Advertentie:



Sign in to follow this  
Dave ( the beast )

Welke eiwitten

Recommended Posts

Advertentie:

Ik ken dit poeder niet en kan er dan ook niets over zeggen. Het klopt dat de combinatie whey + caseïne een goede combinatie is omdat de piek die whey geeft verlengd wordt door de langdurige werking van caseïne. De vraag is, klopt de inhoud van de bus want daar wordt nogal mee gerommeld. Op volgende site vind je een ranking van verschillende proteinemerken. https://labdoor.com/rankings/protein Uit die lijst heb ik al ervaring met een A- en een B- product. Een duidelijk verschil is dat een A- een veel betere oplosbaarheid heeft. Je proeft als het ware niks van textuur dat een goedkoper product wel heeft. Een 2e punt is de prijs. Voor een A- product(Gold Standard) betaal ik 29€  voor een goede 900gr terwijl dit voor een goedkoper product gauw richting 20€ gaat voor dezelfde hoeveelheid.

 

Edited by Peter Wouters
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat t beste is om s'ochtends en s'avonds casiëne eiwitten te nemen en net voor/na whey eiwitten te nemen. Whey eiwitten neem ik altijd na de training, maar sommige geven de voorkeur aan er voor te nemen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producten van (oude) profs zijn altijd overrated en worden enorm gehyped.

Hou het bij de basis, pak goede eiwitrijke voeding en vul deze aan met een goede Whey, voor de langzame eiwitten kan je kwark nemen en anders Micellar Caseine.

Gold Standard is gewoon een zeer goede Whey en anders de huismerken van de diverse Nederlandse shop zijn prima wil je wat voordeliger uit zijn.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de allerbeste whey wil zou ik voor Gold Standard van Optimum Nutrition gaan. Zowel in Amerika en Engeland erg populair. Maar een gewone Whey Perfection van Body & Fit doet ook prima zijn werk. Dit zijn overigens alleen snelle eiwitten voor na je training. 

Qua caseine is het inderdaad verstandig om dat s'avonds te nemen, door de trage opname kom je de nacht door zonder spierafbraak. In de ochtend kan het ook, maar complexe koolhydraten zijn s'ochtend ook belangrijk voor energie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf complete protein. Is fijn omdat het casseine en whey door elkaar is, dus deze neem ik sochtends en savonds. Had ik een aanbieding van bodyenfit 3 potten (2.2kg per pot) voor 45 euro totaal gekocht. Helaas niet meer besteld zijn nu bijna op :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Bedankt voor je advies, cutten is zoals ik begrijp voor nu (nog niet)nodig?Ik kan het hardlopen zeker wel wat naar beneden schroeven,maar hoeveel?   Het groeien in spiermassa heeft voorlopig mijn eerste prioriteit,maar het hardlopen wil ik ook niet helemaal opgeven(dilemma) (ik werk thuis,dus meer eten is niet heel problematisch)
    • Beide eigenlijk, weegschaal niet extreem veel, ik denk afgelopen 5/6 weken zo’n 4/5 kilo aangekomen, maar voonamelijk indd in de spiegel en mensen die het zeggen.
    • Hoi Frederique,

      In elk geval welkom op het forum!  Hoop dat we je wat kunnen helpen.
      Het is goed dat je je man hebt laten meten, want dat is een goed uitgangspunt, dan kan je ook de daadwerkelijke veranderingen zien gebeuren.

      Allereerst wil ik je vertellen dat het alleen mogelijk is om extra spiermassa te bouwen als je meer eet dan dat je verbrandt. En dat is natuurlijk wel te doen, meer eten dan je nodig hebt en keihard trainen. Maar! Jij doet ook aan hardlopen, en DAT maakt het moeilijker voor jou. Want dat verbrandt stiekem veel kcal die je lichaam eigenlijk nodig zou hebben om te groeien in spiermassa. 

      Je kunt best wat cardio doen naast je krachttrainingen, maar als je op de meest efficiënte manier wilt groeien, zal je de hardloopsessies toch even wat omlaag moeten schroeven. OF dat, of VEEL meer eten. En dat tweede is op een gegeven moment toch lastig, zeker naast een baan etc.  

      Het is een beetje afwegen wat je het liefst wilt.
  • Sponsors