Advertentie:



Fitnessj

Voeding advies

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben hier omdat ik graag advies zou krijgen over voeding.

Vroeger heb ik veel gevoetbald en ook wel enkele jaren gefitnesst. Alleen de afgelopen 2 jaar weinig tot niet gesport.
Ik ben nu weer sinds 1 maand bezig (3 a 4x per week fitness, kracht en cardio).

Mijn gegevens op dit moment:
Leeftijd : 24
Lengte : 178 cm
BMI: 28? (Daar mijn vetpercentage niet super hoog is, heb ik het idee dat dit niet zo veel uitmaakt)
Gewicht: 90.3 kg
Vetpercentage: 17.8%
Spierpercentage: 78.1%
Botmassapercentage: 4.1%
Lichaamsvochtpercentage:56%

Mijn doel is afvallen, ik wil minimaal 15kg kwijt en wil een vetpercentage tussen de 10 en 13%. 

Ik at veel tussendoor eerst, vooral na het avondeten.
Ik drink wel 3L water per dag ongeveer.

Nu gebruik ik sinds een tijdje weer 1x per dag een Whey shake(Body&Fit) en merk ik dat ik minder hongergevoel heb en daardoor ook beter op mijn voeding let, echter vind ik deze shake versie erg vies en ben ik op zoek naar alternatieven.

Ik zou graag advies krijgen voor het volgende: 

- shake voor overdag( heb whey van B&F gebruikt, geeft vol gevoel, alleen heel vies en heb het gevoel dat het toch wat te weinig stoffen bevat) 
- shake voor na het sporten ( heb Magnificent van B&F gebruikt, deze vind ik lekker en geeft me een vol/herstellend gevoel) postworkout of een isolaat shake? 

Smaken maakt nog niet heel veel uit, gaat meer om de samenstelling en de kwaliteit van het product, wel geen poeders die erg chemisch smaken. 

Alvast dank voor de hulp!

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hoi, het klopt wel dat de procentuele verhouding van whey in de werkelijkheid afwijkt van wat op de verpakking staat. Dikwijls worden er wat toevoegingen gedaan om het volume te vergroten. Ik heb me eens laten vertellen dat hoe beter het poeder oplost hoe groter het percentage whey is. Maar je betaalt daarvoor natuurlijk. Ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt. Koop gewoon het goedkoopste wheyprodukt dat je kan vinden met de beste oplosbaarheid en naar jouw smaak. En neem iets meer in je shake dan wat op de verpakking wordt aangeraden. Zo zal je er niet veel naast zitten. Daarbij, eiwitten vragen meer energie(kcal) om te omgezet te worden in je lichaam dan vetten of koolhydraten.

 

Idem wat betreft postworkout. Maar vul dit aan met snelle suikers.

 

Ik zou men handen afhouden van BCAA's daar dit geen enkele meerwaarde geeft.

 

Moest je toch op zoek willen gaan naar kwalitatieve whey produkten dan moet je hier eens gaan kijken. https://labdoor.com/rankings/protein/quality of google eens op beste whey proteine

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden