Advertentie:



Tijn83

Nieuw en ik doe maar wat

Recommended Posts

Hi,

 

Ik ben Martijn, 36, 1,91 en 90,6 kg. 

 

Ik ben het grootste deel van m'n twintiger jaren een dikkertje geweest:

 

2013, 114kg https://imgur.com/gallery/379LHuH

 

Maar een scheiding en een hoop issues met zelfvertrouwen later is er na 6 jaar zo'n 24 kg vanaf:

 

2019, 90,6kg https://imgur.com/gallery/PLtQl5H

 

Bij m'n laatste DXA scan zat ik op 10% lichaamsvet (de eerste op 22%) en nu nog ietsje lager vermoed ik. Ik heb dit bereikt door in periodes gewoon flink onder onderhoud te eten, geen alcohol of fris en thuis een bescheiden dagelijkse routine met gewichten. Ik ben best blij met wat ik heb bereikt, maar nu ik qua vet% zo laag zit denk ik, en nu? Waar wil ik heen en hoe?

 

Ik wil best spiermassa opbouwen, maar ben zo gewend aan cutten dat ik niet weet hoe ik dat aan moet pakken en of ik me er wel lekker bij voel om procenten in te leveren, net nu ik zit waar ik wil zijn wat dat betreft. Ik heb wel wat gelezen over lean bulken, maar zie door de bomen het bos niet. 

 

Dus nu de concrete vraag: hoe leg ik spieren aan, voornamelijk in m'n bovenlijf, terwijl ik zo min mogelijk inlever qua vetpercentage? Ik heb geen haast en het mag best even duren, wil wel een beetje geleidelijk m'n levensstijl aanpassen, maar ben wel bereid er hard voor te werken.  

 

Edited by Tijn83

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hoi Tijn! Dan ben je hier aan het juiste adres. Veel mensen die er verstand van hebben hier.

 

Allereerst; welkom en hele nette prestatie! Het zijn er maar weinig die je dat nadoen!

 

Wat betreft je vraag, is het antwoord eigenlijk heel simpel. Je gaat iets meer kcal eten. Even voor het simpele rekenen: 1 maaltijd meer. Dus pak 4 sneetjes brood met kaas bijvoorbeeld als je dat lust. Of 1 of 2 tosti's. Gewoon iets dat je lekker vind. 

 

Daarnaast hou je dan in de spiegel je vetpercentage in de gaten. Dat gaat niet in 2 weken een hele procent stijgen hoor! Dan doe je heel gek haha.

 

Verder: Gewoon keihard trainen. Geef ons eens een voorbeeld van wat je doet voor een borst training bijvoorbeeld. ;)

 

Groeten Shorty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi @Tijn83 welkom!

 

Inderdaad wat shorty al aangeeft dit doe je met boven je onderhoud eten, dit kun je bijvoorbeeld doen door 250 kcal per dag boven onderhoud te eten. Persoonlijk pak ik hier graag havermout voor, dit is namelijk makkelijk en clean.

 

Fit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    •   LOL     Succes met je product kerel! We zijn erg benieuwd  
    • DMHA is (voor nu) nog legaal. Je durft wel joh, in deze tijd een bedrijf openen   Het is je gegund, HEEL veel succes! Wij zouden graag allemaal een sample hebben, nog NOOIT heb ik een lekkere pre-workout gehad. Ik vond ze allemaal zo goor dat ik ze letterlijk allemaal weg heb geknikkerd en al 6 jaar geen andere geprobeerd heb.   Mijn preworkout motivatie is op het moment... het hoofd van Hugo de Jonge op een mooi bord, gegarneerd met een krakende salade met zachte dressing van honing-mosterd en natuurlijk een appel in zijn bek. Dat motiveert me ZO op het moment.   
    • https://sportscholenopen.petities.nl   2500 personen hebben em al getekend jongens en meisjes, heb em maar getekend, want ik ben de wanhoop nabij.   Groeten!!
  • Sponsors