Advertentie:

Recommended Posts

Bij deze wil ik me ook graag voorstellen, en de mensen die er genoeg verstand van hebben om hulp vragen.....

ik ben 19 jaar en ben de laatste 2 jaar 20kg aangekomen ivm medicijngebruik, ( ik heb buiten deze jaren nooit last gehad van overgewicht). Ik ben 1.64 lang en ben nu al 2 maanden aan het sporten inmiddels van 79kg naar 64kg. Dit is voor mij al een hele verbetering maar op dit moment heb ik een vetpercentage van 23 % en is mijn doel om naar de 15/18% te gaan. ( en om natuurlijk aan te komen in spiermassa )

ik ga 7 dagen in de week na de sportschool waaronder 6 dagen krachttraining ( alleen isolatie oefeningen, omdat ik niet gevorderd ben in de posities, ik weet ook bijvoorbeeld niet wat ik aan het trainen ben met de cable machine, ik ben een keer aan de slag gegaan met mijn triceps op de cable machine waarop een andere man mij vroeg wat ben je aan het trainen? Je rug? Je triceps? Waarop ik dus ook niet meer met de losse gewichten en cable machine train... dit heeft mijn zelfvertrouwen omlaag gehaald omdat ik daar aan het ‘trainen’ ben als beginner en ik er eigenlijk ook niet veel verstand van heb) en 1 dag cardio en heb mijn caloriebehoefte flink omlaag gegooid het lukt me vaak om onder de 1200 calorieën te zitten.

heeft iemand tips hoe ik het beste kan omgaan, en mijn doel kan bereiken om: aan te komen in spiermassa en af te vallen in vet ?? 

En hoe ik het beste de oefeningen wel’ goed kan uitvoeren.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Beste,  

 

Allereerst laat je nooit tegenhouden! Iedereen begint onderaan.

Ik raad je aan om bijvoorbeeld op fitness kanalen op youtube te abonneren, hier leer je zeer veel van bepaalde oefeningen waarvoor ze zijn en hoe je ze uitvoerd. 

 

Bekijk bijvoorbeeld dit kanaal eens:

https://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness

 

Spiermassa aankomen ga je alleen doen wanneer je voldoende eet, dit gaat dus niet lukken als je 1200 kcal eet. 

 

Bekijk eens deze link om af te vallen tot je doel:

https://krachtforum.nl/topic/129-handleiding-om-te-cutten/

 

Daarna kun je gaan kijken om spiermassa op te bouwen via de volgende link:

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

 

Voor beide doelen is het belangrijk dat je een goed voedingsschema maakt:

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

Als je nog vragen hebt horen wij het graag!

 

Fit

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi fit,

Aller eerst super bedankt voor de reactie! 

Hoop dat ik veel informatie uit die YouTube kanalen kan halen.

Ik ga gelijk aan de slag?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

 

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

 

Groeten en welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minuten geleden zei Shorty:

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

 

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

 

Groeten en welkom!

Hi shorty,

 

thanks voor je reactie ik voel me een stuk zelfverzekerder en ben veel informatie op YouTube aan het zoeken over hoe ik de oefeningen correct kan uitvoeren.

 

en ik ben er inderdaad voor mezelf en ben me daar ook compleet op aan het richten i.p.v. in mijn achterhoofd houden dat ‘iedereen op mij aan het letten is’

 

tuurlijk! Ik train in tilburg, fit for free 

 

groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athlean-X is een goed kanaal voor informatie over welke spieren wat exact doen! 

 

Seth Feroce (schrik niet, dit is een monster haha!) heeft ook erg veel kennis en vooral verstand van intensiteit tijdens je workouts.

 

Het belangrijkste is vooral waar je de oefening voelt! Niet zozeer wat op de oefening aangegeven staat, maar waar JIJ hem voelt, is wat telt.

 

Bijvoorbeeld: Is het een biceps oefening en je voelt hem in je schouders ook heel erg, dan is dat een teken voor jou. Dan is aan jou de taak om je armen anders te positioneren totdat je het daar niet meer voelt en alleen in je biceps :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athleanx is inderdaad ook een goeie die volg ik ook!

 

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Hi,   -- Trainen "like a bitch"    Waar zat jezelf aan te denken om te gaan gebruiken? neem aan dat je reeds wel wat hebt ingelezen..   Mijn advies: - Multi-vitamine en mineralen - Whey protein    Persoonlijk zou ik lekker het geld van de supplementen in je zak houden en een goed voedingsschema maken..  
    • Hi,   Tijdens mijn bulk/cut periode sta ik eigenlijk nooit op een weegschaal of meet ik me vet (ik ga gewoon op me gevoel en spiegel af), dus kan je hierbij niet adviseren.   -Maar wat is je doel?   je zegt dat je op onderhoud eet, maar zoals ik het lees zegt je schema dat bulkt (je onderhoud  zal iets hoger liggen dan 1722 Kcal, maar je eet nu 2693 Kcal, dat is misschien ook een verklaring dat je meer aankomt dat je verwacht..    -"Ik heb gelezen dat je maximaal 0.5 kg per week zou moeten aankomen, dus mij lijkt dat hier iets mis gaat" Waarom? je komt aan (of is dat dan niet je doel), dat is het belangrijkste. dus je schema lijkt te werken voor "nu", voor jouw..  Er wordt tegenwoordig zoveel flauwekul (ook wel goede dingen) geschreven op het web, dat je er helemaal gek van wordt. Luister gewoon lekker naar je lichaam, meer kan je niet doen, het is allemaal genetisch bepaalt.   Hoe in ieder geval rekening met dat wanneer je zwaarder wordt ook je Kcal behoefte omhoog gaat..      Aan je gegevens (in je schema) te zien, ben jij net als mij een Ecto . (mijn stats: lft: 47 lengte 180, schommel nu rond de 69 -72 kg, met een klein beetje vet, (erg drukke baan nu in deze periode)  Mijn Bulk inname NU "is om er nabij 2800 Kcal - 65% KH  -- 25% eiwitten -- 10% vet (vet wordt toch haast niet aangezet bij ons ECTO's)    Naast mijn voedingsschema gebruik ik nu, 1a2 gainershakes en 50gr maltodextrine  puur als extra aanvulling en om wat voorraad te kweken, voor tijdens mijn volgende supplementen periode. (makkelijke Kcal's).   Het blijft een sport van innames berekenen en niet simpel -en dom weg aan gewichten duwen en trekken.. - Teveel is niet goed en te weinig is ook niet goed.    
    • Hallo allemaal    Ik ben pas nieuw in de fitness wereld en ben nog een beetje zoekende, ik sport inmiddels 3 maanden. Heb zelf heel mijn leven gesport (voetbal) maar vanwege blessure en studies ben ik daar van afgestapt. Inmiddels ben ik  ook begonnen met het letten op mijn eten. Maar nu vraag ik mij af welke supplementen passen het beste bij mij. Ben 1,80 en weeg 71 kilo mijn fitness doel is niet om super opgepompt te zijn maar gewoon goed in shape met niet al te veel vet. Welke supplementen zouden me hierbij het best helpen om mijn doelen te behalen ?    Groeten Simon 
  • Sponsors