Advertentie:

Tijn83

Nieuw en ik doe maar wat

Recommended Posts

Hi,

 

Ik ben Martijn, 36, 1,91 en 90,6 kg. 

 

Ik ben het grootste deel van m'n twintiger jaren een dikkertje geweest:

 

2013, 114kg https://imgur.com/gallery/379LHuH

 

Maar een scheiding en een hoop issues met zelfvertrouwen later is er na 6 jaar zo'n 24 kg vanaf:

 

2019, 90,6kg https://imgur.com/gallery/PLtQl5H

 

Bij m'n laatste DXA scan zat ik op 10% lichaamsvet (de eerste op 22%) en nu nog ietsje lager vermoed ik. Ik heb dit bereikt door in periodes gewoon flink onder onderhoud te eten, geen alcohol of fris en thuis een bescheiden dagelijkse routine met gewichten. Ik ben best blij met wat ik heb bereikt, maar nu ik qua vet% zo laag zit denk ik, en nu? Waar wil ik heen en hoe?

 

Ik wil best spiermassa opbouwen, maar ben zo gewend aan cutten dat ik niet weet hoe ik dat aan moet pakken en of ik me er wel lekker bij voel om procenten in te leveren, net nu ik zit waar ik wil zijn wat dat betreft. Ik heb wel wat gelezen over lean bulken, maar zie door de bomen het bos niet. 

 

Dus nu de concrete vraag: hoe leg ik spieren aan, voornamelijk in m'n bovenlijf, terwijl ik zo min mogelijk inlever qua vetpercentage? Ik heb geen haast en het mag best even duren, wil wel een beetje geleidelijk m'n levensstijl aanpassen, maar ben wel bereid er hard voor te werken.  

 

Edited by Tijn83

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Tijn! Dan ben je hier aan het juiste adres. Veel mensen die er verstand van hebben hier.

 

Allereerst; welkom en hele nette prestatie! Het zijn er maar weinig die je dat nadoen!

 

Wat betreft je vraag, is het antwoord eigenlijk heel simpel. Je gaat iets meer kcal eten. Even voor het simpele rekenen: 1 maaltijd meer. Dus pak 4 sneetjes brood met kaas bijvoorbeeld als je dat lust. Of 1 of 2 tosti's. Gewoon iets dat je lekker vind. 

 

Daarnaast hou je dan in de spiegel je vetpercentage in de gaten. Dat gaat niet in 2 weken een hele procent stijgen hoor! Dan doe je heel gek haha.

 

Verder: Gewoon keihard trainen. Geef ons eens een voorbeeld van wat je doet voor een borst training bijvoorbeeld. ;)

 

Groeten Shorty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi @Tijn83 welkom!

 

Inderdaad wat shorty al aangeeft dit doe je met boven je onderhoud eten, dit kun je bijvoorbeeld doen door 250 kcal per dag boven onderhoud te eten. Persoonlijk pak ik hier graag havermout voor, dit is namelijk makkelijk en clean.

 

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten


    • Omdat hij dat leuk vind? Ik doe de oldschool split, omdat ik dat lekker vind en de pomp voor mij daarop beter is.
      De ene persoon reageert goed op PPL, de andere op oldschool splits. De andere op 7 dagen per week elke keer de spiergroepen kiezen die hij wil trainen.

    • Hey @Bolo,

      Je input is welkom en deels correct. Eerst inderdaad het eten etc. goed geregeld hebben is de basis en die is bij veel mensen niet op orde.

      Maar je moet nooit, maar dan ook nooit, HCG gebruiken gedurende je hele kuur. Het is 1, zinloos. En 2, je stuurt gemixte signalen over ''HCG zegt produceren, oh nee toch niet want er is nog synthetisch hormoon, HCG zegt jawel produceren, Test-E zegt weer nee joh hoeft niet ik ben er nog...'' etc. etc.

      Daarnaast kunnen de Leydig cellen ongevoelig worden voor HCG en dus ook voor lichaamseigen LH. Dat wil dus zeggen dat het lichaam niet optimaal of zelfs helemaal geen Testosteron zou kunnen produceren. Dus HCG gewoon maar de hele kuur gebruiken, is roekeloos.

      Ergens is het wel zo natuurlijk dat ie makkelijker Tren kan bestellen dan een nakuur voor SARMs etc. Maar dat is niet de schuld van @Dazing

       
    • Je praat enkel over gebruik van sarms en het is makkelijker om bv Tren te kopen bla bla bla je kijkt naar middelen die voor jou zeker nog niet aan de orde zijn! Plaats eens wat voor onderhouden je hebt qua eten, hoeveel zit jij boven je dagelijkse onderhoud en dat soort dingen. Jij zit nog lang niet aan je max van wat je bereiken kan. Nu heb je capsules gekocht waar je totaal niets aan hebt, maar mocht je zo graag willen gebruiken raad ik je gewoon Test E aan op 250mg per week en deze opdelen in 2x dus maandag en donderdag injecteren om zo je waardes gelijk verdeeld te houden. Je zult zien dat jij uit elkaar klapt met je fysiek en wil jij je eigen aanmaak hormonen graag in gebruik willen houden dan HCG mee laten lopen op 500iu eod! Geloof er niets van dat jij je goed ingelezen hebt want ander kwam je wel uit op bodybuilding.com 
  • Sponsors