Advertentie:

Praetorian

Nieuw hier

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Vanuit mijn passie Krav Maga was ik enkele jaren geleden op zoek naar een manier om mijn kracht en explosiviteit te kunnen verhogen. Enkele jaren terug kwam ik dan in contact met een personal trainer die daar zeer goede methodes voor had. Hij trainde ook jongens (en meisjes) van een MMA en BJJ club.

We trainde bij hem met een beperkt groepje. Het was echter 1x per week.Maar het werd ook een hecht vriendengroepje

Die trainer viel jammer genoeg weg en dus ben ik met een kameraad ons gaan verdiepen in deze trainingen en met raad van de personal trainer/kameraad hebben we interessante schema's opgemaakt die wij bij onze plaatselijke Basic Fit uitvoeren.

Met naar ons gevoel goede resultaten. We trainen 3x per week daar. En ook hier begint een groepje te ontstaan.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Praetorian, welkom hier. Ik heb in het verleden nog Aikido beoefent. Krav Maga is mij nog relatief onbekend. Ik heb wel de indruk dat het meer en meer aan populariteit wint. Kracht en explosiviteit is een must bij gevechtstechnieken. Explosiviteit is ook iets waarmee je geboren moet zijn denk ik. Ik hoor daar alvast niet bij. Sprinters, speerwerpers, gewichtheffers zijn genetisch gezegend met explosiviteit.

Kijk ook eens bij http://rosstraining.com/blog/ Dit is een bokstrainer. Ik denk dat je op zijn site allerlei info gaat vinden over jou trainingsdoelen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum ! Wij hopen je te kunnen helpen bij je vragen en wanneer je handige dingen weet te melden kun je altijd een topic aanmaken ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom!

je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt naar je trainings schema! 

misschien wil je die op dit forum eens posten? :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt iedereen voor jullie reactie.

Ik denk dat ons trainingsschema op zich niet zo bijzonder zal zijn.

Wij doen ofwel 5 reeksen van 5 herhalingen (op ongeveer 80% van max) of 4 reeksen van 6 herhalingen. Momenteel alleen nog bij de bench gaan we de volgende keer dan naar 5 reeksen van 3 herhalingen op 90%.

Vaak doen we twee dingen per trainingsdag, bvb. borst en triceps, rug en biceps of schouders en benen. Ben nu aan het verder zoeken of andere combinaties misschien voordelen met zich mee kunnen brengen. Meestal zijn het per spiergroep max. 4 oefeningen.

Mijn grootste probleemspiergroep zijn mijn biceps. Die zijn ontzettend snel leeg.

mentaal vind ik benen trainen, en dan bedoel ik  vooral squats, het lastigste. Maar ik doe ze wel, hoor. Deadlifts vind ik dan weer wel leuk.

Nu zou ik nog intervaltraining moeten integreren in mijn schema... er zouden best wat meer (weekend)dagen in een week mogen zitten.

 

@Peter Wouters: ik zal die link eens doornemen, bedankt voor de tip!

Edited by Praetorian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik zou op jou leeftijd alleen nog wel uitkijken, je bent nog in de groei. Er geldt niet voor niets de regels in de sportschool van 16+.
    • Hey,   als je je spieren elke dag hetzelfde voorschoteld gaan ze niet groeien. Je zal misschien wel wat peziger worden maar in massa ga je niet toe nemen. Je skelet is nog niet volgroeid daarom is sleuren aan gewichten nog niet echt aangewezen. Probeer eens dag om dag te pompen en varieer met je handen stand. Driehoekje maken met je handen zal je nog meer de nadruk leggen op je triceps. Je handen wat breder zetten meer de nadruk op je borstspieren. Je kan je voeten ook op je bed plaatsen en zo pompen zo leg je de focus op je bovenste borstspieren. Als je echt sterk bent kan je eens proberen push ups in handstand zo zal je sterke schouder spieren ontwikkelen.   Groeten
    • Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?
  • Sponsors