Advertentie:

Fitnessj

Voeding advies

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.

Vroeger heb ik veel gevoetbald en ook wel enkele jaren gefitnesst. Alleen de afgelopen 2 jaar weinig tot niet gesport.
Ik ben nu weer sinds 1 maand bezig (3 a 4x per week fitness, kracht en cardio).

Mijn gegevens op dit moment:
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 90.3 kg
Vetpercentage: 17.8%
Spierpercentage: 78.1%
Botmassapercentage: 4.1%
Lichaamsvochtpercentage:56%

Mijn doel is afvallen, ik wil minimaal 15kg kwijt en wil een vetpercentage tussen de 10 en 13%. 

Ik at veel tussendoor eerst, vooral na het avondeten.
Ik drink wel 3L water per dag ongeveer.

Nu gebruik ik sinds een tijdje weer 1x per dag een Whey shake(Body&Fit) en merk ik dat ik minder hongergevoel heb en daardoor ook beter op mijn voeding let, echter vind ik deze shake versie erg vies en ben ik op zoek naar alternatieven.

Ik zou graag advies krijgen voor het volgende: 

- shake voor overdag( heb whey van B&F gebruikt, geeft vol gevoel, alleen heel vies en heb het gevoel dat het toch wat te weinig stoffen bevat) 
- shake voor na het sporten ( heb Magnificent van B&F gebruikt, deze vind ik lekker en geeft me een vol/herstellend gevoel) postworkout of een isolaat shake? 

Smaken maakt nog niet heel veel uit, gaat meer om de samenstelling en de kwaliteit van het product, wel geen poeders die erg chemisch smaken. 

Alvast dank voor de hulp!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi, het klopt wel dat de procentuele verhouding van whey in de werkelijkheid afwijkt van wat op de verpakking staat. Dikwijls worden er wat toevoegingen gedaan om het volume te vergroten. Ik heb me eens laten vertellen dat hoe beter het poeder oplost hoe groter het percentage whey is. Maar je betaalt daarvoor natuurlijk. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Koop gewoon het goedkoopste wheyprodukt dat je kan vinden met de beste oplosbaarheid en naar jouw smaak. En neem iets meer in je shake dan wat op de verpakking wordt aangeraden. Zo zal je er niet veel naast zitten. Daarbij, eiwitten vragen meer energie(kcal) om te omgezet te worden in je lichaam dan vetten of koolhydraten.

 

Idem wat betreft postworkout. Maar vul dit aan met snelle suikers.

 

Ik zou men handen afhouden van BCAA's daar dit geen enkele meerwaarde geeft.

 

Moest je toch op zoek willen gaan naar kwalitatieve whey produkten dan moet je hier eens gaan kijken. https://labdoor.com/rankings/protein/quality of google eens op beste whey proteine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,
 
Even een update van de cijfertjes, na een goede meting met 4 punts methode (gemeten door ervaren persoon) en ben inmiddels al wat afgevallen, kom ik nu op:
 
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 87,9 kg
Vetpercentage: 21,3%
Lichaamsvochtpercentage:55,4%
 
Wat is jullie advies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo,   Ben 46 jarige Belg en nieuw op dit forum. In mijn jonge jaren, zo rond 22 à 23 jaar was ik gebeten door krachttraining. Trainde zo'n 4x per week en had gezien mijn slanke lichaamsbouw toch een mooi resultaat. Het enige nadeel was dat het vroeger allemaal niet zot genoeg kon met te zware gewichten te zeulen. Door 20 jaar lang stilstand in het sportieve leven voelt mijn lijf de noodzaak aan om te gaan krachttrainen. Het moet een aanzet worden om algemeen gezonder te gaan leven. Heb wel de vrees snel geblesseerd te zijn daar ik er gewoon aanleg voor heb. Hoop hier interessante dingen bij te leren i.v.m. voeding en training. Zelf zoek ik te starten met een full body schema 3x per week voor absolute beginners. Compound oefeningen zijn de rode draad blijkbaar.  Mijn doel  is vooral energieker en krachtiger te worden. Massa zou mooi meegenomen zijn maar is geen must. (meer)
    • Dat dan weer wel, klopt. MAAR dan blijft het feit dat je insulineweerstand omhoog gaat en je niet gaat groeien... Dus ja  
    •   Het veroorzaakt wel een hongergevoel wat bij de bulk dan wel weer kan helpen  
  • Sponsors