Advertentie:



Fit

DIY home gym equipment

Recommended Posts

Ik kwam een leuk artikel tegen waar voor de mensen die thuis willen sporten of beginnen te sporten wellicht een aantal leuke DIY fitness equipments kunnen bouwen. De volgende spullen zijn allemaal goedkoop te maken en je hoeft er niet eens handig voor te zijn!

 

https://greatist.com/fitness/21-diy-gym-equipment-projects-make-home#8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik zie Ross Enamait voorbij komen bij 1 van de projecten. Deze man volg ik al jaren en heb al enkele van zijn ideeën overgenomen. Alles in zijn gym is low tech maar geweldig functioneel.  Hij traint als een beest, let nooit op zijn caloriebehoeften en komt steeds geript voor de dag. Bovendien is hij de coach van wereldkampioene Katie Taylor.

http://rosstraining.com/blog/articles/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal me als newbe nog voorstellen hier op dit forum maar dit heb ik mezelf in elkaar gezet. Lekker thuis achterom trainen. Grtz. Patrick

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden zei Pat72:

Zal me als newbe nog voorstellen hier op dit forum maar dit heb ik mezelf in elkaar gezet. Lekker thuis achterom trainen. Grtz. Patrick

Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.

 

Ziet er strak uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Nederland heeft al jaren geen pre-workout meer die een goede kick geeft. 
      Daarom besloten ik en m'n goede maat Victor dit merk op te zetten om krachtige pre-workout weer terug te brengen naar Nederland! 
      Deze pre-workout bevat als enige van heel Nederland DMHA wat de sterkste legale kracht booster is.
      Als je interesse hebt laat het me weten dan zal ik je korting geven wanneer we lanceren.   Groeten,
      Amir en Victor 
    • Hey Matjeq ik zag je post en heb speciaal een account aangemaakt om te reageren.
      Want ik zat ruim een jaar geleden met precies hetzelfde probleem.
      Na veel werken en voorbereiden brengen ik een een goede maat van me nu als enige van Nederland een pre-workout uit die ook DMHA bevat! 
      De pre-workouts die jij bedoelt bevatten waarschijnlijk DMAA wat inderdaad verboden is maar DMHA komt erg in de buurt qua effect en is 100% legaal.
      Alle andere merken verkopen pre-workouts met alleen cafeïne als stimulant waardoor je niet echt die kick voelt.
      Met deze pre-workout brengen we de kick weer terug!
      absolutenutrients.nl
    • Sportvrienden, In deze tijd van beperkingen is er ook meer tijd om 'ns wat nader naar de samenstelling van een training te kijken. Wat staat er vandaag op 't programma; welke warming-up sluit daar 't meest op aan en met welke vorm van cool down haal ik er 't meeste rendement uit. Zoals vermeld in een eerdere bijdrage, heb ik in de loop van de tijd het fenomeen 'kettlebell' wat hoger opgeschaald als erg effectief. Een kettlebell work-out is intensief, zorgt voor een hoge verbranding en is erg functioneel door 't compound karakter.  Voor wat betreft krachtsport ben ik van mening dat gerichte kettlebell oefeningen een positieve bijdrage leveren als warming-up en cool down als deze gericht zijn op de kerntraining. Met kerntraining bedoel ik de oefeningen die je voor een bepaalde spiergroep gepland hebt. De voordelen van een warming-up met een kettlebell liggen vooral in 't in korte tijd activeren van de motor units (door de compound), waardoor behalve je target spiergroep, ook je 'hulpspieren' zoals de antagonisten en de synergisten meegenomen worden. Dit verminderd sterk het risico op blessures en verkort op een verantwoorde manier je warming-up. Meer tijd voor je kerntraining! Als cooling down heeft een stukje kettlebell training vooral een niet te onderschatten functie als 'stretcher'; de nog onder spanning staande spieren worden op een relaxte manier weer gerekt waar de doorbloeding ook weer bij gebaat is (dus ook de zuurstof en voedselvoorziening).  Al met al de moeite van het proberen waard. Ik adviseer je te beperken tot de kettlebell swings. Deze zijn effectief, veelomvattend, maar ook intensief. Je moet natuurlijk wel voldoende overhouden. Mocht  e.e.a. je interesseren; wel effe de techniek van een goede swing aanleren! (YouTube/ Pavel Tsatsouline).   Gr. Geert.      
  • Sponsors