Advertentie:

Sign in to follow this  
Frederique

Even voorstellen,en graag adviezen

Recommended Posts

Goede morgen, Ik ben Frederique 39 uit Almere.

Graag zou ik willen kijken wat voor mij met betrekking tot  massa haalbaar is in ongeveer anderhalf jaar,om van daaruit te kijken wat ik verder wil.

Momenteel loop ik gemiddeld 2 x hard in de week 1 x interval en 1 x duurloop(beide trainingen 1 uur tot 1.5 uur)en soms een wedstrijd(run) van 5 of 10 km.

Daarnaast ga ik 1 a 2 x in de week naar de sportschool.

Aangezien het moment aangebroken is dat ik het (veel)serieuzer aan wil pakken met krachttraining en voeding,ik wil meer massa en mijn buik zou ik ook graag strak willen.Hoe ik dat precies moet aanpakken met voeding hardlopen en krachttraining,dat weet ik niet precies,mede daarom mijn aanmelding hier.

Mijn man heeft vanmorgen de metingen gedaan:  Nek-omtrek 34 cm Buik-omtrek 77 cm gewicht 60 kg

Graag jullie adviezen voor voeding en training als dat mogelijk is, hierbij foto's van deze ochtend

Vooraanzicht.jpg

Zijaanzicht.jpg

Vooraanzicht Aangespannen.jpg

Advertentie:

Hoi Frederique,

In elk geval welkom op het forum! :) Hoop dat we je wat kunnen helpen.
Het is goed dat je je man hebt laten meten, want dat is een goed uitgangspunt, dan kan je ook de daadwerkelijke veranderingen zien gebeuren.

Allereerst wil ik je vertellen dat het alleen mogelijk is om extra spiermassa te bouwen als je meer eet dan dat je verbrandt. En dat is natuurlijk wel te doen, meer eten dan je nodig hebt en keihard trainen. Maar! Jij doet ook aan hardlopen, en DAT maakt het moeilijker voor jou. Want dat verbrandt stiekem veel kcal die je lichaam eigenlijk nodig zou hebben om te groeien in spiermassa. 

Je kunt best wat cardio doen naast je krachttrainingen, maar als je op de meest efficiënte manier wilt groeien, zal je de hardloopsessies toch even wat omlaag moeten schroeven. OF dat, of VEEL meer eten. En dat tweede is op een gegeven moment toch lastig, zeker naast een baan etc. ;) 

Het is een beetje afwegen wat je het liefst wilt.

Bedankt voor je advies, cutten is zoals ik begrijp voor nu (nog niet)nodig?Ik kan het hardlopen zeker wel wat naar beneden schroeven,maar hoeveel?

Het groeien in spiermassa heeft voorlopig mijn eerste prioriteit,maar het hardlopen wil ik ook niet helemaal opgeven(dilemma)

(ik werk thuis,dus meer eten is niet heel problematisch)

Cutten doe ik altijd pas als ik tevreden ben met hoe weinig kleren ik nog pas!

Meer eten is meer een probleem als in, je maag zit nog vol en je moet ALWEER eten.

Een beetje een dilemma inderdaad als je van hardlopen houdt haha! Mijn vriendin heeft marathons gelopen en ze zegt dat ze in jouw situatie gewoon lekker 2x zou blijven lopen, maar die ene intervaltraining zou vervangen door een normale duurloop. Probeer de hartslag tussen de 140 en 150 te houden op je maximum snelheid. (Anders zul je sneller spiermassa opvreten i.p.v vet en dan moet je dus een STUK meer gaan eten)

Het ligt wel een beetje aan je doel, wat ik persoonlijk fijn vind werken is cutten tot een vrij laag vetpercentage en daarna een clean bulk. Aangezien ik zie dat je ook graag een strakke buik wilt is dit misschien een betere optie dan gelijk te gaan bulken.

7 uur geleden zei Fit:

Het ligt wel een beetje aan je doel, wat ik persoonlijk fijn vind werken is cutten tot een vrij laag vetpercentage en daarna een clean bulk. Aangezien ik zie dat je ook graag een strakke buik wilt is dit misschien een betere optie dan gelijk te gaan bulken.

Exact. Het is net wat je wilt. Mij maakt dat vetlaagje niet zo uit, en dan bulk ik totdat niks meer past haha!