Advertentie:

Praetorian

Nieuw hier

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Vanuit mijn passie Krav Maga was ik enkele jaren geleden op zoek naar een manier om mijn kracht en explosiviteit te kunnen verhogen. Enkele jaren terug kwam ik dan in contact met een personal trainer die daar zeer goede methodes voor had. Hij trainde ook jongens (en meisjes) van een MMA en BJJ club.

We trainde bij hem met een beperkt groepje. Het was echter 1x per week.Maar het werd ook een hecht vriendengroepje

Die trainer viel jammer genoeg weg en dus ben ik met een kameraad ons gaan verdiepen in deze trainingen en met raad van de personal trainer/kameraad hebben we interessante schema's opgemaakt die wij bij onze plaatselijke Basic Fit uitvoeren.

Met naar ons gevoel goede resultaten. We trainen 3x per week daar. En ook hier begint een groepje te ontstaan.

• Upvote 1

Advertentie:

Hallo Praetorian, welkom hier. Ik heb in het verleden nog Aikido beoefent. Krav Maga is mij nog relatief onbekend. Ik heb wel de indruk dat het meer en meer aan populariteit wint. Kracht en explosiviteit is een must bij gevechtstechnieken. Explosiviteit is ook iets waarmee je geboren moet zijn denk ik. Ik hoor daar alvast niet bij. Sprinters, speerwerpers, gewichtheffers zijn genetisch gezegend met explosiviteit.

Kijk ook eens bij http://rosstraining.com/blog/ Dit is een bokstrainer. Ik denk dat je op zijn site allerlei info gaat vinden over jou trainingsdoelen.

Welkom op het forum ! Wij hopen je te kunnen helpen bij je vragen en wanneer je handige dingen weet te melden kun je altijd een topic aanmaken ! :D

welkom!

je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt naar je trainings schema! 

misschien wil je die op dit forum eens posten? :) 

Bedankt iedereen voor jullie reactie.

Ik denk dat ons trainingsschema op zich niet zo bijzonder zal zijn.

Wij doen ofwel 5 reeksen van 5 herhalingen (op ongeveer 80% van max) of 4 reeksen van 6 herhalingen. Momenteel alleen nog bij de bench gaan we de volgende keer dan naar 5 reeksen van 3 herhalingen op 90%.

Vaak doen we twee dingen per trainingsdag, bvb. borst en triceps, rug en biceps of schouders en benen. Ben nu aan het verder zoeken of andere combinaties misschien voordelen met zich mee kunnen brengen. Meestal zijn het per spiergroep max. 4 oefeningen.

Mijn grootste probleemspiergroep zijn mijn biceps. Die zijn ontzettend snel leeg.

mentaal vind ik benen trainen, en dan bedoel ik  vooral squats, het lastigste. Maar ik doe ze wel, hoor. Deadlifts vind ik dan weer wel leuk.

Nu zou ik nog intervaltraining moeten integreren in mijn schema... er zouden best wat meer (weekend)dagen in een week mogen zitten.

@Peter Wouters: ik zal die link eens doornemen, bedankt voor de tip!

Edited by Praetorian