Advertentie:

Fitnessj

Voeding advies

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.

Vroeger heb ik veel gevoetbald en ook wel enkele jaren gefitnesst. Alleen de afgelopen 2 jaar weinig tot niet gesport.
Ik ben nu weer sinds 1 maand bezig (3 a 4x per week fitness, kracht en cardio).

Mijn gegevens op dit moment:
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 90.3 kg
Vetpercentage: 17.8%
Spierpercentage: 78.1%
Botmassapercentage: 4.1%
Lichaamsvochtpercentage:56%

Mijn doel is afvallen, ik wil minimaal 15kg kwijt en wil een vetpercentage tussen de 10 en 13%. 

Ik at veel tussendoor eerst, vooral na het avondeten.
Ik drink wel 3L water per dag ongeveer.

Nu gebruik ik sinds een tijdje weer 1x per dag een Whey shake(Body&Fit) en merk ik dat ik minder hongergevoel heb en daardoor ook beter op mijn voeding let, echter vind ik deze shake versie erg vies en ben ik op zoek naar alternatieven.

Ik zou graag advies krijgen voor het volgende: 

- shake voor overdag( heb whey van B&F gebruikt, geeft vol gevoel, alleen heel vies en heb het gevoel dat het toch wat te weinig stoffen bevat) 
- shake voor na het sporten ( heb Magnificent van B&F gebruikt, deze vind ik lekker en geeft me een vol/herstellend gevoel) postworkout of een isolaat shake? 

Smaken maakt nog niet heel veel uit, gaat meer om de samenstelling en de kwaliteit van het product, wel geen poeders die erg chemisch smaken. 

Alvast dank voor de hulp!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi, het klopt wel dat de procentuele verhouding van whey in de werkelijkheid afwijkt van wat op de verpakking staat. Dikwijls worden er wat toevoegingen gedaan om het volume te vergroten. Ik heb me eens laten vertellen dat hoe beter het poeder oplost hoe groter het percentage whey is. Maar je betaalt daarvoor natuurlijk. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Koop gewoon het goedkoopste wheyprodukt dat je kan vinden met de beste oplosbaarheid en naar jouw smaak. En neem iets meer in je shake dan wat op de verpakking wordt aangeraden. Zo zal je er niet veel naast zitten. Daarbij, eiwitten vragen meer energie(kcal) om te omgezet te worden in je lichaam dan vetten of koolhydraten.

 

Idem wat betreft postworkout. Maar vul dit aan met snelle suikers.

 

Ik zou men handen afhouden van BCAA's daar dit geen enkele meerwaarde geeft.

 

Moest je toch op zoek willen gaan naar kwalitatieve whey produkten dan moet je hier eens gaan kijken. https://labdoor.com/rankings/protein/quality of google eens op beste whey proteine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,
 
Even een update van de cijfertjes, na een goede meting met 4 punts methode (gemeten door ervaren persoon) en ben inmiddels al wat afgevallen, kom ik nu op:
 
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 87,9 kg
Vetpercentage: 21,3%
Lichaamsvochtpercentage:55,4%
 
Wat is jullie advies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors