Advertentie:



Sign in to follow this  
Kastoe

Schema advies gezocht

Recommended Posts

Hoi,
 
Ik ben nieuw op dit forum en ik wil graag weten wat jullie van mijn schema vinden die ik zelf heb opgesteld. Het is 3 maal per week full body waarvan een A en B versie zijn die om de keer omwisselt. Ik begin elke workout met een warming up van 5 min. Ik ben al een jaartje bezig en mijn doel is spiermassa. 
 
Full body A
 
Deadlift
Peck deck machine
Cable crossovers high-to-low
Leg press
Seated row 
Cable lateral raises
Overhead tricep extension
Barbell bicep curls
 
Full body B
 
Bench press
Incline chest fly
Squats
Lat pray
Face pulls
Seated shoulder press
Tricep extension rope
Incline seated dumbbell curls

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Noteer het hier eventjes, hebben we allemaal een idee :)

 

Enig idee hoeveel je eet? Spiermassa kan je alleen bouwen door te vreten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

 

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

41 minuten geleden zei Shorty:

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?


Je mag er van mij wel een extra bovenrug oefening voor bij nemen, een extra bicep oefening (hammer curls bijvoorbeeld), zeker 2 extra bovenbeen oefeningen (leg curls en leg extensions) en ik zie dat je geen enkele oefening voor kuiten hebt? Dus die sowieso erin, setje of 5 altijd van 15 herhalingen. Een extra triceps oefening (push-downs) mag er ook bij.

Je mist volume in de hoeveelheid sets voor schouders ook, die groeien maar moeilijk, dus moet je harder aanpakken! Ik zou sowieso rear-delts erbij gaan doen, die zijn altijd zwak bij mensen en daar krijg je schouderproblemen van. Dus daar ook 4 sets van 12-14 herhalingen van bij.

Iemand nog iets toe te voegen?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf niet z'n fan van een full body schema wel met de rede die je hierboven ziet terug komen namelijk enorm weinig stimulatie van een spiergroep. Ik zie 1 a 2 oefeningen per spiergroep waar je dan 3 sets bij doet. Dit komt om de week uit op 1 / 2 of 2 / 4 oefeningen per week. Ik snap dat je alles wilt trainen maar zou zelf eerder 4 dagen per week gaan trainen met bijvoorbeeld een upper / lower body schema. Dan kun je meer tijd aan een spiergroep besteden waardoor je hem een stuk beter kan pakken. 1 oefening met 3 setjes is simpelweg te weinig. Als je nog vragen hebt horen we dit uiteraard graag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kastoe:

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

 

3 keer per week wil niet zeggen dat het beter is. Je doet 3x 1 oefening per spiergroep. Ik zou liever 2x per week 3 oefeningen per spiergroep pakken dan 3x per weer 1 oefening. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kastoe:

je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.


Ja natuurlijk wel. Als je bijvoorbeeld een split doet van rug + biceps, of borst + triceps, of biceps + triceps + schouders

Ik doe niet anders :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-6-2019 at 17:27 zei Kastoe:

Oh ja zo, maar dan is het geen upper body lower body

 

Als je met 4 dagen alles 2x wilt doen moet je wel meer oefeningen doen. Wat je nu in je schema hebt is gewoon simpelweg te weinig. Upper lower body is een goed voorbeeld maar is wel tijdrovend. Over hoe meer dagen je schema verspreid zit hoe minder lang je bezig bent. Maar reken toch wel op 3 oefeningen per spiergroep per training. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Sinds een jaar of 2 ben ik nu volle bak aan het trainen en ben ik 10kg+ afgevallen. Ik ben nu een jaar aan het fitnessen en probeer wat spiermassa/ kracht te creëren alleen heb ik het idee dat ik vastloop en geen spiermassa meer aanmaak. Ik heb op dit forum erg veel nuttige info gevonden en ben benieuwd of ik het juist combineer en of er nog tips zijn wat ik kan verbeteren.   dagelijks probeer ik rond de 2500kcal en 140gr eiwitten te eten. Verder doe ik niet aan supplementen zoals pre-workouts en eiwitshakes    mijn training voer ik uit met 3 sets van 8-10 her.    Hoe ziet mijn week eruit.   Maandag: upper body:   incline bench                                            Military press                                            cable crossover                                            T-bar row                                            CGBP                                            BB curl   Dinsdag: Lower body:    Squat                                           Legg press                                           SLDL                                           Calf press                                           Leg raise          Woensdag: cardio: 4km harlopen   Donderdag: upper body: bench press                                             pull ups                                             skull crushers                                             bb row                                             hammer curl                                             side lateral raise   Vrijdag: lower body:        Deadlift                                            leg curl                                            front squat                                            calf raise                                            crunches Zaterdag : vaak 20km MTB   zondag rust       
    • Bankje is inderdaad ook van Pivot; https://www.helisports.nl/products/429179/Pivot-Fitness-HB3130-Heavy-Duty-Bench.html   Olympische Halterstang van Kroon; https://www.helisports.nl/products/425082/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html   Halterschijven van Hastings; 4x2.5kg 4x5kg 2x10kg 2x15kg 2x20kg https://www.helisports.nl/products/427246/Hastings-Rubberen-Olympische-Tri-Grip-Schijvenset-5-kg.html   Normaal zat bij deze set een lat pulley d.m.v. halterschijven; https://www.helisports.nl/products/429767/Pivot-Fitness-HR-LR02-Lat-en-Row-Attachment-voor-HR3260.html   Dit systeem heb ik (met overleg met medewerkers daar in de winkel) vervangen door een Weight stack, ging gemakkelijk en werkt (voor mij) perfect.
    •   Hey! Bedankt voor je reactie, ziet er wel heel erg degelijk opgesteld uit ook bij jou. Mooie set ook! Welke gewichten gebruik je precies? De bank is ook van Pivot? Welke heb je precies genomen, ik zie dat ze er een stuk of 3 aanbieden.
  • Sponsors