Advertentie:



Sign in to follow this  
Maarten Relker

welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”

Recommended Posts

Hallo,

Wij zijn Joey ophof en Maarten Relker, wij zijn 2e jaars sportkunde studenten.
Vanuit ons opleidingsprofiel Sportkunde hebben wij de opdracht gekregen concreet met maatschappelijke problemen bezig te gaan en hier oplossingen voor te bedenken.
Onze gekozen doelgroep is Sport en Gezondheid. Het vraagstelling die wij hebben gekozen luidt “welke handvatten mensen nodig hebben om te kunnen werken aan een gezondere leefstijl”.
Met deze vraag willen wij graag een antwoord vinden op het stijgende percentage van overgewicht en obesitas in Nederland. We hopen dat u ons kunt helpen met het inventariseren welke handvatten dit kunnen zijn. Er is in ons inzien heel veel informatie beschikbaar over dit onderwerp, alleen zien veel mensen door de grote hoop van informatie geen juiste aanpak. Daarom willen wij inventariseren wat mensen nou graag willen zien in een online platform.

Wij hopen dat jullie ons hier verder mee kunnen helpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik weet niet of ik jullie vraag goed begrepen heb, maar er zijn 2 punten die ik 'verrassend' vond in mijn initiele zoektoch naar een gezondere levensstijl. Je zou die 2 punten als handvaten kunnen zien.

 

1) Dat cardio minder en krachttraining meer belangrijk is dan wat meeste mensen denken.

Veel mensen die vet willen verliezen beginnen met joggen. Terwijl het eigelijk meer belangrijk is om spiermassa bij krijgen om consistent en op lange termijn vet te verliezen.

 

2) Dat het echt noodzakelijk is om minstens enkele weken in detail je voeding te tracken.

Hierdoor krijg je een beter zicht op welke dingen veel 'dode' calorien toevoegen aan je dieet. En welke dingen ontbreken.

Dat was voor mij de eye-opener om zetmeel (brood, aardappel,..) drastisch te verlagen en groenten en eiwitten te verhogen.

Als je dat niet eens enkele weken bijhoudt, heb je geen idee hoe slecht je eigelijk eet.

Dan besef je pas hoeveel impact de kaas op je spagetti, een glas bier of de chocopast op je boterham is. Meten is weten.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jullie bedoelen wat er nodig is om mensen te motiveren om meer te gaan bewegen, lijkt 't me allereerst voor de hand liggen om een goede algehele gezondheid te bewerkstelligen. Opstapjes kunnen zijn: je beter voelen, er beter uitzien, positiever in het leven te staan, minder geld kwijt aan medische trajecten die te wijten zijn aan overgewicht.

Als sportinstructeur/PT weet ik dat mensen erg moeilijk te motiveren zijn om te gaan sporten en dit ook over langere tijd vol te houden. Het is dus zaak om de mensen de positieve effecten van bewegen ZELF te laten ervaren en langzaam maar zeker een mentaliteitsverandering te creëren. Eenmaal overtuigd behoeft men vaak geen aansporing meer. Leg de nadruk vooral op de fun factor van sporten en ben vooral de eerste tijd niet zuinig met complimenteren om het zelfvertrouwen te vergroten. Verhoog het zelfbewustzijn om een meer positief zelfbeeld te genereren. Wijs de overgewichtigen er regelmatig op dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor de invulling van hun leefstijl en de gevolgen daarvan. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Weeral iets bijgeleerd. Denk ook dat medial head (misschien daarom) niet zo vaak getraind wordt als long head.
    • Ik ga even de contrarian uithangen met onderstaande link die ik vond met Brad Schoenfeld. De triceps zijn aangehecht aan de Ulna. Voel maar eens aan het uitstekende knobbeltje aan je elleboog. Daar zit de tricep aangehecht. Terwijl je daar voelt roteer je pols dan eens. Beweegt die aanhechting van plaats? Nee, alleen de spieren van de voorarm bewegen. Dus, ik denk dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. https://twitter.com/BradSchoenfeld/status/676034580789501953  
    • I am starting an Ostarine cycle (my first Sarm cycle) & I need help deciding on dosage and cycle length. 20 mg of Ostarine for 12 weeks or 30 mg of Ostarine for 8 weeks?? Which one will be better for bulking? Also, what is recommended for PCT, or do I even need PCT?
  • Sponsors