Advertentie:

Daan01

BODYBUILDEN IN TUSSENJAAR?

Recommended Posts

Hoi, ik ben Daan, 17 jaar en ik ben bezig met het laatste jaar van de middelbare school. Ik ga nu al een jaar en 3 maanden drie keer per week naar de sportschool. Ik zit nu dus in m'n laatste jaar en ik merk dat ik me op school moeilijk kan concentreren en dat ik geen zin heb om huiswerk te maken. Ook weet ik niet zeker wat voor opleiding ik wil gaan doen. Bodybuilden lijkt me een prima invulling van mijn tussenjaar. Daarom kwam ik net op het idee om me in mijn tussenjaar volledig te richten op het bodybuilden. Ik wil dan zes keer per week twee spiergroepen per dag gaan trainen i.p.v. een full body schema en ik wil vooral trainen voor massa. Ook wil ik me volledig op mijn voeding focussen en bijhouden in een app zodat ik eet wat ik nodig heb. In mijn tussenjaar wil ik dus zoveel mogelijk spiermassa aankomen.
Denken jullie dat dit een goed idee is of dat ik gewoon aan een hbo-opleiding moet beginnen?

 

Ik weet niet of dit van belang is maar ik ben trouwens 1 meter 72 lang en ik weeg 67/68 kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Daan,

 

Het is niet wat je wil horen, maar wel wat je moet horen..

 

Het is niet verstandig om keihard te gaan sleuren aan gewichten op je 17e. Je groeiplaten zijn nog niet klaar met zichzelf zetten namelijk. 3 keer per week kan best (fit zijn is niks mis mee) maar ik zou je ten strengste adviseren geen 6 keer te gaan trainen met zware gewichten en deadlifts etc. Dat kan alleen maar meer schade aanrichten en dan krijg je daar grote problemen mee op latere leeftijd.

 

Dan kan je beter nog heel ff anderhalf jaar wachten tot je botstructuren zichzelf hebben gezet en dan kan je lekker los gaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors