Advertentie:



Sign in to follow this  
Corst

ff Voorstellen

Recommended Posts

Goedenavond Allemaal

 

Bij deze wil ik me even voorstellen..

 

Ik ben een man van momenteel 48..sport hoofdzakelijk kracht training , ga nu mijn 4de jaar in..

 

Op dit moment is mijn gewicht 72 kilo gram.. 3 jaar geleden was dat 114 kilo.. door Keto dieet , calorie tellen en diverse suplemente zoals creatine,whey en D3 en nog wat meer is het me gelukt om meer dan 40 kilo kwijt te raken.. 

 

Het probleem waar ik nu tegen aanloop is massa.. geen of weinig massa dus.. ver percentage is ook nog 21% , ik kan /Wil geen Koolhydraten (Ivm suiker) er bij nemen ik denk zelf ook niet dat dat nodig is .

 

Rede van inschrijven is dat ik graag meer informatie eens over bv Sarms , rede daarvoor mag duidelijk zijn.. snel masa Op bouwen omdat mijn huid momenteel zeer slap is..

 

Training schema op dit moment 3x Perweek 1ste jaar 5, 2de jaar 4, 3de jaar 3, hier wil ik graag op blijven omdat ik de rust nodig heb,,, 2 weken geleden trouwwna gestart met egym,

 

Ik hoop dat ik antwoorden op dit forum vindt.. alvast bedankt voor iedere input 

 

Gr

Corst

Edited by Corst

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey Corst,

 

Waarom geen koolhydraten? Die zorgen juist voor de energie die je nodig hebt om te trainen! Ze zijn niet de vijand :)

 

Het is alleen belangrijk om de balans tussen het totaal aantal kcal per dag! Heeft niets met koolhydraten te maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat ze niet de vijand zijn,, en overal zitten ze in dus ik krijg ze binnen via groenten en zuivel..ik kom alleen niet hoger dan 50gr per dag en ik voel me er goed bij,, scheelt ook dat ik geen diabetes meer heb daardoor ?

En de energie haal ik dus uit de ketonen niet meer uit glucose of bijna niet meer uit glucose, je lichaam maakt het altijd zelf nog aan wat nodig is

Edited by Corst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij raak je niet in ketose als je meer dan 25 gram koolhydraten per dag eet, maar dat kan ik fout hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin moet je inderdaad onder de 20gram zitten, na 1 jaar of zo kan je het wat verhogen naar tussen de 25 en 50 gram,  alles daarboven is lowe carb tot 100 gram of zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet heeft een keto dieet alleen voordelen bij duursporten. Wanneer je doel is om spiermassa te bekomen ben je beter af om je koolhydraten te verhogen. De reden hiervoor is dat elk deeltje glycogeen 3 delen water vasthoud waardoor je spieren zowiezo al opzwellen zonder je er iets voor doet.

Het ideale dieet dat zowel gezond als spieropbouwend is is volgens mij een dieet met een lage glycemische lading. Dus veel groenten(vezels) en fruit. Een typisch dieet voor diabetici maar wel het gezondste. Ook voor niet-diabeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me helemaal aan bij Peter.

 

Een simpele toevoeging:

Je hebt snelle koolhydraten NODIG, want je hebt die insuline-piek nodig voor groei. Geen hoge insuline-piek = geen gains. Niet bang zijn voor suiker. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Welkom,   Volgens verschillende hobby blogs zou roeien effectiever zijn dan hardlopen voor vetverbranding. Of dat wetenschappelijk onderbouwt wordt weet ik niet. Online vind je wel zeer interessante roeiprogramma's.
    • Hoi Mick!

      Dat vetlaagje krijg jij weg! Het enige wat je nodig hebt is eten in een deficiet. Dus als je nu niet afvalt, eet je toch nog teveel kcal. (of je verbrandt te weinig, het werkt twee kanten op.)

      Je eet teveel eiwitten, niet nodig zo veel, dus die kunnen omlaag. Ook van teveel eiwitten kan je dik worden, die bevatten gewoon kcal natuurlijk. 4 kcal per gram. Dus schroef die gerust met 70 omlaag. 150 is voldoende, ZEKER op je huidige gewicht en lengte. Geen zorgen!

      70 gram eiwit x 4 kcal per gram = 280 kcal. Als je die dus even een week niet eet, dan nog eens op de weegschaal gaan staan. En het is ook niet 1,2,3 weg, het duurt helaas lang! En dan klote randje op je navel en heupen, gaat als laatste meestal...

      Geen stress en gewoon even die eiwitjes omlaag, dat scheelt bijna 300kcal. Dat moet te zien zijn in je vetpercentage. Welkom op het forum trouwens! Succes!  
    • Hoi,   Ik hoop dat iemand mij kan helpen.  Al een paar jaar ben ik lekker aan het fitnessen. In eerste instantie omdat ik het 1) fijn vind om te bewegen en 2) toch iets wilde afvallen (ik had een vetophoping rondom mijn navel en middel.    Sindsdien ben goed aan het sporten en zie ik okk de nodige resultaten. Het enige dat blijft is de vetophoping rond mijn navel en midden.    Nu ben ik niet dik te noemen. Ik ben 1,96 lang en weeg 86 kilo. Volgens de weegschaal heb ik 14,9% vet. Ik krijg mijn vetpercentage niet verder naar beneden of omhoog. Omdat ik hier tegenaan loop heb ik de huisarts geraadpleegd. Deze zei dat ik aanleg heb om meer vet cast te houden (aangezien mijn ouders en broer toch aan de stevige kant zijn). Als ik kleding aan heb zie je het vetrandje niet. Maar het stoort mij wel.    Ik sport 5x in de week. Hierbij doe ik een splitschema (push-dag, pull-dag, benen, rust, push-dag, pull-dag, rust). Nu ben ik er recent drie keer per week 25 minuten bij gaan hardlopen. En eet ik ongeveer 2500 ckal (omdat ik toch dat vet kwijt wil ben ik vanuit het tdee 3081 naar 2581 gegaan). Ik krijg genoeg eiwitten binnen (+/- 220 gram).   Toch lukt het mij niet om mijn vetpercentage naar beneden te krijgen en het vetrandje weg te krijgen. Kan iemand mij advies/raad bieden en mij helpen?   Groeten,   Mick          
  • Sponsors