Advertentie:



Sign in to follow this  
deskilsman

Wat is een goeie workout?

Recommended Posts

Hey daar allemaal,

 

Mijn naam is Timo. Ik ben 15 jaar oud, lang en best dun. Ik heb voor de afgelopen 4 jaar basketbal gespeeld maar daar moet ik mee stoppen door een ongeluk met mijn knie.

 

Ik heb 2 dagen geleden een fitness focus force 50 gehaald op Bol.com. Samen met 30 kilo, een halterstang en twee dumbell stangen.

 

Ik heb wat research gedaan op internet maar ik kan er niet uitkomen hoe ik moet trainen. Mijn goal is om mijn bovenlichaam groter te maken samen met mijn biceps.

 

Heeft iemand een workout voor mij?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Timo,

 

Omdat je nog jong bent zou ik niet zwaar gaan trainen, je bent nog niet volgroeid dus dit zal nadelige effecten voor je opleveren op late leeftijd.

 

Bij je biceps kun je denken aan:

- bicep curl

- preacher curl

- dumbell curl

- hammer curl

 

Borst:

- bankdrukken

- flys

- dumebll press

- dips

 

Rug:

- barbell row

- shrugs

- pull ups

 

Zoek onderstaande oefeningen eens op youtube, hier vind je dan gelijk de juist uitvoering.

 

Als je nog meer vragen hebt laat het gerust weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik niets meer aan toevoegen. Ik sluit me helemaal aan bij Fit.

 

YouTube is je beste vriend als je Engels een beetje oke is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors