Advertentie:

Recommended Posts

Bij deze wil ik me ook graag voorstellen, en de mensen die er genoeg verstand van hebben om hulp vragen.....

ik ben 19 jaar en ben de laatste 2 jaar 20kg aangekomen ivm medicijngebruik, ( ik heb buiten deze jaren nooit last gehad van overgewicht). Ik ben 1.64 lang en ben nu al 2 maanden aan het sporten inmiddels van 79kg naar 64kg. Dit is voor mij al een hele verbetering maar op dit moment heb ik een vetpercentage van 23 % en is mijn doel om naar de 15/18% te gaan. ( en om natuurlijk aan te komen in spiermassa )

ik ga 7 dagen in de week na de sportschool waaronder 6 dagen krachttraining ( alleen isolatie oefeningen, omdat ik niet gevorderd ben in de posities, ik weet ook bijvoorbeeld niet wat ik aan het trainen ben met de cable machine, ik ben een keer aan de slag gegaan met mijn triceps op de cable machine waarop een andere man mij vroeg wat ben je aan het trainen? Je rug? Je triceps? Waarop ik dus ook niet meer met de losse gewichten en cable machine train... dit heeft mijn zelfvertrouwen omlaag gehaald omdat ik daar aan het ‘trainen’ ben als beginner en ik er eigenlijk ook niet veel verstand van heb) en 1 dag cardio en heb mijn caloriebehoefte flink omlaag gegooid het lukt me vaak om onder de 1200 calorieën te zitten.

heeft iemand tips hoe ik het beste kan omgaan, en mijn doel kan bereiken om: aan te komen in spiermassa en af te vallen in vet ?? 

En hoe ik het beste de oefeningen wel’ goed kan uitvoeren.....

Advertentie:

Beste,  

Allereerst laat je nooit tegenhouden! Iedereen begint onderaan.

Ik raad je aan om bijvoorbeeld op fitness kanalen op youtube te abonneren, hier leer je zeer veel van bepaalde oefeningen waarvoor ze zijn en hoe je ze uitvoerd. 

Bekijk bijvoorbeeld dit kanaal eens:

https://www.youtube.com/user/ScottHermanFitness

Spiermassa aankomen ga je alleen doen wanneer je voldoende eet, dit gaat dus niet lukken als je 1200 kcal eet. 

Bekijk eens deze link om af te vallen tot je doel:

https://krachtforum.nl/topic/129-handleiding-om-te-cutten/

Daarna kun je gaan kijken om spiermassa op te bouwen via de volgende link:

https://krachtforum.nl/topic/128-handleiding-om-te-bulken/

Voor beide doelen is het belangrijk dat je een goed voedingsschema maakt:

https://krachtforum.nl/topic/46-voedingschema-maker/

Als je nog vragen hebt horen wij het graag!

Fit

• Upvote 1

Hi fit,

Aller eerst super bedankt voor de reactie! 

Hoop dat ik veel informatie uit die YouTube kanalen kan halen.

Ik ga gelijk aan de slag?

• Upvote 1

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

Groeten en welkom!

55 minuten geleden zei Shorty:

Ik sluit me volledig aan bij wat Fit zegt! Als je niet zeker bent over hoe je een oefening uitvoert, zoek een filmpje of vraag het aan een trainer daar. Of iemand die je daar altijd ziet trainen bijvoorbeeld. Je bent er voor jezelf en niet voor die vent die kritiek levert waar je niks mee kunt :)

Waar train je ergens als ik vragen mag? Als in, waar in NL woon je? 

Groeten en welkom!

Hi shorty,

thanks voor je reactie ik voel me een stuk zelfverzekerder en ben veel informatie op YouTube aan het zoeken over hoe ik de oefeningen correct kan uitvoeren.

en ik ben er inderdaad voor mezelf en ben me daar ook compleet op aan het richten i.p.v. in mijn achterhoofd houden dat ‘iedereen op mij aan het letten is’

tuurlijk! Ik train in tilburg, fit for free 

groeten :)

Athlean-X is een goed kanaal voor informatie over welke spieren wat exact doen! 

Seth Feroce (schrik niet, dit is een monster haha!) heeft ook erg veel kennis en vooral verstand van intensiteit tijdens je workouts.

Het belangrijkste is vooral waar je de oefening voelt! Niet zozeer wat op de oefening aangegeven staat, maar waar JIJ hem voelt, is wat telt.

Bijvoorbeeld: Is het een biceps oefening en je voelt hem in je schouders ook heel erg, dan is dat een teken voor jou. Dan is aan jou de taak om je armen anders te positioneren totdat je het daar niet meer voelt en alleen in je biceps :)

Athleanx is inderdaad ook een goeie die volg ik ook!

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.