Advertentie:

Jasper

Blessure na training

Recommended Posts

Hallo, ben zins kort begonnen met trainen om een betere conditie te krijgen en van mijn buikje af te komen.

Tijdens mijn training 3 weken geleden heb ik een blessure opgelopen, bij simpele knietraining kreeg ik pijn in mijn knie en kreeg ik een branderig gevoel. Volgens de trainer was dit normaal en moest ik er gewoon doorheen.
De volgende dag was mijn knie dik er zat er vocht in mijn knie. Mijn trainer gaf aan dat ik gewoon door kon sporten zolang het geen pijn deed. Het vocht zou door het trainen vanzelf weg gaan.
Het werd alleen steeds erger, bij de fysio, gaven ze aan dat ik juist rust moest nemen en mijn knie zo min mogelijk moet gebruiken. (woon helaas 4 hoog zonder lift ;) )

Mijn vraag aan jullie is nu, welke oefeningen kan ik nu wel doen op het gebied van cardio, om mijn conditie in ieder geval redelijk op peil te houden.
De standaard oefeningen zoals fietsen, lopen, rennen en roeien zijn niet heel geschikt.
De andere oefeningen die ik ken zijn vooral voor spieropbouw. Maar wellicht hebben jullie wat goede ideeën.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als fietsen met klein verzet of crosstrainer al te pijnlijk zou zijn kan je misschien wat baantjes gaan trekken in het zwembad. Een heel gedoe maar denk wel dat je je knieën er minder mee belast door de relatieve gewichtloosheid in het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch naar die knie laten kijken door een deskundige. Er kan iets gebroken zijn in je knie. Toevallig ken ik iemand die net hetzelfde had opgedaan door gewoon te hurken. Het vocht in zijn knie bleek bloed te zijn. Dit hebben ze tot 2x afgetapt. Bloed wordt weefsel op de lange duur en mag niet blijven zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips.

Ik ben bij de huisarts geweest maar die stuurde me meteen door naar de fysio.
Is het dan nog verstandig om nog aan een andere arts om advies te vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Jasper:

Bedankt voor de tips.

Ik ben bij de huisarts geweest maar die stuurde me meteen door naar de fysio.
Is het dan nog verstandig om nog aan een andere arts om advies te vragen?

 

Als je al bij de huisarts geweest bent zal het wel ok zijn wat hij zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Vanochtend dus die Inbody meting gedaan. Zodat ik weet hoe ik er nu voorsta. En meer inzicht krijg over mijn lichaam.   Ik ben dus op 9 September begonnen met krachttraining. Na dik 8+ jaar zonder krachttraining. Wel deed ik vanaf April fysio. Ivm hernia en spieruitval rechterbeen. Waar ik sinds me 23ste mee loop. Dus veel rek en strek oefeningen en langzaam opbouwend op lichaams gewicht en extra gewicht.   Op 9 September begon ik met een bodyfat percentage van 23%. Vandaag 12 weken later op 2 December een bodyfat percentage gemeten van 18%. Een vermindering van 5%. Meer dan ik verwacht had. Aangezien je jezelf toch altijd anders ziet in de spiegel.   Gister toch nog herberekend en gekeken anar hoeveel kcal ik nou binnen moet krijgen. Ik zat de laatste 2 weken op 2000 +/- en zat ervoor op 2300/2400. Wel met 160-200gram protiene uiteraard.   Ik zag vandaag dus dat mijn lichaamsonderhoud 2000kcal is. Dus zonder activiteiten etc. Ik kwam gister al tot de conclusie dat ik rond de 2500kcal wil zitten en was daar gister al mee begonnen. Dit omdat ik voelde met 2000 zat ik echt low on energie en had moeite om mijn setjes te voltooien. Had gewoon extra rust nodig tussen setjes.   Dus dat pak ik op, ik zal wat oefening veranderen in mijn workout.   Verder nog te zien dat mijn rechterbeen nog was minder is kwa volume en spiermassa. Dit is al erg bijgetrokken voor een been dan jaren niet echt gebruikt is en met een forse achterstand begon.   Ik zal na elke 4 weken die meting weer doen en bijhouden het gaat. Ook een goede motivatie en geeft gewoon duidelijk inzicht.   Edit: Hier nog de restultaten van de laatste 4 weken:   Gewicht: 92.4 - 92.2 (18% bodyfat) • Latt pulldown: 54kg
      • Seated row: 50kg - 60kg
      • Shrugs: 16kg - 22kg
      • Shoulder press: 25kg - 30kg
      • Reverse fly: 28kg - 35kg
      • Bankdrukken (incline): 55kg - 65kg
      • Dumbell chestpress: 20kg - 22kg
      • Chest fly: 49kg - 63kg
      • Bicep cable curl: 35kg - 40kg
      • Triceps pushdown: 35kg - 40kg
      • Tricep pressdown rope: 30kg
      • Squad: 60kg
      • Leg press: 65kg
      • Leg extension: 25kg
      • Hamstrings: 52.5kg
      • Hip abductors: 45kg
      • Calf raises: 30kg   Benen op behoud getraind. Niet zwaarder gegaan, dit omdat ik me best vermoeid voelde in de benen. Aankomende weken weer pushen.   Eergister 91.8, vanochtend 92.2 dat schommelt toch altijd wel van dag tot dag. Op de Inbody meting was na ontbijt en met joggingsbroek en tshirt + trui aan. Je kunt de deze bijlage pas zien als je bent ingelogd.
    • Vanochtend een Inbody meting gedaan. Ik zal thuis even de oude percentages erbij pakken. Zodat ik kan vergelijken wat de verschillen precies zijn.    Zal dit elke maand doen. En daarnaast is het vandaag de laatste dag van de 4 weken. En moet de laatste progressie van de 4 weken even posten.
    • Mogge shorty zou je mij ook een mailtje met info kunnen sturen ik kan je idd geen bericht sturen net als dazing😅
  • Sponsors