Advertentie:



f00by

Starten na 5 jaar couch potato

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Niet geheel onbekend met sport en beweging maar een beginner als het aankomt op gezond sporten.

5 jaar geleden een mentale en fysieke burnout gekregen (soort van maar dan anders) hierdoor wat sociale fobien enzo ontwikkeld waardoor de sportschool al snel een onbereikbare plek werd. Maar goed. . . nu 

 

Liggend op de bank kijkend naar weer een nieuwe netflix docu over bewegen en eten . . . Daar word je niet groter of sterker van. Dus hop van die bank af en aan de bak.

 

Een gezonde start begint bij voeding. Dieet aangepast en thuis begonnen met een "activerings" schema voor om de dag. Inmiddels wat tijd verder en ik merk dat het wel erg lekker gaat en dus tijd voor de volgende stap. 

 

Als supplement op dit moment alleen creatine (4g trainings dagen en 2g in rust. onderhoud op 0.03gr per kg lichaamsgewicht.) 

 

Nu maar lezen, daarna nog een beetje lezen . . . eten, trainen, slapen en meer lezen :)

 

groetjes f00by 

 

p.s das me screen name zo heet ik niet echt 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Welkom op het forum! :) 

 

Gezonde voeding is inderaad een goede eerste stap, train je thuis momenteel?

 

Een sportschool is altijd voor iedereen, ongeacht wat je hier van denkt. Iedereen is er tenslotte voor zichzelf. Probeer je dus nooit te weerhouden om hier heen te gaan! 

 

Over creatine: dit kun je gewoon elke dag 5 gr nemen in plaats van verschillende doseringen. Voor de rest zou ik niet naar te veel supplementen kijken, het meeste is gewoon uit voeding te halen :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op dit moment train ik voornamelijk thuis. Met wat eenvoudig materiaal. Denk aan kettle bel, pullup bar div halters/weerstandsbanden en een bankje. De creatine ben ik voornamelijk gaan gebruiken voor herstel omdat ik om de dag wil blijven trainen. Hoelang kan ik gewoon de 5gr doen. Is wel een stuk makkelijker als iedere keer proberen 2 gram af te wegen :)

 

Op dit moment doe ik full body workout met een specifieke spriegroep een beetje extra. Gemiddelde training is ongeveer 60 tot 90 minuten.

 

Mbt de sportschool ben ik helemaal met je eens. Ik heb wat belemmeringen opgelopen in mijn verleden waardoor dat wat lastiger is. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Geweldig resultaat! Goed om te lezen dat alles bevallen is, de eerste cycle (met alles) is altijd de beste. Das dan altijd jammer haha   Wil niet zeggen dat er niks meer te gainen valt, maar toch. 8 kg zal een ENORM visueel verschil gemaakt hebben voor je!   Laat ons ook nog ff weten wat er overblijft na je nakuurtje, zeg maar een week of 3-4 na de nakuur ben je eventueel watergewicht kwijt etc. Zal niet veel zijn, maar toch, want je log is al zo compleet   Groeten!! Bwahaha biomassa  
    • Hoi  Kris. Allereerst welkom op dit forum! Voor iedereen in het algemeen en voor jou in 't bijzonder geldt: luister naar je lichaam, ken je grenzen maar heb vooral plezier in wat je doet. Plezier is de beste motivator die er is. Zoek oefeningen die je aankunt maar ook leuk vindt om te doen. Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.  Het is prima om te googelen, maar niet te veel, anders zie je door de bomen het bos niet meer. Maak een eenvoudig  basis schema dat bij je past en breid dit gaandeweg uit.  Eerste doel is de algehele versterking van je hele lijf. Indien mogelijk beginnen met de basis van de krachtsport: deadlift, bench press en squat. Op dit moment zul je niet veel belasting aan kunnen maar laat je lijf alvast wennen aan de beweging/ uitvoering van de genoemde grote 3. Na verloop van tijd 'weet' je lichaam de bewegingen te herkennen (spiergeheugen), reageert 't daarop en verloopt de oefening steeds efficiënter. Dan kun je overgaan tot een zwaardere belasting. Niets belet je om een door jou samengesteld schema op dit forum te laten inschatten. Er zijn op deze site nog al wat mensen die veel expertise hebben en jou gegarandeerd kunnen adviseren!  In ieder geval respecteer ik je keuze zeer. Ben ervan overtuigd dat je met de juiste instelling een overtuigd krachtsporter wordt. Weliswaar binnen de grenzen van je mogelijkheden, maar hoe je het ook draait of keert, welkom in de ijzeren wereld!
  • Sponsors