Advertentie:

Sign in to follow this  
m1997

4-daags split schema geschikt?

Recommended Posts

Ik ben inmiddels 2 jaar bezig met fitness, maar wil nu nog meer spiermassa opbouwen. Is dit 4-daagse split schema geschikt? Ik heb deze overgenomen van andere fitness forums. Moet ik bij bepaalde oefeningen meer sets of een andere hoeveelheid reps? Alle tips zijn welkom!

 

MAANDAG: RUG / BICEPS

Deadlift (4x8)

Wide Grip Pull Up (3xMAX)

Seated Cable Row (3x10)

Bent Over Barbell Row (3x10)

Barbell (3x10)

Seated Alternate Dumbbell Curl (3x10)

Preacher Curl (3x10)

 

DINSDAG: BORST / TRICEPS

Flat Bench Barbell Press (4x8)

Incline Dumbbell Press (4x8)

Incline Dymbbell Flyes (3x10)

Cable Crossover (3x10)

Skull Crusher (3x10)

Dumbbell Extension (3x10)

Overhead Cable Extension (3)

 

WOENSDAG: RUST

 

DONDERDAG: BENEN

Barbell Squat (4x8)

Leg Press (4x8)

Romanian Deadlift (3x10)

Leg Curl (3x12)

Leg Extension (3x12)

Standing Calf Raise (3x12)

Seated Calf Raise (3x12)

 

VRIJDAG: SCHOUDERS / ABS

Military Press (4x8)

Dumbbell Lateral Raise (3x10)

Seated Bent Over Lateral Raise (3x10)

Dumbbell Shrugs (3x12)

Seated Barbell Wrist Curl (3x12)

Cable Crunch (4x20)

Sit Up (3xMAX)

Dumbbell Side Bend (3x20)

 

ZATERDAG & ZONDAG: RUST

Edited by m1997

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

4 dagen split is een prima schema. Zou zelf alleen minder letten op het aantal reps. Time under tension is belangrijker. Dus hoe lang je de spier belast tijdens de set. Dit zou hoger moeten zijn dan 45 seconden. Daarop is eigenlijk 12 reps gebaseerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit me aan bij Fit en daarbij voeg ik toe: 
Als de oefeningen en lekkere hoge reps voor jou werken? Doe ze dan lekker zo!
If you feel it, it's working! Iedereen is anders man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo Kyra   Je zou ook eens de Hip Thrust moeten overwegen. Dit is nl DE oefening voor booty growth.     
    • Hoi Kyra, 220cm halterstang is meestal een Olympische maat voor mannen, dit heeft met het gripgedeelte(waar je je handen plaatst) te maken die dan 28mm in diameter is. 200cm halterstang is meestal een gangbare maat voor vrouwen waarvan het gripgedeelte 25mm in diameter is.   Olympische halterstang hebben altijd gewichtschijven nodig met een opening van 50mm, en zijn (meestal) kwalitatief erg goed en fijn om mee aan de slag te gaan, nadeel is wel dat ze duurder zijn dan...   Halterstangen met een schijfopname van  30mm, dit zijn meestal goedkope stangen waarvan de hele stang 30mm is, dus ook je gripmaat. Deze stangen kunnen geen heel groot gewicht aan.   Maar als je net begint met trainen überhaupt, dan is het misschien wel verstandiger om een iets goedkoper setje aan te schaffen om te kijken of je het iets vind.   Je kan bij verschillende sites een kijkje nemen bijv. Gorilla sports Decathlon Helisports Je kan ook op Google zoeken naar complete haltersets, mocht je er één op het oog hebben hier even plaatsen.  
    • Oh fijn dank je voor het reageren. Ik zie bv halterstang van 220 is dat de lang voor squat? 
  • Sponsors