Advertentie:

Sign in to follow this  
Frederique

Even voorstellen,en graag adviezen

Recommended Posts

Goede morgen, Ik ben Frederique 39 uit Almere.

 

Graag zou ik willen kijken wat voor mij met betrekking tot  massa haalbaar is in ongeveer anderhalf jaar,om van daaruit te kijken wat ik verder wil.

Momenteel loop ik gemiddeld 2 x hard in de week 1 x interval en 1 x duurloop(beide trainingen 1 uur tot 1.5 uur)en soms een wedstrijd(run) van 5 of 10 km.

Daarnaast ga ik 1 a 2 x in de week naar de sportschool.

 

Aangezien het moment aangebroken is dat ik het (veel)serieuzer aan wil pakken met krachttraining en voeding,ik wil meer massa en mijn buik zou ik ook graag strak willen.Hoe ik dat precies moet aanpakken met voeding hardlopen en krachttraining,dat weet ik niet precies,mede daarom mijn aanmelding hier.

 

Mijn man heeft vanmorgen de metingen gedaan:  Nek-omtrek 34 cm Buik-omtrek 77 cm gewicht 60 kg

 

Graag jullie adviezen voor voeding en training als dat mogelijk is, hierbij foto's van deze ochtend

 

 

Vooraanzicht.jpg

Zijaanzicht.jpg

Vooraanzicht Aangespannen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Frederique,

In elk geval welkom op het forum! :) Hoop dat we je wat kunnen helpen.
Het is goed dat je je man hebt laten meten, want dat is een goed uitgangspunt, dan kan je ook de daadwerkelijke veranderingen zien gebeuren.

Allereerst wil ik je vertellen dat het alleen mogelijk is om extra spiermassa te bouwen als je meer eet dan dat je verbrandt. En dat is natuurlijk wel te doen, meer eten dan je nodig hebt en keihard trainen. Maar! Jij doet ook aan hardlopen, en DAT maakt het moeilijker voor jou. Want dat verbrandt stiekem veel kcal die je lichaam eigenlijk nodig zou hebben om te groeien in spiermassa. 

Je kunt best wat cardio doen naast je krachttrainingen, maar als je op de meest efficiënte manier wilt groeien, zal je de hardloopsessies toch even wat omlaag moeten schroeven. OF dat, of VEEL meer eten. En dat tweede is op een gegeven moment toch lastig, zeker naast een baan etc. ;) 

Het is een beetje afwegen wat je het liefst wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je advies, cutten is zoals ik begrijp voor nu (nog niet)nodig?Ik kan het hardlopen zeker wel wat naar beneden schroeven,maar hoeveel?

 

Het groeien in spiermassa heeft voorlopig mijn eerste prioriteit,maar het hardlopen wil ik ook niet helemaal opgeven(dilemma)

(ik werk thuis,dus meer eten is niet heel problematisch)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutten doe ik altijd pas als ik tevreden ben met hoe weinig kleren ik nog pas!

 

Meer eten is meer een probleem als in, je maag zit nog vol en je moet ALWEER eten.

 

Een beetje een dilemma inderdaad als je van hardlopen houdt haha! Mijn vriendin heeft marathons gelopen en ze zegt dat ze in jouw situatie gewoon lekker 2x zou blijven lopen, maar die ene intervaltraining zou vervangen door een normale duurloop. Probeer de hartslag tussen de 140 en 150 te houden op je maximum snelheid. (Anders zul je sneller spiermassa opvreten i.p.v vet en dan moet je dus een STUK meer gaan eten)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt wel een beetje aan je doel, wat ik persoonlijk fijn vind werken is cutten tot een vrij laag vetpercentage en daarna een clean bulk. Aangezien ik zie dat je ook graag een strakke buik wilt is dit misschien een betere optie dan gelijk te gaan bulken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur geleden zei Fit:

Het ligt wel een beetje aan je doel, wat ik persoonlijk fijn vind werken is cutten tot een vrij laag vetpercentage en daarna een clean bulk. Aangezien ik zie dat je ook graag een strakke buik wilt is dit misschien een betere optie dan gelijk te gaan bulken.

 

Exact. Het is net wat je wilt. Mij maakt dat vetlaagje niet zo uit, en dan bulk ik totdat niks meer past haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Nee je begrijpt mij verkeerd, je kan prima afvallen door krachttraining. Het enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je onder onderhoud eet. Of je krachttraining of cardio doet maakt voor de rest niets uit staat hier los van. Krachttraining zal alleen helpen om wat gespierder te blijven dan cardio. 
    • Bedankt voor de feedback. Dus het advies is eerst afvallen en als ik eenmaal mijn buikvet kwijt ben dan krachttraining gaan doen? Krachttraining en cardio zijn in mijn ogen twee tegenpolen; bij krachttraining wil je opbouwen en groeien , en bij cardio wil je afvallen en dus vet kwijtraken.  Voor het één moet je boven onderhoud eten en voor het ander onder onderhoud, heb ik dit goed? Klinkt allemaal heel logisch. Wat ik wel een nadeel vind van dit feit is dat ik dus eerst moet werken naar een lichaam war uiteindelijk ook niet bevalt; namelijk al het buikvet eraf maar tegelijkertijd ook op andere plekken flink vermagerd, ik krijg dan een ingevallen gezicht etc.  Dus om dan weer een beetje body te hebben moet ik dus vanaf dat punt gaan bouwen aan spieren met een schone lei zeg maar, dus wanneer het buikvet weggetraind is?  Ik weet dat er al helemaal niets gaat gebeuren zolang ik niet naar de sportschool ga en enkel op de bank blijf hangen, maar omdat ik toch een drempel voel om in die gezonde flow te komen wil ik het juist een zo groot mogelijke kans van slagen geven door zo goed mogelijk voorbereid te starten aan mijn nieuwe levensstijl en niet zomaar doelloos naar de sportschool gaan zonder te weten welke weg ik moet gaan bewandelen om dit te laten slagen 
    • Hi Happy welkom op het forum!   Het is eigenlijk heel simpel, verbrand of eet je meer calorieën dan je onderhoud val je af. Moeilijker is het dus niet. Hoe je dit wilt doen maakt dus ook weinig uit, de ene doet dit met cardio de ander doet dit met voeding.   Krachttraining is nooit een slecht idee, doordat spieren groter worden lijk je ook minder vet. Het "afterburn" effect kun je voor lief nemen, dit is eigenlijk verwaarloosbaar. Het is wel zo dat spieren natuurlijk meer calorieën gebruiken dan vet.   Om je doel te behalen zul je dus eerst moeten afvallen, dit doe je door minder te eten dan je onderhoud, hierbij kun je nog eens krachttraining doen om het te versnellen. Een beginner zal zelf van enkel krachttraining en eiwitten nog wel een beetje beginnersmassa aankomen. Pas als je buik naar wens is kun je beginnen met meer calorieën te eten om spieren aan te komen, dit doe je om dan bijvoorbeeld 250 kcal boven je onderhoud te eten. In de voeding sectie op het forum kun je een voedingsschema maker downloaden, hier kun je zelf heel makkelijk een voedingsschema in maken, dit hoeft dus allemaal geen geld te kosten!   Als je nog vragen hebt stel ze gerust!   Fit
  • Sponsors