Advertentie:

Sign in to follow this  
Dave ( the beast )

Welke eiwitten

Recommended Posts

Advertentie:

Ik ken dit poeder niet en kan er dan ook niets over zeggen. Het klopt dat de combinatie whey + caseïne een goede combinatie is omdat de piek die whey geeft verlengd wordt door de langdurige werking van caseïne. De vraag is, klopt de inhoud van de bus want daar wordt nogal mee gerommeld. Op volgende site vind je een ranking van verschillende proteinemerken. https://labdoor.com/rankings/protein Uit die lijst heb ik al ervaring met een A- en een B- product. Een duidelijk verschil is dat een A- een veel betere oplosbaarheid heeft. Je proeft als het ware niks van textuur dat een goedkoper product wel heeft. Een 2e punt is de prijs. Voor een A- product(Gold Standard) betaal ik 29€  voor een goede 900gr terwijl dit voor een goedkoper product gauw richting 20€ gaat voor dezelfde hoeveelheid.

 

Edited by Peter Wouters
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat t beste is om s'ochtends en s'avonds casiëne eiwitten te nemen en net voor/na whey eiwitten te nemen. Whey eiwitten neem ik altijd na de training, maar sommige geven de voorkeur aan er voor te nemen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producten van (oude) profs zijn altijd overrated en worden enorm gehyped.

Hou het bij de basis, pak goede eiwitrijke voeding en vul deze aan met een goede Whey, voor de langzame eiwitten kan je kwark nemen en anders Micellar Caseine.

Gold Standard is gewoon een zeer goede Whey en anders de huismerken van de diverse Nederlandse shop zijn prima wil je wat voordeliger uit zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de allerbeste whey wil zou ik voor Gold Standard van Optimum Nutrition gaan. Zowel in Amerika en Engeland erg populair. Maar een gewone Whey Perfection van Body & Fit doet ook prima zijn werk. Dit zijn overigens alleen snelle eiwitten voor na je training. 

Qua caseine is het inderdaad verstandig om dat s'avonds te nemen, door de trage opname kom je de nacht door zonder spierafbraak. In de ochtend kan het ook, maar complexe koolhydraten zijn s'ochtend ook belangrijk voor energie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf complete protein. Is fijn omdat het casseine en whey door elkaar is, dus deze neem ik sochtends en savonds. Had ik een aanbieding van bodyenfit 3 potten (2.2kg per pot) voor 45 euro totaal gekocht. Helaas niet meer besteld zijn nu bijna op :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Als ik 't zo lees zit je al IN de overtrainingsfase. Zoals al eerder gezegd: LUISTER NAAR JE LICHAAM Hansie. Laat 't niet zo ver komen dat je lichaam een shut down als noodmaatregel in de strijd gooit. Een paar weken rust lijkt me eerder raadzaam in jouw geval. Niks mis mee. Ook die supersets zou ik even achterwege laten. Goed uitgevoerd zijn supersets een boven gemiddelde belasting en zullen nu een averechts effect hebben. Stevig uitrusten en goed eten; zonder dwang!   Hou je haaks!
    • Thanks. Denk dat ik deze week het bij 1 training ga laten. Loop wat  tegen overtraining aan en lijf wil even niet mee. (verhoogde hartslag in rust, geagiteerd, vlugger hijgen, vlekken voor de ogen...) Maandag terug met frisse moed beginnen en toch wat minder tot het uiterste gaan. nog 2 herhalingen in de tank laten i.p.v. het onmogelijke te willen. Denk van biceps en triceps superset te maken. Toch weer paar minuten gewonnen dan.
    • Idd ook mijn werkwijze. Twee oefeningen a.h.w. ineenvlechten. Eigenlijk een soort supersets, zij het in een rustiger tempo. Laat je niet gek maken door internet Hansie. Bepaal zelf wat goed voor je is en houdt je daarbij. Straks doe je zo veel dat je overtrained raakt en ben je verder van huis. Maak de hoeveelheid oefeningen op maat. D.w.z. train niet meer dan dat je aankunt. Langzaam maar zeker wordt je sterker, meer geroutineerd en kun je je schema aan gaan passen. Hardlopers zijn doodlopers Hansie. Lekker je eigen ding doen; houdt je enthousiasme vast en 'stay hungry'! Ooit kom je daar waar je zijn wil.   Succes kerel!
  • Sponsors