Advertentie:

Praetorian

Nieuw hier

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Vanuit mijn passie Krav Maga was ik enkele jaren geleden op zoek naar een manier om mijn kracht en explosiviteit te kunnen verhogen. Enkele jaren terug kwam ik dan in contact met een personal trainer die daar zeer goede methodes voor had. Hij trainde ook jongens (en meisjes) van een MMA en BJJ club.

We trainde bij hem met een beperkt groepje. Het was echter 1x per week.Maar het werd ook een hecht vriendengroepje

Die trainer viel jammer genoeg weg en dus ben ik met een kameraad ons gaan verdiepen in deze trainingen en met raad van de personal trainer/kameraad hebben we interessante schema's opgemaakt die wij bij onze plaatselijke Basic Fit uitvoeren.

Met naar ons gevoel goede resultaten. We trainen 3x per week daar. En ook hier begint een groepje te ontstaan.

  • Upvote 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Advertentie:

Hallo Praetorian, welkom hier. Ik heb in het verleden nog Aikido beoefent. Krav Maga is mij nog relatief onbekend. Ik heb wel de indruk dat het meer en meer aan populariteit wint. Kracht en explosiviteit is een must bij gevechtstechnieken. Explosiviteit is ook iets waarmee je geboren moet zijn denk ik. Ik hoor daar alvast niet bij. Sprinters, speerwerpers, gewichtheffers zijn genetisch gezegend met explosiviteit.

Kijk ook eens bij http://rosstraining.com/blog/ Dit is een bokstrainer. Ik denk dat je op zijn site allerlei info gaat vinden over jou trainingsdoelen.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum ! Wij hopen je te kunnen helpen bij je vragen en wanneer je handige dingen weet te melden kun je altijd een topic aanmaken ! :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom!

je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt naar je trainings schema! 

misschien wil je die op dit forum eens posten? :) 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt iedereen voor jullie reactie.

Ik denk dat ons trainingsschema op zich niet zo bijzonder zal zijn.

Wij doen ofwel 5 reeksen van 5 herhalingen (op ongeveer 80% van max) of 4 reeksen van 6 herhalingen. Momenteel alleen nog bij de bench gaan we de volgende keer dan naar 5 reeksen van 3 herhalingen op 90%.

Vaak doen we twee dingen per trainingsdag, bvb. borst en triceps, rug en biceps of schouders en benen. Ben nu aan het verder zoeken of andere combinaties misschien voordelen met zich mee kunnen brengen. Meestal zijn het per spiergroep max. 4 oefeningen.

Mijn grootste probleemspiergroep zijn mijn biceps. Die zijn ontzettend snel leeg.

mentaal vind ik benen trainen, en dan bedoel ik  vooral squats, het lastigste. Maar ik doe ze wel, hoor. Deadlifts vind ik dan weer wel leuk.

Nu zou ik nog intervaltraining moeten integreren in mijn schema... er zouden best wat meer (weekend)dagen in een week mogen zitten.

 

@Peter Wouters: ik zal die link eens doornemen, bedankt voor de tip!

bewerkt door Praetorian

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Berichten

    • Hoi Arnie, of DHEA veel effect heeft op testosterone weet ik niet zeker. De conversie zou volgens onderstaande link heel zwak zijn. Toch niet bij mannen. Vrouwen zouden er meer baat bij hebben. Het is in elk geval geen muscle builder. Wel een gezondheidspromotor. Het zou cortisol verlagen en de arteriele stijfheid verbeteren doordat het NO (nitric oxide ofwel stikstofmonoxide) produktie verhoogt. http://www.brinkzone.com/general-health/dhea-hormone-facts/   Waarom je (vrije) testosterone laag ligt kan ik alleen maar naar gissen. Het is voor een specialist zelfs een hele opgave. Een mogelijkheid die volgens mij nogal voorkomt is te fanatiek sporten(hoge volumes) en/of diëten. Lees hier maar eens het verslag van zo'n geval. http://www.brinkzone.com/bodybuilding/natural-t-rebound-a-case-study/    
    • Beste medeforummers,   Ik ben nu ongeveer een jaar fanatiek bezig en heb mijn levensstijl drastisch veranderd. Ook ben ik verschillende supplementen gaan nemen waaronder DHEA 50mg(laatste 4 maanden). Ik vind zelf dat mijn resultaten niet in verhouding staan daarom heb ik drie keer mijn testosteron laten testen. Sowieso vind ik de waardes te laag maar de arts zal hier nooit iets voor gaan geven omdat alles nog net binnen de waardes valt. Sinds ik DHEA ben gaan gebruiken is mijn totale T iets toegenomen maar ook mijn SHBG en is mijn vrije testosteron lager Kan dit door de DHEA komen ? Ik ben overigens 36 jaar 1,90 en 90kg en mijn lichaamset blijft schommelen tussen de 18% - 20%.   Ik zal hier onder de uitslagen geven van de laatste drie keer:   Juni 2018   Testosteron 14 nmol/l Vrij Testestosteron (FAI) 27,5 %   (25-95) SHBG 51 nmol/l Albumine niet gestest   December 2017   Testosteron 13 nmol/l Vrije Testo Index 0,42 (0.20 - 1.00) SHBG 31 nmol/l Albumine niet gestest   Oktober 2017   Testosteron 13.2 nmol/l Vrij Testo Index 0.32 (0.20 - 1.00) SHBG 42 nmol/l Albumine 42 nmol/l   Ik ben erg benieuwd naar jullie mening !    
    • Ik trek de expander met beide handen uitelkaar. Ik voel het niet alleen in mijn triceps maar ook in de trapezius.
  • Discussies

  • Sponsors

    Body en fitshop

    XXL nutrition