Advertentie:

Sign in to follow this  
m1997

Voedingsaanname tijdens cutten

Recommended Posts

Ik zou graag willen cutten, maar wil graag weten hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten ik dan per dag binnen zou moeten krijgen.

Ik ben 22 jaar, 187 cm lang, 90 kg met een vetpercentage van 19% en doe 3 à 4 keer per week aan krachttraining.

Advertentie:

Ik kom er toch niet helemaal uit...

Betreft eiwitten snap ik het: 2 * 90 = 180g eiwitten

Echter voor de hoeveelheid vetten zegt de één ''1g vet per kg lichaamsgewicht'' en de ander ''0,7*kg lichaamsgewicht''. Wat moet ik nu aanhouden?

Als ik de hoeveelheid vetten weet, dan kan ik de koolhydraat behoefte berekenen.

Mijn onderhoud zit op 3014 kcal. Is het dan logisch om voor de cut er 500 kcal van af te trekken of dien ik dit anders te berekenen?

Edited by m1997

Hier vind je dat terug :

Als je E/K/V/ verhouding in je schema 35-40-25 is, zou je die verhouding ook in elke maaltijd terug moeten kunnen vinden. 

Stel je voor je gaat voor cutten 1000 kcal eten (enkel makkelijk voorbeeld) 

Houd dit in dat je:

350 gr eiwitten

400 gr koolhydraten 

250 gr vetten 

Moet gaan eten. 

In jou geval zal zit rond de 2750 kcal worden, en dan moet je dit dus even uitrekenen. 

8 uur geleden zei Fit:

Hier vind je dat terug :

Als je E/K/V/ verhouding in je schema 35-40-25 is, zou je die verhouding ook in elke maaltijd terug moeten kunnen vinden. 

Stel je voor je gaat voor cutten 1000 kcal eten (enkel makkelijk voorbeeld) 

Houd dit in dat je:

350 gr eiwitten

400 gr koolhydraten 

250 gr vetten 

Moet gaan eten. 

In jou geval zal zit rond de 2750 kcal worden, en dan moet je dit dus even uitrekenen. 

Wow ho ff xD das geen 1000 kcal xD

Hier gaat een rekenfoutje mis. 

Eiwitten en koolhydraten hebben 4kcal per gram en vetten hebben er 9.

Als je 2750 kcal wil eten op 35 eiwit / 40 carbs / 25 vet, ziet de verhouding er dus zo uit:

- 962 kcal aan eiwitten (962 gedeeld door 4 is 240 gram.)

- 1100 kcal aan carbs (1100 / 4 = 275 gram.)

- en 688 kcal aan vetten (688 / 9 = 77 gram.)

Dat zou dus zijn voor 2750 kcal per dag. Uiteindelijk is het ideaal om die verhouding elke maaltijd aan te houden, maar dat is niet altijd te doen. Het gaat erom dat je aan het eind van de dag die 2750 kcal op hebt. (En dus meer verbruikt, anders val je niet af)

Ook is 240 gram eiwit fucking veel, dat kan je niet eens allemaal gebruiken en omzetten. Daarbij is het zwaar op je nieren. Ik stel 170 gram altijd als maximum voor mezelf, dan ben je je lichaam niet aan het overstressen. En daar groei ik PRIMA op ;) 

Zo kan je dan ook 70 gram koolhydraten wisselen met de eiwitten, 280 kcal in totaal dus. Koolhydraten zijn makkelijker te eten dan eiwitten, dus dat maakt het "dieet" makkelijker ;) Dat is wat ik zou doen.

Trek even je eigen plan hiermee, informatie heb je nu meer dan zat xD

Groeten!

47 minuten geleden zei Shorty:

Wow ho ff xD das geen 1000 kcal xD

Hier gaat een rekenfoutje mis. 

Eiwitten en koolhydraten hebben 4kcal per gram en vetten hebben er 9.

Als je 2750 kcal wil eten op 35 eiwit / 40 carbs / 25 vet, ziet de verhouding er dus zo uit:

- 962 kcal aan eiwitten (962 gedeeld door 4 is 240 gram.)

- 1100 kcal aan carbs (1100 / 4 = 275 gram.)

- en 688 kcal aan vetten (688 / 9 = 77 gram.)

Dat zou dus zijn voor 2750 kcal per dag. Uiteindelijk is het ideaal om die verhouding elke maaltijd aan te houden, maar dat is niet altijd te doen. Het gaat erom dat je aan het eind van de dag die 2750 kcal op hebt. (En dus meer verbruikt, anders val je niet af)

Ook is 240 gram eiwit fucking veel, dat kan je niet eens allemaal gebruiken en omzetten. Daarbij is het zwaar op je nieren. Ik stel 170 gram altijd als maximum voor mezelf, dan ben je je lichaam niet aan het overstressen. En daar groei ik PRIMA op ;) 

Zo kan je dan ook 70 gram koolhydraten wisselen met de eiwitten, 280 kcal in totaal dus. Koolhydraten zijn makkelijker te eten dan eiwitten, dus dat maakt het "dieet" makkelijker ;) Dat is wat ik zou doen.

Trek even je eigen plan hiermee, informatie heb je nu meer dan zat xD

Groeten!

Foutje idd van mijn kant. Wilde het even te makkelijk maken in het voorbeeld?. Het gaat natuurlijk om procenten die ik gaf, en dit moest inderdaad nog omgerekend worden tot de juiste grammen om tot de juiste kcal te komen excuus! 

Toe aan weekend zeker :P

Volgens de berekening (2714 kcal per dag) moet ik 237g eiwitten, 271g koolhydraten en 75g vetten per dag binnen krijgen.

De hoeveelheid eiwitten is echter hoger dan de 2g/kg regel. Is het dan niet gezonder voor mij (ben 90kg) om per dag 180g eiwitten, 329g koolhydraten en 75g vetten binnen te krijgen? Dan zit ik nog steeds op 2714 kcal.

Edited by m1997