Advertentie:

Sign in to follow this  
Kastoe

Schema advies gezocht

Recommended Posts

Hoi,
 
Ik ben nieuw op dit forum en ik wil graag weten wat jullie van mijn schema vinden die ik zelf heb opgesteld. Het is 3 maal per week full body waarvan een A en B versie zijn die om de keer omwisselt. Ik begin elke workout met een warming up van 5 min. Ik ben al een jaartje bezig en mijn doel is spiermassa. 
 
Full body A
 
Deadlift
Peck deck machine
Cable crossovers high-to-low
Leg press
Seated row 
Cable lateral raises
Overhead tricep extension
Barbell bicep curls
 
Full body B
 
Bench press
Incline chest fly
Squats
Lat pray
Face pulls
Seated shoulder press
Tricep extension rope
Incline seated dumbbell curls

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Noteer het hier eventjes, hebben we allemaal een idee :)

 

Enig idee hoeveel je eet? Spiermassa kan je alleen bouwen door te vreten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

 

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

41 minuten geleden zei Shorty:

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?


Je mag er van mij wel een extra bovenrug oefening voor bij nemen, een extra bicep oefening (hammer curls bijvoorbeeld), zeker 2 extra bovenbeen oefeningen (leg curls en leg extensions) en ik zie dat je geen enkele oefening voor kuiten hebt? Dus die sowieso erin, setje of 5 altijd van 15 herhalingen. Een extra triceps oefening (push-downs) mag er ook bij.

Je mist volume in de hoeveelheid sets voor schouders ook, die groeien maar moeilijk, dus moet je harder aanpakken! Ik zou sowieso rear-delts erbij gaan doen, die zijn altijd zwak bij mensen en daar krijg je schouderproblemen van. Dus daar ook 4 sets van 12-14 herhalingen van bij.

Iemand nog iets toe te voegen?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf niet z'n fan van een full body schema wel met de rede die je hierboven ziet terug komen namelijk enorm weinig stimulatie van een spiergroep. Ik zie 1 a 2 oefeningen per spiergroep waar je dan 3 sets bij doet. Dit komt om de week uit op 1 / 2 of 2 / 4 oefeningen per week. Ik snap dat je alles wilt trainen maar zou zelf eerder 4 dagen per week gaan trainen met bijvoorbeeld een upper / lower body schema. Dan kun je meer tijd aan een spiergroep besteden waardoor je hem een stuk beter kan pakken. 1 oefening met 3 setjes is simpelweg te weinig. Als je nog vragen hebt horen we dit uiteraard graag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Face pulls is voornamelijk trapezius, rear delts doen daar weinig. Te weinig in elk geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kastoe:

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

 

3 keer per week wil niet zeggen dat het beter is. Je doet 3x 1 oefening per spiergroep. Ik zou liever 2x per week 3 oefeningen per spiergroep pakken dan 3x per weer 1 oefening. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kastoe:

je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.


Ja natuurlijk wel. Als je bijvoorbeeld een split doet van rug + biceps, of borst + triceps, of biceps + triceps + schouders

Ik doe niet anders :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-6-2019 at 17:27 zei Kastoe:

Oh ja zo, maar dan is het geen upper body lower body

 

Als je met 4 dagen alles 2x wilt doen moet je wel meer oefeningen doen. Wat je nu in je schema hebt is gewoon simpelweg te weinig. Upper lower body is een goed voorbeeld maar is wel tijdrovend. Over hoe meer dagen je schema verspreid zit hoe minder lang je bezig bent. Maar reken toch wel op 3 oefeningen per spiergroep per training. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Mijn naam is Quincy ben 22 jaar en fitness sinds mijn 15e. Mijn focus ligt op kracht en volg momenteel het 16 weken schema van calgary barbell. Ik studeer biologisch en medisch laboratoriumonderzoek en weet zelf vrij veel van het lichaam af. Naast mijn studie ben ik ook erg geïnteresseerd in voeding en heb daar redelijk wat kennis over. De rede dat ik op dit forum een account heb aangemaakt is om zelf wat bij te leren en andere te helpen. Mijn doel betreft fitness is momenteel om van 82kg te cutten naar ongeveer 76kg. Dit wil ik omdat ik misschien volgend mee wil doen aan powerlift wedstrijden in de 74kg klasse.    Groeten, Quincy.
    • Helaas net een aantal weggegooid toen ik de zolder ging opruimen  
    • Slecht denkwerk van mij, dacht dat dit een verouderd product was.   Bedankt!
  • Sponsors