Advertentie:

Sign in to follow this  
Motivator

Log/ervaring ostarine en LGD

Recommended Posts

Hai allen,

Na aardig wat info te hebben gelezen over sarms zat ik te twijfelen om het toch eens te gaan proberen. Train nu 3,5 jaar zeer fanatiek waarbij ik alles bijhoud, voeding, progressie, etc. Voor mijn gevoel heb ik in de afgelopen 3,5 jaar dan ook niks laten liggen kwa gains 😁

Na 3,5 jaar gaat de progressie toch minder hard en al die verhalen over sarms gaan op den duur dan toch wat kriebelen.

Waarom dan niet direct aas? Nou, ik ken mezelf en dat loopt gegarandeerd uit de hand. Het lijkt me echt wel een mooie ervaring maar ik weet van mezelf dat ik die stap beter niet kan nemen. Daarnaast slik ik medicijnen die een belasting “kunnen”

zijn voor mijn lever. Dus ik hou het dan maar bij sarms. 

Ik las echter veel verschillende dingen, bijwerkingen van nep sarms, veel ervaringen van sarms van personen die ook aan de aas zitten etc. Het was op sommige logs na niet de info die ik echt zocht. 

Nu zit ik inmiddels 7 weken aan de ostarine en ligandrol dus het leek me leuk om jullie nu een update te geven hoe het gaat en wat ik er van merk. Uiteraard komt er een vervolg zodra de kuur is afgelopen, en een na 8 weken ,Op die manier hebben jullie ook een beeld van wat er nu allemaal overblijft kwa gains na de kuur.  

 

Oke, gaan we!

ik heb Ostarine in capsule vorm van 10

mg pst. Neem er twee dus dat is 20mg. Ik weet dat de optimale dosis 25mg is

maar dr zit nu eenmaal maar 10 mg in per stuk.

De LGD is vloeibaar en daar neem ik 5 ml van per dag. 5ml bevat 10mg Ligandol. 

 

Training; 3x pw fulbody. Deze schema’s zijn extreem zwaar kan ik wel zeggen. Omdat ik alles vanaf dag 1 exact bijhoud weet ik

precies hoe sterk ik ben op alle onderdelen. Ik ga dus niet zomaar wat roepen 😅

Verder mix ik me eigen pre workout en daar gaat oa een behoorlijke dosis DMHA en DMBA (amp citrate) in. 

 

Uiteraard merkte ik de eerste week niks. Dit had ik ook verwacht en lees je ook overal terug op fora’s. 

Rond de 10e dag echter merkte ik dat het die dag wel erg goed ging. Bankdrukken is voor mij oa een belangrijke leidraad kwa progressie. Als ik maar iets te weinig eet dan merk ik dat als eerste op de bank. Met

fullbody train ik alles 3x pw kapot, het is dus niet zo dat ik meer borst doe als iets anders. 

De week erna wederom een stijging op de bank en op de pullups. Pullups zijn oa mij sterke punt, momenteel ligt me one rep max op 50kg met een riem en schijven. 

Vanaf week 4 en 5 gaat het nog harder kwa kracht. Dan is er een week dat het stabiel is om vervolgens in week 7, deze week dus, weer vol toe te slaan. 

Ik heb nu in 7 weken exact 12,5 kg op de bank kunnen bijschuiven. Dit had ik sirieus nooit verwacht. 

Chestdips begon ik 4x8 met 30kg aan schijven en afgelopen week had ik 1x10

met 35 kilo en 2x10 met 40 kilo. 

Dit was zonder de ostarine en lgd nooit gelukt. Kracht is enorm toegenomen en dat is echt leuk als je normaal nog maar klein stapjes maakt. 

 

De pomp:

Ja de pomp, ik las vooraf al in iedere post over lgd dat die enorm moest zijn. Nou, dat klopt. De pomp is echt extreem bruut. De hele dag loop je opgepompt rond en dat is kikkuh. Vrijdag trainen is zondagavond nog steeds een pomp. Hij is dan wel ietsie pietsie minder maar dat zie je alleen zelf. 

Tijdens het trainen afgelopen week had ik chinups met 35 kilo 4x7 en daarna one arm row 3x15. Me arm en vleugels plofte bijna. Zo gek dat ik eigenlijk geen rep meer durfde te doen haha. 

 

Herstel:

De schemas die ik volg zijn extreem to

the max en ik presteerd vaak echt net op het randje van buigen of barsten. Ik merk met deze sarms duidelijk een sneller herstel. Normaliter is het zo uitgerekend dat ik de volgende trainsessie net hersteld ben, en dan nog is het soms net niet genoeg. Door osta en lgd train je echt grovver en een stuk zwaarder. Maar wonder boven wonder ben je de volgende sessie alweer topfit. Train ma woe en vrij. Maandag is een zware dag en dat voel

je op dinsdag nog best wel goed. Geen spierpijn maar gewoon een stram gevoel dat je flink gebruikt ben zeg maar 😂

Echter op woensdag alweer klaar om te vlammen!

 

Slaap: 

Zoals ik al eerder zei wil ik altijd 8 uur slaap halen. Echter vanaf week 5 is er iets apparts. Ik slaap veel minder vast en wordt meerdere keren per nacht half wakker. Het mooie is dat je de volgende dag zo fit als een hoentje bent. Ik heb door de sarms minder slaap nodig lijkt het. Gister dacht ik 21:00 naar bed te gaan en dat lukte! Jammer genoeg om 03:00 weer lekker fit 😂

 

Eten:

ik merkte vanaf de tweede week dat ik veel

meer honger kreeg. Momenteel zit ik op 4000 kcal. Eiwitten moet ik met mijn gewicht op 190 gr hebben ongeveer. Echter heb ik het verhoogd tijdens dit samrkuurtje naar 230. Gewoon voor de zekerheid, heb toch kcal genoeg. Vetten rond de 1gr per kilo en de rest koolydraten. 

90% van mijn dieet is cleanfood, de overige 10% vul ik aan met waar ik zin in heb. 

Ik begon deze sarmskuur op 90,5kg. Momenteel weeg ik 95,5. Ik heb al een aantal bulks en cuts achter de rug dus weet wel waar het vet bij mij als eerste komt enzo, maar dat is nu anders. Uiteraard is er wel vet bijgekomen met die 5 kilo toename,

maar wat opvalt is waar het zich bevind. Mijn buik heeft wat meer vet, maar mijn rug is amper vetter geworden. Dit is zeer appart want rug is bij mij toch als een van de eerste aan de beurt. Met sarms zet ik dus duidelijk minder snel vet aan. De ratio tijd/gewicht/trainjaren zou ook totaal anders zijn zonder de sarms. Want zonder sarms dan was ik nu bagger vet. Ik zou dan in 7 weken niet meer dan n kilo of 1,5 erbij willen hebben, om het lean te houden. 

 

Libido:

 

Het klopt wat ze zeggen, lgd zorgd ervoor dat je echt wel een aantal keren met een paal wakker gaat worden 🙈

Verder verdwijnen er behoorlijk wat drempels om het zo maar te zeggen 😆

 

Commentaar:

 

Het is niet zo dat je met sarms een kast gaat worden, maar mensen zien wel dat je gains hebt gemaakt. Ik heb het niemand verteld maar krijg wel al aardig wat opmerkingen van collega’s en andere mensen. Dit komt zeker door die knetter harde pomp. Je oogt echt wel een slagje groter. Zelf zie je dat het beste uiteraard maar het valt dus wel op bij mensen. 

 

Verder moet ik zeggen dat ik tot nu toe verder geen nadelige side effect heb. Alleen soms dat je wat langer op de wc zit omdat die drol er niet uit wil. Alle voedingsstoffen worden optimaal

benut lijkt het 🤣

 

ik ga deze kuur afmaken op 12 weken en dan een mini pct van Clomid voor

4 weken. Daarna nog 4 weken off en dan 100% de volgende sarm sessie. 

 

Ik hou jullie op de hoogte zodra de 12 weken om zijn en daarna nog van het totaal gains wat blijft hangen. 

 

Hopelijk hebben jullie hier iets aan en is het niet te langdradig. Voor mensen die het willen proberen kan ik alleen maar adviseren dat je goed onderzoekt waar je de sarms aanschaft, want er is een hoop troep. 

 

Mvg Sander!

Edited by Motivator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Hey "Sander"

 

Hele duidelijke log en ik heb me suf gelachen haha, "omdat die drol er niet uit wil" zegt ie. Wahaha xD

 

Eiwitten had je echt niet hoeven verhogen. 2.2 gram per kilo is meer dan zat. Had Arnold ook zat aan, dus wij ook :P

 

Verder, welkom op het forum en we hopen natuurlijk dat je er nog even bent!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 6/9/2019 at 10:37 zei Shorty:

 

 

Eiwitten had je echt niet hoeven verhogen. 2.2 gram per kilo is meer dan zat. Had Arnold ook zat aan, dus wij ook :P

 

 

 

 

 

Yep, uit verschillende studies blijkt dat proteine synthese niet verder verhoogt bij innames hoger dan 1,6 a 1,8gr/kg. Het is te zeggen, bij naturals. Anabolengebruikers hebben mogelijk meer nodig maar daar zijn geen studies van.

Dan komt er nog bij dat hoe verder je 'getraind' bent, hoe minder proteine je nodig hebt. Logisch, hoe dichter je bij je limiet komt hoe minder je spieren nog moeten/kunnen groeien.

 

Wat je stoelgang betreft, google eens op de Bristol stoelgangschaal. Het feit dat deze hard is wijst er op dat er teveel water wordt onttrokken uit de darmen. Tip: verhoog je vezels met meer groenten, fruit, havermout. Alsook koffie. Dit ontspant de darmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this