Advertentie:



Jasper

Blessure na training

Recommended Posts

Hallo, ben zins kort begonnen met trainen om een betere conditie te krijgen en van mijn buikje af te komen.

Tijdens mijn training 3 weken geleden heb ik een blessure opgelopen, bij simpele knietraining kreeg ik pijn in mijn knie en kreeg ik een branderig gevoel. Volgens de trainer was dit normaal en moest ik er gewoon doorheen.
De volgende dag was mijn knie dik er zat er vocht in mijn knie. Mijn trainer gaf aan dat ik gewoon door kon sporten zolang het geen pijn deed. Het vocht zou door het trainen vanzelf weg gaan.
Het werd alleen steeds erger, bij de fysio, gaven ze aan dat ik juist rust moest nemen en mijn knie zo min mogelijk moet gebruiken. (woon helaas 4 hoog zonder lift ;) )

Mijn vraag aan jullie is nu, welke oefeningen kan ik nu wel doen op het gebied van cardio, om mijn conditie in ieder geval redelijk op peil te houden.
De standaard oefeningen zoals fietsen, lopen, rennen en roeien zijn niet heel geschikt.
De andere oefeningen die ik ken zijn vooral voor spieropbouw. Maar wellicht hebben jullie wat goede ideeën.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als fietsen met klein verzet of crosstrainer al te pijnlijk zou zijn kan je misschien wat baantjes gaan trekken in het zwembad. Een heel gedoe maar denk wel dat je je knieën er minder mee belast door de relatieve gewichtloosheid in het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch naar die knie laten kijken door een deskundige. Er kan iets gebroken zijn in je knie. Toevallig ken ik iemand die net hetzelfde had opgedaan door gewoon te hurken. Het vocht in zijn knie bleek bloed te zijn. Dit hebben ze tot 2x afgetapt. Bloed wordt weefsel op de lange duur en mag niet blijven zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips.

Ik ben bij de huisarts geweest maar die stuurde me meteen door naar de fysio.
Is het dan nog verstandig om nog aan een andere arts om advies te vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Jasper:

Bedankt voor de tips.

Ik ben bij de huisarts geweest maar die stuurde me meteen door naar de fysio.
Is het dan nog verstandig om nog aan een andere arts om advies te vragen?

 

Als je al bij de huisarts geweest bent zal het wel ok zijn wat hij zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • I am starting an Ostarine cycle  too (my first Sarm cycle) & I need help deciding on dosage and cycle length. 20 mg of Ostarine for 12 weeks or 30 mg of Ostarine for 8 weeks?? Which one will be better for bulking? Also, what is recommended for PCT, or do I even need PCT with a minimally suppressive.
    • Weeral iets bijgeleerd. Denk ook dat medial head (misschien daarom) niet zo vaak getraind wordt als long head.
    • Ik ga even de contrarian uithangen met onderstaande link die ik vond met Brad Schoenfeld. De triceps zijn aangehecht aan de Ulna. Voel maar eens aan het uitstekende knobbeltje aan je elleboog. Daar zit de tricep aangehecht. Terwijl je daar voelt roteer je pols dan eens. Beweegt die aanhechting van plaats? Nee, alleen de spieren van de voorarm bewegen. Dus, ik denk dat het geen enkele toegevoegde waarde heeft. https://twitter.com/BradSchoenfeld/status/676034580789501953  
  • Sponsors