Advertentie:

Sign in to follow this  
Kastoe

Schema advies gezocht

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik wil graag weten wat jullie van mijn schema vinden die ik zelf heb opgesteld. Het is 3 maal per week full body waarvan een A en B versie zijn die om de keer omwisselt. Ik begin elke workout met een warming up van 5 min. Ik ben al een jaartje bezig en mijn doel is spiermassa. 

Full body A

Deadlift
Peck deck machine
Cable crossovers high-to-low
Leg press
Seated row 
Cable lateral raises
Overhead tricep extension
Barbell bicep curls

Full body B

Bench press
Incline chest fly
Squats
Lat pray
Face pulls
Seated shoulder press
Tricep extension rope
Incline seated dumbbell curls

Advertentie:

Noteer het hier eventjes, hebben we allemaal een idee :)

Enig idee hoeveel je eet? Spiermassa kan je alleen bouwen door te vreten :)

13 uur geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

41 minuten geleden zei Shorty:

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?

1 minuut geleden zei Kastoe:

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?

Je mag er van mij wel een extra bovenrug oefening voor bij nemen, een extra bicep oefening (hammer curls bijvoorbeeld), zeker 2 extra bovenbeen oefeningen (leg curls en leg extensions) en ik zie dat je geen enkele oefening voor kuiten hebt? Dus die sowieso erin, setje of 5 altijd van 15 herhalingen. Een extra triceps oefening (push-downs) mag er ook bij.

Je mist volume in de hoeveelheid sets voor schouders ook, die groeien maar moeilijk, dus moet je harder aanpakken! Ik zou sowieso rear-delts erbij gaan doen, die zijn altijd zwak bij mensen en daar krijg je schouderproblemen van. Dus daar ook 4 sets van 12-14 herhalingen van bij.

Iemand nog iets toe te voegen?

Ben zelf niet z'n fan van een full body schema wel met de rede die je hierboven ziet terug komen namelijk enorm weinig stimulatie van een spiergroep. Ik zie 1 a 2 oefeningen per spiergroep waar je dan 3 sets bij doet. Dit komt om de week uit op 1 / 2 of 2 / 4 oefeningen per week. Ik snap dat je alles wilt trainen maar zou zelf eerder 4 dagen per week gaan trainen met bijvoorbeeld een upper / lower body schema. Dan kun je meer tijd aan een spiergroep besteden waardoor je hem een stuk beter kan pakken. 1 oefening met 3 setjes is simpelweg te weinig. Als je nog vragen hebt horen we dit uiteraard graag :)

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

2 uur geleden zei Kastoe:

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

3 keer per week wil niet zeggen dat het beter is. Je doet 3x 1 oefening per spiergroep. Ik zou liever 2x per week 3 oefeningen per spiergroep pakken dan 3x per weer 1 oefening. 

2 uur geleden zei Kastoe:

je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.

Ja natuurlijk wel. Als je bijvoorbeeld een split doet van rug + biceps, of borst + triceps, of biceps + triceps + schouders

Ik doe niet anders :)

Op 12-6-2019 at 17:27 zei Kastoe:

Oh ja zo, maar dan is het geen upper body lower body

Als je met 4 dagen alles 2x wilt doen moet je wel meer oefeningen doen. Wat je nu in je schema hebt is gewoon simpelweg te weinig. Upper lower body is een goed voorbeeld maar is wel tijdrovend. Over hoe meer dagen je schema verspreid zit hoe minder lang je bezig bent. Maar reken toch wel op 3 oefeningen per spiergroep per training.