Advertentie:



Daan01

BODYBUILDEN IN TUSSENJAAR?

Recommended Posts

Hoi, ik ben Daan, 17 jaar en ik ben bezig met het laatste jaar van de middelbare school. Ik ga nu al een jaar en 3 maanden drie keer per week naar de sportschool. Ik zit nu dus in m'n laatste jaar en ik merk dat ik me op school moeilijk kan concentreren en dat ik geen zin heb om huiswerk te maken. Ook weet ik niet zeker wat voor opleiding ik wil gaan doen. Bodybuilden lijkt me een prima invulling van mijn tussenjaar. Daarom kwam ik net op het idee om me in mijn tussenjaar volledig te richten op het bodybuilden. Ik wil dan zes keer per week twee spiergroepen per dag gaan trainen i.p.v. een full body schema en ik wil vooral trainen voor massa. Ook wil ik me volledig op mijn voeding focussen en bijhouden in een app zodat ik eet wat ik nodig heb. In mijn tussenjaar wil ik dus zoveel mogelijk spiermassa aankomen.
Denken jullie dat dit een goed idee is of dat ik gewoon aan een hbo-opleiding moet beginnen?

 

Ik weet niet of dit van belang is maar ik ben trouwens 1 meter 72 lang en ik weeg 67/68 kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Daan,

 

Het is niet wat je wil horen, maar wel wat je moet horen..

 

Het is niet verstandig om keihard te gaan sleuren aan gewichten op je 17e. Je groeiplaten zijn nog niet klaar met zichzelf zetten namelijk. 3 keer per week kan best (fit zijn is niks mis mee) maar ik zou je ten strengste adviseren geen 6 keer te gaan trainen met zware gewichten en deadlifts etc. Dat kan alleen maar meer schade aanrichten en dan krijg je daar grote problemen mee op latere leeftijd.

 

Dan kan je beter nog heel ff anderhalf jaar wachten tot je botstructuren zichzelf hebben gezet en dan kan je lekker los gaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Klinkt goed. Heb je voor mij een voorbeeld ?
    • Je kan ook kijken naar een complex workout, dat zijn een x aantal oefeningen die je achter elkaar uitvoert zonder de Barbell los te laten. Je pakt het gewicht van je "zwakste" onderdeel. Bijv; 7x Clean 7x military Press 7x Front Squat 7x Bent over row  7x deadlift    Je military Press is als het goed is je "zwakste" onderdeel, dus pak je dat gewicht wat je aan kan.   Je doet dit alles na elkaar, zonder de barbell los te laten. Is alles klaar houd je 1 min rust en begin je weer opnieuw. Probeer dat 7 keer (7x7).   Is goed voor kracht toename en conditie, en duurt maar 20 minuten o.i.d.    Mocht je er interesse in hebben, heb ik een schema die ik zelf af en toe doe (bij tijdgebrek), die goed zwaar is haha.
    • Dankje voor de tips !   Zat eraan te denken om maandag me benen lichter te doen zodat ik woensdag kan hardlopen. Dit is ook nooit verder dan 10km btw. en dan zaterdag wat crossfit/supersets fullbody erbij te doen voor de spierconditie en uithoudingsvermogen. probeer zaterdags wel zo min mogelijk mijn benen erbij te betrekken omdat ik deze de dag ervoor al heb aangepakt.
  • Sponsors