Advertentie:

Sign in to follow this  
Kastoe

Schema advies gezocht

Recommended Posts

Hoi,
 
Ik ben nieuw op dit forum en ik wil graag weten wat jullie van mijn schema vinden die ik zelf heb opgesteld. Het is 3 maal per week full body waarvan een A en B versie zijn die om de keer omwisselt. Ik begin elke workout met een warming up van 5 min. Ik ben al een jaartje bezig en mijn doel is spiermassa. 
 
Full body A
 
Deadlift
Peck deck machine
Cable crossovers high-to-low
Leg press
Seated row 
Cable lateral raises
Overhead tricep extension
Barbell bicep curls
 
Full body B
 
Bench press
Incline chest fly
Squats
Lat pray
Face pulls
Seated shoulder press
Tricep extension rope
Incline seated dumbbell curls

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Noteer het hier eventjes, hebben we allemaal een idee :)

 

Enig idee hoeveel je eet? Spiermassa kan je alleen bouwen door te vreten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

 

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

41 minuten geleden zei Shorty:

Niet om heel bot te klinken hoor, maar na een jaartje trainen, weet je eigenlijk nog helemaal niets.
Dus of het allemaal goed zit, dat kunnen mensen met meer ervaring je zeggen. 
En als er dan dus ruimte is voor verbetering, dan helpen we allemaal toch! :) Dan worden we met z'n allen beter!

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei Kastoe:

Dat zit allemaal wel goed, wil voornamelijk weten hoe mn schema is.

Maar het schema zelf, wat vind je daar persoonlijk van?


Je mag er van mij wel een extra bovenrug oefening voor bij nemen, een extra bicep oefening (hammer curls bijvoorbeeld), zeker 2 extra bovenbeen oefeningen (leg curls en leg extensions) en ik zie dat je geen enkele oefening voor kuiten hebt? Dus die sowieso erin, setje of 5 altijd van 15 herhalingen. Een extra triceps oefening (push-downs) mag er ook bij.

Je mist volume in de hoeveelheid sets voor schouders ook, die groeien maar moeilijk, dus moet je harder aanpakken! Ik zou sowieso rear-delts erbij gaan doen, die zijn altijd zwak bij mensen en daar krijg je schouderproblemen van. Dus daar ook 4 sets van 12-14 herhalingen van bij.

Iemand nog iets toe te voegen?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf niet z'n fan van een full body schema wel met de rede die je hierboven ziet terug komen namelijk enorm weinig stimulatie van een spiergroep. Ik zie 1 a 2 oefeningen per spiergroep waar je dan 3 sets bij doet. Dit komt om de week uit op 1 / 2 of 2 / 4 oefeningen per week. Ik snap dat je alles wilt trainen maar zou zelf eerder 4 dagen per week gaan trainen met bijvoorbeeld een upper / lower body schema. Dan kun je meer tijd aan een spiergroep besteden waardoor je hem een stuk beter kan pakken. 1 oefening met 3 setjes is simpelweg te weinig. Als je nog vragen hebt horen we dit uiteraard graag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Face pulls is voornamelijk trapezius, rear delts doen daar weinig. Te weinig in elk geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kastoe:

ja, ik doe niet zo veel benen omdat ik van me zelf al gespierde benen heb dus vond het niet zo nodig maar een kuit of leg extension kan er wel bij inderdaad. En misschien doe ik inderdaad voor sommige spieren te weinig. Rear delts pak ik trouwens met face pulls. Maarja upper body/lower body, zal er is naar kijken. 

Alleen doe ik dan wel 2 keer per week ipv 3 me bovenlichaam, en ik heb in die 3 keer alleen een been oefening dus dan ga ik achteruit op me bovenlichaam dus weet het nog niet.

 

3 keer per week wil niet zeggen dat het beter is. Je doet 3x 1 oefening per spiergroep. Ik zou liever 2x per week 3 oefeningen per spiergroep pakken dan 3x per weer 1 oefening. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Kastoe:

je kan toch niet per spiergroep 3 oefeningen doen voor je bovenlichaam in een training. Dat is 15 oefeningen.


Ja natuurlijk wel. Als je bijvoorbeeld een split doet van rug + biceps, of borst + triceps, of biceps + triceps + schouders

Ik doe niet anders :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 12-6-2019 at 17:27 zei Kastoe:

Oh ja zo, maar dan is het geen upper body lower body

 

Als je met 4 dagen alles 2x wilt doen moet je wel meer oefeningen doen. Wat je nu in je schema hebt is gewoon simpelweg te weinig. Upper lower body is een goed voorbeeld maar is wel tijdrovend. Over hoe meer dagen je schema verspreid zit hoe minder lang je bezig bent. Maar reken toch wel op 3 oefeningen per spiergroep per training. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
    • Bedankt voor de feedback. Dus het advies is eerst afvallen en als ik eenmaal mijn buikvet kwijt ben dan krachttraining gaan doen? Krachttraining en cardio zijn in mijn ogen twee tegenpolen; bij krachttraining wil je opbouwen en groeien , en bij cardio wil je afvallen en dus vet kwijtraken.  Voor het één moet je boven onderhoud eten en voor het ander onder onderhoud, heb ik dit goed? Klinkt allemaal heel logisch. Wat ik wel een nadeel vind van dit feit is dat ik dus eerst moet werken naar een lichaam war uiteindelijk ook niet bevalt; namelijk al het buikvet eraf maar tegelijkertijd ook op andere plekken flink vermagerd, ik krijg dan een ingevallen gezicht etc.  Dus om dan weer een beetje body te hebben moet ik dus vanaf dat punt gaan bouwen aan spieren met een schone lei zeg maar, dus wanneer het buikvet weggetraind is?  Ik weet dat er al helemaal niets gaat gebeuren zolang ik niet naar de sportschool ga en enkel op de bank blijf hangen, maar omdat ik toch een drempel voel om in die gezonde flow te komen wil ik het juist een zo groot mogelijke kans van slagen geven door zo goed mogelijk voorbereid te starten aan mijn nieuwe levensstijl en niet zomaar doelloos naar de sportschool gaan zonder te weten welke weg ik moet gaan bewandelen om dit te laten slagen 
    • Hi Happy welkom op het forum!   Het is eigenlijk heel simpel, verbrand of eet je meer calorieën dan je onderhoud val je af. Moeilijker is het dus niet. Hoe je dit wilt doen maakt dus ook weinig uit, de ene doet dit met cardio de ander doet dit met voeding.   Krachttraining is nooit een slecht idee, doordat spieren groter worden lijk je ook minder vet. Het "afterburn" effect kun je voor lief nemen, dit is eigenlijk verwaarloosbaar. Het is wel zo dat spieren natuurlijk meer calorieën gebruiken dan vet.   Om je doel te behalen zul je dus eerst moeten afvallen, dit doe je door minder te eten dan je onderhoud, hierbij kun je nog eens krachttraining doen om het te versnellen. Een beginner zal zelf van enkel krachttraining en eiwitten nog wel een beetje beginnersmassa aankomen. Pas als je buik naar wens is kun je beginnen met meer calorieën te eten om spieren aan te komen, dit doe je om dan bijvoorbeeld 250 kcal boven je onderhoud te eten. In de voeding sectie op het forum kun je een voedingsschema maker downloaden, hier kun je zelf heel makkelijk een voedingsschema in maken, dit hoeft dus allemaal geen geld te kosten!   Als je nog vragen hebt stel ze gerust!   Fit
  • Sponsors