Advertentie:

Sign in to follow this  
Bieb1986

Voorstel ronde met voedingsvraag!

Recommended Posts

Hi! 

 

Wat een leerzaam forum heb ik ontdekt, bedankt! 

Mijn naam is Dee, 33 jaar, 52 kg en 165 cm lang. 

Ik heb mijn vetpercentage laten uitrekenen is dit is 19%.

Nu is mijn bmr vastgesteld op 1306, onderhoud 1795, cutten 1616 en bulken 1975.

Allemaal cijfers en ik ben vrij nieuw in deze wereld.. 

Ik heb een trainingschema op maat laten maken, vanaf volgende week begin ik met 4x krachttraining per week, een uur per keer. 

En 4x cardio van een uur per week. 

Mijn doel wat ik heb doorgegeven is vollere billen maar een 'fitte' slanke buik. 

 

Nu, het probleem. Ik weet niet goed wat ik aan calorieën moet eten. 

Natuurlijk wil ik zo min mogelijk in vet aankomen, maar wil ik mijn spiermassa (Die nu zo goed als niks is) sterker maken. 

 

Wat is voor mij het beste? Bulken als in 1975 per dag eten? Of onderhoud met zo veel mogelijk eiwitten.

 

Iemand die mij kan of wil helpen hiermee? 

 

Super bedankt! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Bieb,

 

Wat je vetpercentage betreft is dat al aardig laag. Zelfs al net onder wat geacht wordt gezond te zijn voor een vrouw. Persoonlijk zou ik in jou plaats niet te veel aantrekken van calorieën. Maar als je toch wilt kiezen ga je best voor onderhoud met zoveel mogelijk eiwitten. Eiwitten kost het lichaam veel meer energie om af te breken dan vetten en koolhydraten. Daar ga je niet zo gemakkelijk van aankomen en bovendien heeft je lichaam tenminste 'onderhoud' nodig om spiermassa aan te komen.

 

Wat je billen betreft moet je zeker de Hip thrust in je schema inlassen. Dat is veruit de beste training voor vollere billen.

Hieronder een voorbeeld van een gekende fitnesscoach die hier uitgebreid onderzoek heeft naar gedaan. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter heeft niets overgeslagen! Prima advies en ik sluit me erbij aan! Heb je ook foto's van jezelf zodat we kunnen checken of dat vetpercentage klopt? Als het inderdaad 19 is, is dat laag voor een vrouw inderdaad en dan zou het alleen schorten aan wat spiermassa en verder niets :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Shorty:

Peter heeft niets overgeslagen! Prima advies en ik sluit me erbij aan! Heb je ook foto's van jezelf zodat we kunnen checken of dat vetpercentage klopt? Als het inderdaad 19 is, is dat laag voor een vrouw inderdaad en dan zou het alleen schorten aan wat spiermassa en verder niets :)

Jawel. Kan ik die hier in dit topic plaatsen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zijn niet van hele goeie kwaliteit maar goed, je hebt een idee nu ?

 

 

Edited by Bieb1986
Foto's zijn gezien en antwoord is gegeven. Niet meer nodig nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Bieb1986:

Foto's zijn niet van hele goeie kwaliteit maar goed, je hebt een idee nu ?

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Dat is inderdaad al een vrij laag VP!

 

Nog enkele goede oefeningen voor de benen / billen: squats, deadlifts, lunges ( eventueel met dumbells voor gewicht ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bedankt voor de tips! Het beste is dan wel om op mijn onderhoud te eten voor spieropbouw? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minuten geleden zei Bieb1986:

Oké bedankt voor de tips! Het beste is dan wel om op mijn onderhoud te eten voor spieropbouw? 

 

Ik zou er ietsje boven eten. Dat kan op jouw vetpercentage zeker weten wel! :)

 

Gewoon doen, dat bouwt sneller de spiermassa op je bil en bovenbenen. Benen moet je mishandelen totdat ze groeien, dus go go go! Veel herhalingen, gewicht niet te hoog op gaan, tussen de 12 en 15 herhalingen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Yes, ook waar. Alles wat we nemen is ergens ook een belasting voor ons lichaam.
    •   Het zit echt in mijn lower traps. Die achter mijn schouderblad zit. Bovenste traps waren wel hard en deden zeer bij aanraking maar had daar geen last van. Dat komt puur door de onderste.   Want het maakt niet uit in welke positie, ontspannen of gespannen dezelfde mate van pijn is aamwezig. Hetzelfde zeurende gevoel. Alsof er gewoon een knoop in zit.   Kwa oefeningen doe ik het nog "rustig" aan. Bij zowat elke oefening weet ik dat ik nog iets meer kg kan pakken. Of iets meer reps. Wat ik denk is dat ik het met de shrugs geforceerd heb. Maar de andere keren blijft me dan een raadsel.   Ik ga morgen weer trainen en dan zie ik wel of het minder of meer word. 
    • Hoe ik het lees en met ervaring van mensen om mij heen klinkt het eerder als pijntje in je schouder wat uitstraalt naar je traps en je daar de pijn voelt. Schouders zijn enorm blessure gevoelig. Je kan je hele trainingschema eens doorlopen en kijken bij welke oefeningen je wat last krijgt tijdens of erna. Kijken naar je lichaamspositie etc of je alles gewoon correct uitvoert. Als dat allemaal goed zit mss even je schouders niet trainen of zo veel mogelijk ontwijken. Kijken of het minder word daarvan. Het kan uiteraard ook overbelasting zijn omdat je lange tijd niet getraind hebt en nu misschien te hard weer bent begonnen. Is lastig te zeggen van een afstand haha
  • Sponsors