Advertentie:

Daan01

BODYBUILDEN IN TUSSENJAAR?

Recommended Posts

Hoi, ik ben Daan, 17 jaar en ik ben bezig met het laatste jaar van de middelbare school. Ik ga nu al een jaar en 3 maanden drie keer per week naar de sportschool. Ik zit nu dus in m'n laatste jaar en ik merk dat ik me op school moeilijk kan concentreren en dat ik geen zin heb om huiswerk te maken. Ook weet ik niet zeker wat voor opleiding ik wil gaan doen. Bodybuilden lijkt me een prima invulling van mijn tussenjaar. Daarom kwam ik net op het idee om me in mijn tussenjaar volledig te richten op het bodybuilden. Ik wil dan zes keer per week twee spiergroepen per dag gaan trainen i.p.v. een full body schema en ik wil vooral trainen voor massa. Ook wil ik me volledig op mijn voeding focussen en bijhouden in een app zodat ik eet wat ik nodig heb. In mijn tussenjaar wil ik dus zoveel mogelijk spiermassa aankomen.
Denken jullie dat dit een goed idee is of dat ik gewoon aan een hbo-opleiding moet beginnen?

 

Ik weet niet of dit van belang is maar ik ben trouwens 1 meter 72 lang en ik weeg 67/68 kg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Daan,

 

Het is niet wat je wil horen, maar wel wat je moet horen..

 

Het is niet verstandig om keihard te gaan sleuren aan gewichten op je 17e. Je groeiplaten zijn nog niet klaar met zichzelf zetten namelijk. 3 keer per week kan best (fit zijn is niks mis mee) maar ik zou je ten strengste adviseren geen 6 keer te gaan trainen met zware gewichten en deadlifts etc. Dat kan alleen maar meer schade aanrichten en dan krijg je daar grote problemen mee op latere leeftijd.

 

Dan kan je beter nog heel ff anderhalf jaar wachten tot je botstructuren zichzelf hebben gezet en dan kan je lekker los gaan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors