Advertentie:



Sign in to follow this  
JillH

Hulp bij schema vetverlies

Recommended Posts

Hallo,

Ik sport sinds kort bij Anytime en wil graag mijn vetpercentage omlaag brengen. Ik sport minimaal 2x per week en hoogstens 3x per week. Verder heb ik ook nog redelijk actief werk 1x per week.

Bij Anytime heb ik vorige week een fullbody scan gedaan. De resultaten hiervan zijn:
Gewicht: 57.1 kg
BMI: 21.5
Vetpercentage: 31.7%
BMR: 1213 kcal

Verder staat er bij "Recommended calorie intake" 2390 kcal. Met behulp van de Katch-McArdle formule kom ik bij het BMR ook uit op 1213 kcal en een onderhoudsniveau van 1879 kcal. Mijn vraag is hoeveel kcal ik in mijn voedingsschema zou moeten zetten bij vetverlies?

Verder heb ik verschillende topics gelezen over de macro's, maar ik kom er niet uit met welke macro's ik zou moeten aanhouden.

Zouden jullie me hiermee op weg kunnen helpen?

Gr. Jill.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Jill, 200-300 kcal onder je onderhoud is het aantal kcal wat je nodig hebt. Voor afvallen kun je het beste 50% eiwitten, 30% vetten en 20% koolhydraten. Dan zijn dan de macro's die je in je schema dient te verwerken. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors