Advertentie:

Fitnessj

Voeding advies

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.

Vroeger heb ik veel gevoetbald en ook wel enkele jaren gefitnesst. Alleen de afgelopen 2 jaar weinig tot niet gesport.
Ik ben nu weer sinds 1 maand bezig (3 a 4x per week fitness, kracht en cardio).

Mijn gegevens op dit moment:
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 90.3 kg
Vetpercentage: 17.8%
Spierpercentage: 78.1%
Botmassapercentage: 4.1%
Lichaamsvochtpercentage:56%

Mijn doel is afvallen, ik wil minimaal 15kg kwijt en wil een vetpercentage tussen de 10 en 13%. 

Ik at veel tussendoor eerst, vooral na het avondeten.
Ik drink wel 3L water per dag ongeveer.

Nu gebruik ik sinds een tijdje weer 1x per dag een Whey shake(Body&Fit) en merk ik dat ik minder hongergevoel heb en daardoor ook beter op mijn voeding let, echter vind ik deze shake versie erg vies en ben ik op zoek naar alternatieven.

Ik zou graag advies krijgen voor het volgende: 

- shake voor overdag( heb whey van B&F gebruikt, geeft vol gevoel, alleen heel vies en heb het gevoel dat het toch wat te weinig stoffen bevat) 
- shake voor na het sporten ( heb Magnificent van B&F gebruikt, deze vind ik lekker en geeft me een vol/herstellend gevoel) postworkout of een isolaat shake? 

Smaken maakt nog niet heel veel uit, gaat meer om de samenstelling en de kwaliteit van het product, wel geen poeders die erg chemisch smaken. 

Alvast dank voor de hulp!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi, het klopt wel dat de procentuele verhouding van whey in de werkelijkheid afwijkt van wat op de verpakking staat. Dikwijls worden er wat toevoegingen gedaan om het volume te vergroten. Ik heb me eens laten vertellen dat hoe beter het poeder oplost hoe groter het percentage whey is. Maar je betaalt daarvoor natuurlijk. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Koop gewoon het goedkoopste wheyprodukt dat je kan vinden met de beste oplosbaarheid en naar jouw smaak. En neem iets meer in je shake dan wat op de verpakking wordt aangeraden. Zo zal je er niet veel naast zitten. Daarbij, eiwitten vragen meer energie(kcal) om te omgezet te worden in je lichaam dan vetten of koolhydraten.

 

Idem wat betreft postworkout. Maar vul dit aan met snelle suikers.

 

Ik zou men handen afhouden van BCAA's daar dit geen enkele meerwaarde geeft.

 

Moest je toch op zoek willen gaan naar kwalitatieve whey produkten dan moet je hier eens gaan kijken. https://labdoor.com/rankings/protein/quality of google eens op beste whey proteine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,
 
Even een update van de cijfertjes, na een goede meting met 4 punts methode (gemeten door ervaren persoon) en ben inmiddels al wat afgevallen, kom ik nu op:
 
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 87,9 kg
Vetpercentage: 21,3%
Lichaamsvochtpercentage:55,4%
 
Wat is jullie advies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Heb altijd getraind en gedieet maar in 2019 nam ik t heel serieus met gekke resultaten. ( zie foto )

      2 jaar later ben weer bijna 10kg aangekomen.

      Ik wilde ff extreem doen en beginnen met 1800 kcal per dag ( 180-200 gr eiwit ) want wilde gwn snel wat kwijt.

      Eerste 1,5 kilo zo kwijt natuurlijk. Maar nu schommel ik de hele tijd tussen 87,9 en 87,4. Steeds op en neer. Terwijl ik me gewoon goed houd aan mn calorieen tellen. Ik weeg alles. En doe 10 - 15 min cardio na mn training. Train 4 x per week.

      Wrm gebeurd dit? Kwil niet nu 1700 gaan eten
    • Als Belg ook mactropin bestelt gezien ik veel in NL kom. Maar voel er inderdaad niet veel van. 
         
    •   Niet iedereen is comfortabel met foto's maken van zichzelf en het op internet plaatsen. Maar dat ter zijde is hij ook nog lang niet klaar met zijn kuur.    Ik heb nooit foto's geplaatst en zal ik ook niet doen. maar ik begon op 1m67 met 65 kg en heb in de afgelopen 6 jaar met SARMs en anabolica 19 kg gewonnen. (Hetzelfde vetpercentage als wanneer ik 65 woog)   Dat moet qua resultaten ook voldoende zeggen bijvoorbeeld? Als iemand maar gains gemaakt heeft en niet omhoog geschoten is in vet, zeg ik: "Cycle geslaagd!!"
  • Sponsors