Advertentie:

Recommended Posts

Bij deze wil ik me ook graag voorstellen, en de mensen die er genoeg verstand van hebben om hulp vragen.....

ik ben 19 jaar en ben de laatste 2 jaar 20kg aangekomen ivm medicijngebruik, ( ik heb buiten deze jaren nooit last gehad van overgewicht). Ik ben 1.64 lang en ben nu al 2 maanden aan het sporten inmiddels van 79kg naar 64kg. Dit is voor mij al een hele verbetering maar op dit moment heb ik een vetpercentage van 23 % en is mijn doel om naar de 15/18% te gaan. ( en om natuurlijk aan te komen in spiermassa )

ik ga 7 dagen in de week na de sportschool waaronder 6 dagen krachttraining ( alleen isolatie oefeningen, omdat ik niet gevorderd ben in de posities, ik weet ook bijvoorbeeld niet wat ik aan het trainen ben met de cable machine, ik ben een keer aan de slag gegaan met mijn triceps op de cable machine waarop een andere man mij vroeg wat ben je aan het trainen? Je rug? Je triceps? Waarop ik dus ook niet meer met de losse gewichten en cable machine train... dit heeft mijn zelfvertrouwen omlaag gehaald omdat ik daar aan het ‘trainen’ ben als beginner en ik er eigenlijk ook niet veel verstand van heb) en 1 dag cardio en heb mijn caloriebehoefte flink omlaag gegooid het lukt me vaak om onder de 1200 calorieën te zitten.

heeft iemand tips hoe ik het beste kan omgaan, en mijn doel kan bereiken om: aan te komen in spiermassa en af te vallen in vet ?? 

En hoe ik het beste de oefeningen wel’ goed kan uitvoeren.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Beste,  

 

Allereerst laat je nooit tegenhouden! Iedereen begint onderaan.

Ik raad je aan om bijvoorbeeld op fitness kanalen op youtube te abonneren, hier leer je zeer veel van bepaalde oefeningen waarvoor ze zijn en hoe je ze uitvoerd. 

 

Bekijk bijvoorbeeld dit kanaal eens:

https://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness

 

Spiermassa aankomen ga je alleen doen wanneer je voldoende eet, dit gaat dus niet lukken als je 1200 kcal eet. 

 

Bekijk eens deze link om af te vallen tot je doel:

https://krachtforum.nl/topic/129-handleiding-om-te-cutten/

 

Daarna kun je gaan kijken om spiermassa op te bouwen via de volgende link:

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

 

Voor beide doelen is het belangrijk dat je een goed voedingsschema maakt:

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

Als je nog vragen hebt horen wij het graag!

 

Fit

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi fit,

Aller eerst super bedankt voor de reactie! 

Hoop dat ik veel informatie uit die YouTube kanalen kan halen.

Ik ga gelijk aan de slag😊

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

 

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

 

Groeten en welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minuten geleden zei Shorty:

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

 

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

 

Groeten en welkom!

Hi shorty,

 

thanks voor je reactie ik voel me een stuk zelfverzekerder en ben veel informatie op YouTube aan het zoeken over hoe ik de oefeningen correct kan uitvoeren.

 

en ik ben er inderdaad voor mezelf en ben me daar ook compleet op aan het richten i.p.v. in mijn achterhoofd houden dat ‘iedereen op mij aan het letten is’

 

tuurlijk! Ik train in tilburg, fit for free 

 

groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athlean-X is een goed kanaal voor informatie over welke spieren wat exact doen! 

 

Seth Feroce (schrik niet, dit is een monster haha!) heeft ook erg veel kennis en vooral verstand van intensiteit tijdens je workouts.

 

Het belangrijkste is vooral waar je de oefening voelt! Niet zozeer wat op de oefening aangegeven staat, maar waar JIJ hem voelt, is wat telt.

 

Bijvoorbeeld: Is het een biceps oefening en je voelt hem in je schouders ook heel erg, dan is dat een teken voor jou. Dan is aan jou de taak om je armen anders te positioneren totdat je het daar niet meer voelt en alleen in je biceps :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athleanx is inderdaad ook een goeie die volg ik ook!

 

 

FB_IMG_1552738123202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Ik denk dat met een uurtje sporten per dag je buik niet gaat weggaan. Wat belangrijker is is wat je totaal op een dag verbruikt. Er is een verschil tussen iemand die de hele dag achter een bureau zit en iemand die zware fysieke arbeid verricht. Wat je per dag eet is nog belangrijker.  Een dieet volgen is ook geen sinecure. Velen haken af na een bepaalde tijd. Wat een rol speelt is dat je een voedingspatroon aanhoud dat je met plezier kan volhouden. Wat ik nu al enkele jaren doe is gemakkelijk vol te houden en deed me 15 kilo verliezen op nog geen half jaar en ook mijn buik. Ik vermijd gewoon het eten van brood. Het is te zeggen, ik eet het soms bij gelegenheid nog maar door de week niet. Brood is in essentie niet slecht maar je eet er gemakkelijk teveel van en zodoende krijg je kcalorieen binnen.   Ik start de dag met een behoorlijk bord havermout en sojamelk aangevuld met rozijnen en een banaan. Zeer buikvullend en weinig calorieen.  Om 9 uur eet ik een banaan en drink wat sojamelk aangevuld met proteinen. 's Middags eet ik een slaschotel met verschillende soorten groenten. Ik doe verschillende mengelingen bij elkaar die ik vind in de groentenafdeling. Rode kool, witte kool, rode biet, wortel, radijs, ui, tomaat, sla, zelfs prei. De kunst is om dit lekker te maken. Ik doe daar een vinaigrette onder op basis van olijfolie. Ook gaat er nog een blik van 50 gr tonijn onder. Weerom zeer buikvullend en weinig calorieen. Als toetje nog een banaan en sojamelkshake. Om 3 uur nog een appel met wat sojamelk. 's Avonds eet ik mee wat de pot schaft. Als ik zin heb om iets te snoepen neem ik een stuk chocolade van 86%. Ik garandeer je dat je buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.   Als je bang hebt om spiermassa te verliezen is het best om je eiwitten te uppen. Het kost je lichaam meer energie om een gram eiwit om te zetten dan een gram vet of koolhydraten. Bovendien remmen eiwitten je spierafbraak.    
    • Dan komt er wederom een vraag bij mij op;  is het niet de bedoeling van krachttraining dat je de training dusdanig uitvoert dat je microbeschadigingen in de spier krijgt waardoor deze sterker wordt en ook groter? Dit is toch niet mogelijk wanneer je op die wijze traint maar onder onderhoud gaat eten waardoor je spieren dus niet kunnen groeien?  Of bedoel je een andere vorm van krachttraining waarbij je niet over die grens heen gaat van microbeschadiging?  In mijn situatie is er geen sprake van een buikje maar een flinke buik, dus ik zal grondig aan slag moeten gaan. Er zullen ook wel beginners zijn met een klein buikje , dat verdwijnt vast wel met krachttraining maar als je echt een behoorlijke buik hebt, dan kan ik me voorstellen dat krachttraining niet de ideale manier is om dat kwijt te raken. 
    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
  • Sponsors