Advertentie:



Sign in to follow this  
Blatantz

Calisthenics blessure

Recommended Posts

Hey allemaal!

Ik doe nu ongeveer 7 maanden aan calisthenics. En om eerlijk te zijn vlogen de eerste 4 maanden voorbij. Totdat ik een blessure kreeg, omdat ik zo verslaafd was aan sport ging ik er niet goed mee om. En ging ik sporten terwijl ik niet helemaal genezen was. Uiteindelijk genas het, alleen nu heb ik wéér een blessure. Het is bij meerdere plekken. Aan beide kanten (Aan de voor kant) van me schouder, en de onderkant van me elleboog (Wat nu inmiddels is genezen na 2 weken.) 

De vraag is, kan ik met de resteren klachten door trainen? Ik kan normale pull-ups, maar niks wijd (Neutral grip kan ik wel, maar niet verder dan dat.). Ik wil namelijk niet na 2 maanden weer 4 weken lang rusten.

Hebben jullie verder ook tips? Hoe ik nog beter kan opwarmen bijvoorbeeld? Of heeft het temaken met me leeftijd? Na mijn eerste blessure ging ik van 7 dagen per week naar 5 dagen per week.
Ik word hier echt gek van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey kerel! Allereerst, welkom!

 

Blessures zijn altijd link. Vooral in de schouders... Opwarmen is het allerbelangrijkste. Als er dan toch een blessure komt, dan is rust het enige wat je kunt doen... Dat klinkt mega kut, maar dan ben je dus al te laat. :(

 

Of het aan je leeftijd ligt, is niks van te zeggen. Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden zei Blatantz:

Hi,

 

Bedankt voor de verwelkoming :). Ik ben 15. 

 

Dan zou dat nog wel eens goed door de leeftijd kunnen komen. Je pezen, spieren en gewrichten zijn nog niet helemaal volgroeid en op volle sterkte.

 

Dit is niet wat je WIL horen, maar wel wat je MOET horen:

 

Mijn tip zou zijn om het rustig aan te doen, als je op deze leeftijd steeds blessures oploopt, is dat op latere leeftijd straks zeker een probleem! Geef je lichaam even de tijd om te herstellen. Tijd is alles in deze soort sporten.

 

Groeten Shorty.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Ligt er ook aan wat je als beginner beschouwd
    •   Heee wat een toffe reactie! Ik heb je website eens gekeken en ben helemaal fan! Ik ga het uitprinten en volgen! Wordt ontzettend goed uitgelegt! Wauw aan deze tips heb ik echt wat! Suuuuper bedankt!
    • Welkom Lilly,   Allereerst lijkt zwemmen me een uitstekende basis om je lichaam in shape te houden. Je traint er zowat alle spieren mee en de dragende kracht van water is ook zeer gunstig om toch nog te kunnen trainen met een aantal lichamelijke beperkingen. Weet niet welke oefeningen je allemaal voor de kiezen hebt gekregen maar kan je wel zeggen dat bijvoorbeeld " the glute bridge " een vrij veilige oefening is voor de rug die zowel de onderrug, hamstrings als buikspieren aanspreekt. Over andere oefeningen durf ik me niet uitspreken want ben geen fysiotherapeut. Ik zou voorzichtig adviseren rustig te planken (beginnen met 30 seconden, desnoods 20) om zo te oefenen in vormspanning houden en verstevigen van de core. Bij de minste stekende pijn zou ik de oefening wel laten voor wat ze is ! Tot slot heb ik, een voor mij, interessante site gevonden om je voeding in functie van je doelstellingen op punt te stellen. Het is een invuloefening waar dat je een aantal parameters als leeftijd, geslacht, bewegingsniveau enzovoort moet invullen om zo tot een advies op maat te komen. www.precisionnutrition.com/nutrition-calculator   U kan eens te raden gaan bij kleppers als @Shorty, @Peter Wouters, of @Fit. Deze mensen zullen je ook kunnen helpen met hun expertise.   Veel succes.  
  • Sponsors