Advertentie:

Sign in to follow this  
Hansie

alternatief voor koemelk

Recommended Posts

Kent er iemand een goed alternatief voor koemelk. Te veel melk, meer dan 450 ml per dag, zou niet goed zijn voor de huid. Acné, schimmel, rode plekken zijn enkele van de mogelijke nadelen, zo ook slijmvorming in de dikke darm. Ben aan het twijfelen voor sojamelk, amandelmelk of rijstmelk. In die laatste zou een miniscule hoeveelheid arsenicum zitten of is dit een fabeltje ? Stel dat je zo'n halve liter melk per dag drinkt mag je dan uit het zuivelgamma nog Griekse yoghourt en kwark nuttigen of is dat te veel zuivel op een dag ? Graag wat reacties van de kenners.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik drink elke dag 1 liter chocolademelk en 1 tot 1.5 liter normale melk. Liefst direct van de boer, met veel vet erin weet je wel. Heerlijk :o

 

We maken gewoon enzymen aan om het te kunnen verteren, dus maak je geen zorgen Hans ;) als je het lekker vind, gewoon drinken verdomme.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 uur geleden zei Shorty:

gewoon drinken verdomme.

 

xD

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook gestopt met het eten/drinken van zuivel. Hoofdreden is omdat ik denk dat het acne bij me veroorzaakt maar hiernaast kan ik er volgens mij ook niet goed tegen. Krijg last van m'n darmen bij grote hoeveelheden en ik denk dat (te veel) zuivel ongezond is. Als vervanger drink ik nu sojamelk en eet ik sojayoghurt/sojakwark.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Wat scato al zegt probeer te kijken naar een upper lower split 4x per week. Verder is 4 oefeningen met elk 4 setjes teveel voor 1 spiergroep. Meer dan 12 setjes per workout is volgens diverse studies (zeker voor natty's) teveel en wordt ook wel junkvolume genoemd. Even een kanttekening: 4 oefeningen voor rug en benen is prima omdat dit een spiergroep is die uit meerdere spieren bestaat (kuiten,hamstring,quads bijvoorbeeld). Ik doel echt op 4 oefeningen voor bijvoorbeeld de borst is overkill en als je 16 setjes voor borst kan doen vraag ik me toch echt af met wat voor intensiteit je traint.   Kort voorbeeld schema voor upper/lower split   Upper 1: Pulls ups 1 rep van failure af bench press 6-10 reps Bent over rows 6-10 reps Machine chest press 10-15 reps Dumbell side raises 15-20 reps Tricep oefening   Upper 2 Incline bench press 10-15 V bar lat pulldown 12-15 Seated cable rows 12-15 Cable flyes 15-20 Cable side raises paused 15-20 Tricep oefening    Lower 1 Squats 6-8 Leg press 10-15 Lying leg curls 12-15 Calves oefening Glutes oefening Bicep oefening   Lower 2 Romanian deadlifts 6-10 Hack squats 12-15 Seated leg curls 12-15 Leg extensions 15-20 Kuit oefening Bicep oefening          
    • Hetzelfde voor mij! Net vader geworden dus de dagen zijn zwaar 🤣
    • Hey, Niet een directe antwoord op je vraag, maar misschien kan je proberen om 2 maal per week al je spiergroepen te trainen en niet zoveel focus leggen op je Biceps en triceps. Je zou kunnen kijken naar een upper lower split schema. 2 maal per week spiergroepen trainen kan al een schelen met spieropbouw.   Dan wel een iets directere antwoord op je vraag; Persoonlijk vind ik het fijn om de grote compound oefeningen 4à5 setjes te doen en de isolatie oefeningen doe ik meestal 3 setjes. Succes!
  • Sponsors