezen en gewrichten. Ik hoef bij wijze van spreken nog maar naar de grond te rijken en heb al een hamstringscheurtje en zo vergaat het ook met een hardnekkige schouderblessure, 2 golfellebogen enzovoort... We mogen niet mopperen zoals ze op zijn Hollands zeggen maar soms zou ik beter gaan biljarten Neen , alle gekheid op een stokje we staan er voor en we moeten er door. Dag per dag bekijken. De weg is lang maar loont de moeite.   Groeten
    • Interessant; natuurlijk weten we het grootste gedeelte wel hoe het moet en is dit 1 van de 1000 artikelen die hetzelfde verteld, maar nog een keer inprenten kan geen kwaad.    Roken is ook echt een dingetje waar ik mee wil stoppen in de toekomst maar al het goede komt langzaam. Dat is ook nog 1 van de dingen waar ik flink winst uit zou kunnen halen op termijn. En vakers exen of er aan denken is iets wat ik echt bewust doe ivm test, dat is iets wat ik vaak heb gelezen dat het echt een enorme boost kan geven.    Mooie onderwerpen Hansie!    ---   Ik las een poosje terug nog een stuk over overtraining hoe snel dat kan gaan en dat je dan ook een enorme test daling kunt krijgen. Zelfs het continu bezig zijn met het moeten trainen is al een groot nadeel, dus meer leuke dingen doen  
    • Leuk artikel gevonden om op natuurlijke wijze testosteron te verhogen. Wat mij betreft op termijn cola en sigaretten laten maar alles met een keer sevens zoals ze hier bij ons zeggen.   https://www.menshealth.com/nl/gezondheid/a23100051/testosteron-meer/   Sportieve groeten,
  • Sponsors