Advertentie:



Recommended Posts

Bij deze wil ik me ook graag voorstellen, en de mensen die er genoeg verstand van hebben om hulp vragen.....

ik ben 19 jaar en ben de laatste 2 jaar 20kg aangekomen ivm medicijngebruik, ( ik heb buiten deze jaren nooit last gehad van overgewicht). Ik ben 1.64 lang en ben nu al 2 maanden aan het sporten inmiddels van 79kg naar 64kg. Dit is voor mij al een hele verbetering maar op dit moment heb ik een vetpercentage van 23 % en is mijn doel om naar de 15/18% te gaan. ( en om natuurlijk aan te komen in spiermassa )

ik ga 7 dagen in de week na de sportschool waaronder 6 dagen krachttraining ( alleen isolatie oefeningen, omdat ik niet gevorderd ben in de posities, ik weet ook bijvoorbeeld niet wat ik aan het trainen ben met de cable machine, ik ben een keer aan de slag gegaan met mijn triceps op de cable machine waarop een andere man mij vroeg wat ben je aan het trainen? Je rug? Je triceps? Waarop ik dus ook niet meer met de losse gewichten en cable machine train... dit heeft mijn zelfvertrouwen omlaag gehaald omdat ik daar aan het ‘trainen’ ben als beginner en ik er eigenlijk ook niet veel verstand van heb) en 1 dag cardio en heb mijn caloriebehoefte flink omlaag gegooid het lukt me vaak om onder de 1200 calorieën te zitten.

heeft iemand tips hoe ik het beste kan omgaan, en mijn doel kan bereiken om: aan te komen in spiermassa en af te vallen in vet ?? 

En hoe ik het beste de oefeningen wel’ goed kan uitvoeren.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Beste,  

 

Allereerst laat je nooit tegenhouden! Iedereen begint onderaan.

Ik raad je aan om bijvoorbeeld op fitness kanalen op youtube te abonneren, hier leer je zeer veel van bepaalde oefeningen waarvoor ze zijn en hoe je ze uitvoerd. 

 

Bekijk bijvoorbeeld dit kanaal eens:

https://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness

 

Spiermassa aankomen ga je alleen doen wanneer je voldoende eet, dit gaat dus niet lukken als je 1200 kcal eet. 

 

Bekijk eens deze link om af te vallen tot je doel:

https://krachtforum.nl/topic/129-handleiding-om-te-cutten/

 

Daarna kun je gaan kijken om spiermassa op te bouwen via de volgende link:

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

 

Voor beide doelen is het belangrijk dat je een goed voedingsschema maakt:

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

 

Als je nog vragen hebt horen wij het graag!

 

Fit

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi fit,

Aller eerst super bedankt voor de reactie! 

Hoop dat ik veel informatie uit die YouTube kanalen kan halen.

Ik ga gelijk aan de slag?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

 

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

 

Groeten en welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minuten geleden zei Shorty:

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

 

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

 

Groeten en welkom!

Hi shorty,

 

thanks voor je reactie ik voel me een stuk zelfverzekerder en ben veel informatie op YouTube aan het zoeken over hoe ik de oefeningen correct kan uitvoeren.

 

en ik ben er inderdaad voor mezelf en ben me daar ook compleet op aan het richten i.p.v. in mijn achterhoofd houden dat ‘iedereen op mij aan het letten is’

 

tuurlijk! Ik train in tilburg, fit for free 

 

groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athlean-X is een goed kanaal voor informatie over welke spieren wat exact doen! 

 

Seth Feroce (schrik niet, dit is een monster haha!) heeft ook erg veel kennis en vooral verstand van intensiteit tijdens je workouts.

 

Het belangrijkste is vooral waar je de oefening voelt! Niet zozeer wat op de oefening aangegeven staat, maar waar JIJ hem voelt, is wat telt.

 

Bijvoorbeeld: Is het een biceps oefening en je voelt hem in je schouders ook heel erg, dan is dat een teken voor jou. Dan is aan jou de taak om je armen anders te positioneren totdat je het daar niet meer voelt en alleen in je biceps :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Athleanx is inderdaad ook een goeie die volg ik ook!

 

 

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Niks mis met je oefenselectie. Ziet er zeer goed uit met alle (belangrijke) compound oefeningen erin verwerkt. Voor beginners zeer belangrijk om deze in je schema te verwerken om zo de basis van je lichaamsmotoriek etc te verbeteren. Verder sluit ik me bij @Hansie aan. Voorkeur ligt voor mijzelf ook bij minimaal 2 keer per week frequentie. Je zou dit schema dus kunnen opsplitsen in een upper/lower maar dit is persoonsgebonden. Oefenselectie is in ieder geval top  zou ik niks tot weinig aan veranderen
    • Persoonlijk prefereer ik een full body schema of upper/lower body voor de eenvoudige reden dat je meer frequentie per spiergroep hebt i.p.v. één maal per week een spiergroep aan te pakken. Meer frequentie zou meer spiergroei stimuleren maar hier is dikwijls discussie over bij mensen die zweren bij een split programma. Als je beginner bent heb je volgens mij het meeste baat bij een full body schema. Veel mensen spiegelen zich aan de  schema's van de pro's met naam en faam maar vergeten dat velen, en we moeten daar niet flauw over doen, artificiële hulpmiddelen gebruiken die toelaten een geweldig volume te halen tijdens hun training daar waar de meeste stervelingen niet aan toe komen. Wil ik daarmee zeggen dat je schema niet zal werken: neen. In het begin zal je hoe dan ook spieren aanzetten omdat elke prikkel helpt, ze noemen dat ook wel eens newbie gains. Je hebt zeker goede basisoefeningen gekozen en de grote 3 zijn er in opgenomen: bench press, squat en deadlift. Dit zijn naast military press en pull ups zowat de belangrijkste compound oefeningen, dit zijn oefeningen waar je met één oefening verschillende spieren aan het werk zet. Daarbij zorgen de meeste compound oefeningen voor een hormonale opstoot van testosteron wat dan weer positief is voor spiergroei. Zeker benen zwaar trainen wordt aangeraden en daar zal raar maar waar je bovenlichaam baat bij hebben, net door die hormonale respons. Zelfs met het weinige materiaal dat je hebt kan je een goed schema in één boksen. Online voorbeelden zat.   Succes
  • Sponsors