Advertentie:



Sign in to follow this  
Bieb1986

Voorstel ronde met voedingsvraag!

Recommended Posts

Hi! 

 

Wat een leerzaam forum heb ik ontdekt, bedankt! 

Mijn naam is Dee, 33 jaar, 52 kg en 165 cm lang. 

Ik heb mijn vetpercentage laten uitrekenen is dit is 19%.

Nu is mijn bmr vastgesteld op 1306, onderhoud 1795, cutten 1616 en bulken 1975.

Allemaal cijfers en ik ben vrij nieuw in deze wereld.. 

Ik heb een trainingschema op maat laten maken, vanaf volgende week begin ik met 4x krachttraining per week, een uur per keer. 

En 4x cardio van een uur per week. 

Mijn doel wat ik heb doorgegeven is vollere billen maar een 'fitte' slanke buik. 

 

Nu, het probleem. Ik weet niet goed wat ik aan calorieën moet eten. 

Natuurlijk wil ik zo min mogelijk in vet aankomen, maar wil ik mijn spiermassa (Die nu zo goed als niks is) sterker maken. 

 

Wat is voor mij het beste? Bulken als in 1975 per dag eten? Of onderhoud met zo veel mogelijk eiwitten.

 

Iemand die mij kan of wil helpen hiermee? 

 

Super bedankt! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hallo Bieb,

 

Wat je vetpercentage betreft is dat al aardig laag. Zelfs al net onder wat geacht wordt gezond te zijn voor een vrouw. Persoonlijk zou ik in jou plaats niet te veel aantrekken van calorieën. Maar als je toch wilt kiezen ga je best voor onderhoud met zoveel mogelijk eiwitten. Eiwitten kost het lichaam veel meer energie om af te breken dan vetten en koolhydraten. Daar ga je niet zo gemakkelijk van aankomen en bovendien heeft je lichaam tenminste 'onderhoud' nodig om spiermassa aan te komen.

 

Wat je billen betreft moet je zeker de Hip thrust in je schema inlassen. Dat is veruit de beste training voor vollere billen.

Hieronder een voorbeeld van een gekende fitnesscoach die hier uitgebreid onderzoek heeft naar gedaan. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter heeft niets overgeslagen! Prima advies en ik sluit me erbij aan! Heb je ook foto's van jezelf zodat we kunnen checken of dat vetpercentage klopt? Als het inderdaad 19 is, is dat laag voor een vrouw inderdaad en dan zou het alleen schorten aan wat spiermassa en verder niets :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden zei Shorty:

Peter heeft niets overgeslagen! Prima advies en ik sluit me erbij aan! Heb je ook foto's van jezelf zodat we kunnen checken of dat vetpercentage klopt? Als het inderdaad 19 is, is dat laag voor een vrouw inderdaad en dan zou het alleen schorten aan wat spiermassa en verder niets :)

Jawel. Kan ik die hier in dit topic plaatsen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's zijn niet van hele goeie kwaliteit maar goed, je hebt een idee nu ?

 

 

Edited by Bieb1986
Foto's zijn gezien en antwoord is gegeven. Niet meer nodig nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Bieb1986:

Foto's zijn niet van hele goeie kwaliteit maar goed, je hebt een idee nu ?

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Dat is inderdaad al een vrij laag VP!

 

Nog enkele goede oefeningen voor de benen / billen: squats, deadlifts, lunges ( eventueel met dumbells voor gewicht ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké bedankt voor de tips! Het beste is dan wel om op mijn onderhoud te eten voor spieropbouw? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minuten geleden zei Bieb1986:

Oké bedankt voor de tips! Het beste is dan wel om op mijn onderhoud te eten voor spieropbouw? 

 

Ik zou er ietsje boven eten. Dat kan op jouw vetpercentage zeker weten wel! :)

 

Gewoon doen, dat bouwt sneller de spiermassa op je bil en bovenbenen. Benen moet je mishandelen totdat ze groeien, dus go go go! Veel herhalingen, gewicht niet te hoog op gaan, tussen de 12 en 15 herhalingen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    •   Ligt er ook aan wat je als beginner beschouwd
    •   Heee wat een toffe reactie! Ik heb je website eens gekeken en ben helemaal fan! Ik ga het uitprinten en volgen! Wordt ontzettend goed uitgelegt! Wauw aan deze tips heb ik echt wat! Suuuuper bedankt!
    • Welkom Lilly,   Allereerst lijkt zwemmen me een uitstekende basis om je lichaam in shape te houden. Je traint er zowat alle spieren mee en de dragende kracht van water is ook zeer gunstig om toch nog te kunnen trainen met een aantal lichamelijke beperkingen. Weet niet welke oefeningen je allemaal voor de kiezen hebt gekregen maar kan je wel zeggen dat bijvoorbeeld " the glute bridge " een vrij veilige oefening is voor de rug die zowel de onderrug, hamstrings als buikspieren aanspreekt. Over andere oefeningen durf ik me niet uitspreken want ben geen fysiotherapeut. Ik zou voorzichtig adviseren rustig te planken (beginnen met 30 seconden, desnoods 20) om zo te oefenen in vormspanning houden en verstevigen van de core. Bij de minste stekende pijn zou ik de oefening wel laten voor wat ze is ! Tot slot heb ik, een voor mij, interessante site gevonden om je voeding in functie van je doelstellingen op punt te stellen. Het is een invuloefening waar dat je een aantal parameters als leeftijd, geslacht, bewegingsniveau enzovoort moet invullen om zo tot een advies op maat te komen. www.precisionnutrition.com/nutrition-calculator   U kan eens te raden gaan bij kleppers als @Shorty, @Peter Wouters, of @Fit. Deze mensen zullen je ook kunnen helpen met hun expertise.   Veel succes.  
  • Sponsors