Advertentie:



Sign in to follow this  
Hansie

alternatief voor koemelk

Recommended Posts

Kent er iemand een goed alternatief voor koemelk. Te veel melk, meer dan 450 ml per dag, zou niet goed zijn voor de huid. Acné, schimmel, rode plekken zijn enkele van de mogelijke nadelen, zo ook slijmvorming in de dikke darm. Ben aan het twijfelen voor sojamelk, amandelmelk of rijstmelk. In die laatste zou een miniscule hoeveelheid arsenicum zitten of is dit een fabeltje ? Stel dat je zo'n halve liter melk per dag drinkt mag je dan uit het zuivelgamma nog Griekse yoghourt en kwark nuttigen of is dat te veel zuivel op een dag ? Graag wat reacties van de kenners.

Edited by Hansie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Ik drink elke dag 1 liter chocolademelk en 1 tot 1.5 liter normale melk. Liefst direct van de boer, met veel vet erin weet je wel. Heerlijk :o

 

We maken gewoon enzymen aan om het te kunnen verteren, dus maak je geen zorgen Hans ;) als je het lekker vind, gewoon drinken verdomme.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 uur geleden zei Shorty:

gewoon drinken verdomme.

 

xD

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook gestopt met het eten/drinken van zuivel. Hoofdreden is omdat ik denk dat het acne bij me veroorzaakt maar hiernaast kan ik er volgens mij ook niet goed tegen. Krijg last van m'n darmen bij grote hoeveelheden en ik denk dat (te veel) zuivel ongezond is. Als vervanger drink ik nu sojamelk en eet ik sojayoghurt/sojakwark.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

  • Berichten

    • Hallo en welkom,   Misschien eens variatie brengen in je oefeningen en/ of aantal sets en reps. Zeker als je voelt dat je op een plateau zit kan het zeker niet kwaad in je schema eens andere oefeningen in te verwerken. Meestal wordt er aangeraden zo om de 6 weken eens te kiezen voor een ander trainingsprikkel. Op het eerste zicht zit je wel met een goede verhouding compound en isolatieoefeningen. Het is ook niet slecht eens een week een deload fase in te voeren.
    • Sinds een jaar of 2 ben ik nu volle bak aan het trainen en ben ik 10kg+ afgevallen. Ik ben nu een jaar aan het fitnessen en probeer wat spiermassa/ kracht te creëren alleen heb ik het idee dat ik vastloop en geen spiermassa meer aanmaak. Ik heb op dit forum erg veel nuttige info gevonden en ben benieuwd of ik het juist combineer en of er nog tips zijn wat ik kan verbeteren.   dagelijks probeer ik rond de 2500kcal en 140gr eiwitten te eten. Verder doe ik niet aan supplementen zoals pre-workouts en eiwitshakes    mijn training voer ik uit met 3 sets van 8-10 her.    Hoe ziet mijn week eruit.   Maandag: upper body:   incline bench                                            Military press                                            cable crossover                                            T-bar row                                            CGBP                                            BB curl   Dinsdag: Lower body:    Squat                                           Legg press                                           SLDL                                           Calf press                                           Leg raise          Woensdag: cardio: 4km harlopen   Donderdag: upper body: bench press                                             pull ups                                             skull crushers                                             bb row                                             hammer curl                                             side lateral raise   Vrijdag: lower body:        Deadlift                                            leg curl                                            front squat                                            calf raise                                            crunches Zaterdag : vaak 20km MTB   zondag rust       
    • Bankje is inderdaad ook van Pivot; https://www.helisports.nl/products/429179/Pivot-Fitness-HB3130-Heavy-Duty-Bench.html   Olympische Halterstang van Kroon; https://www.helisports.nl/products/425082/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html   Halterschijven van Hastings; 4x2.5kg 4x5kg 2x10kg 2x15kg 2x20kg https://www.helisports.nl/products/427246/Hastings-Rubberen-Olympische-Tri-Grip-Schijvenset-5-kg.html   Normaal zat bij deze set een lat pulley d.m.v. halterschijven; https://www.helisports.nl/products/429767/Pivot-Fitness-HR-LR02-Lat-en-Row-Attachment-voor-HR3260.html   Dit systeem heb ik (met overleg met medewerkers daar in de winkel) vervangen door een Weight stack, ging gemakkelijk en werkt (voor mij) perfect.
  • Sponsors