Advertentie:



Sign in to follow this  
JaimyC

Gains maken met weinig energie

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben Jaimy, 19 jaar. Ik train nu 2 jaar.

Ik heb 2 weken geleden een kaakoperatie gehad, waardoor ik én 3 weken niet mocht sporten én heel weinig energie heb, omdat ik zo weinig binnenkrijg (ik kan nauwelijks eten).

Nu wil ik vanaf volgende week weer beginnen met trainen, maar ik ben waarschijnlijk al mijn kracht kwijt en ben dus weer bij af. Hoe kan ik het beste weer beginnen met zo weinig energie en kracht? Welke oefeningen zijn het beste om na een paar weken niet sporten weer mee te beginnen? Nog meer tips?

Ik kan overigens nog steeds niet normaal eten.

Alvast bedankt!

 

Fijne jaarwisseling ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom,   Volgens verschillende hobby blogs zou roeien effectiever zijn dan hardlopen voor vetverbranding. Of dat wetenschappelijk onderbouwt wordt weet ik niet. Online vind je wel zeer interessante roeiprogramma's.
    • Hoi Mick!

      Dat vetlaagje krijg jij weg! Het enige wat je nodig hebt is eten in een deficiet. Dus als je nu niet afvalt, eet je toch nog teveel kcal. (of je verbrandt te weinig, het werkt twee kanten op.)

      Je eet teveel eiwitten, niet nodig zo veel, dus die kunnen omlaag. Ook van teveel eiwitten kan je dik worden, die bevatten gewoon kcal natuurlijk. 4 kcal per gram. Dus schroef die gerust met 70 omlaag. 150 is voldoende, ZEKER op je huidige gewicht en lengte. Geen zorgen!

      70 gram eiwit x 4 kcal per gram = 280 kcal. Als je die dus even een week niet eet, dan nog eens op de weegschaal gaan staan. En het is ook niet 1,2,3 weg, het duurt helaas lang! En dan klote randje op je navel en heupen, gaat als laatste meestal...

      Geen stress en gewoon even die eiwitjes omlaag, dat scheelt bijna 300kcal. Dat moet te zien zijn in je vetpercentage. Welkom op het forum trouwens! Succes!  
    • Hoi,   Ik hoop dat iemand mij kan helpen.  Al een paar jaar ben ik lekker aan het fitnessen. In eerste instantie omdat ik het 1) fijn vind om te bewegen en 2) toch iets wilde afvallen (ik had een vetophoping rondom mijn navel en middel.    Sindsdien ben goed aan het sporten en zie ik okk de nodige resultaten. Het enige dat blijft is de vetophoping rond mijn navel en midden.    Nu ben ik niet dik te noemen. Ik ben 1,96 lang en weeg 86 kilo. Volgens de weegschaal heb ik 14,9% vet. Ik krijg mijn vetpercentage niet verder naar beneden of omhoog. Omdat ik hier tegenaan loop heb ik de huisarts geraadpleegd. Deze zei dat ik aanleg heb om meer vet cast te houden (aangezien mijn ouders en broer toch aan de stevige kant zijn). Als ik kleding aan heb zie je het vetrandje niet. Maar het stoort mij wel.    Ik sport 5x in de week. Hierbij doe ik een splitschema (push-dag, pull-dag, benen, rust, push-dag, pull-dag, rust). Nu ben ik er recent drie keer per week 25 minuten bij gaan hardlopen. En eet ik ongeveer 2500 ckal (omdat ik toch dat vet kwijt wil ben ik vanuit het tdee 3081 naar 2581 gegaan). Ik krijg genoeg eiwitten binnen (+/- 220 gram).   Toch lukt het mij niet om mijn vetpercentage naar beneden te krijgen en het vetrandje weg te krijgen. Kan iemand mij advies/raad bieden en mij helpen?   Groeten,   Mick          
  • Sponsors