Advertentie:



Jasper

Blessure na training

Recommended Posts

Hallo, ben zins kort begonnen met trainen om een betere conditie te krijgen en van mijn buikje af te komen.

Tijdens mijn training 3 weken geleden heb ik een blessure opgelopen, bij simpele knietraining kreeg ik pijn in mijn knie en kreeg ik een branderig gevoel. Volgens de trainer was dit normaal en moest ik er gewoon doorheen.
De volgende dag was mijn knie dik er zat er vocht in mijn knie. Mijn trainer gaf aan dat ik gewoon door kon sporten zolang het geen pijn deed. Het vocht zou door het trainen vanzelf weg gaan.
Het werd alleen steeds erger, bij de fysio, gaven ze aan dat ik juist rust moest nemen en mijn knie zo min mogelijk moet gebruiken. (woon helaas 4 hoog zonder lift ;) )

Mijn vraag aan jullie is nu, welke oefeningen kan ik nu wel doen op het gebied van cardio, om mijn conditie in ieder geval redelijk op peil te houden.
De standaard oefeningen zoals fietsen, lopen, rennen en roeien zijn niet heel geschikt.
De andere oefeningen die ik ken zijn vooral voor spieropbouw. Maar wellicht hebben jullie wat goede ideeën.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Advertentie:

Als fietsen met klein verzet of crosstrainer al te pijnlijk zou zijn kan je misschien wat baantjes gaan trekken in het zwembad. Een heel gedoe maar denk wel dat je je knieën er minder mee belast door de relatieve gewichtloosheid in het water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch naar die knie laten kijken door een deskundige. Er kan iets gebroken zijn in je knie. Toevallig ken ik iemand die net hetzelfde had opgedaan door gewoon te hurken. Het vocht in zijn knie bleek bloed te zijn. Dit hebben ze tot 2x afgetapt. Bloed wordt weefsel op de lange duur en mag niet blijven zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips.

Ik ben bij de huisarts geweest maar die stuurde me meteen door naar de fysio.
Is het dan nog verstandig om nog aan een andere arts om advies te vragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Jasper:

Bedankt voor de tips.

Ik ben bij de huisarts geweest maar die stuurde me meteen door naar de fysio.
Is het dan nog verstandig om nog aan een andere arts om advies te vragen?

 

Als je al bij de huisarts geweest bent zal het wel ok zijn wat hij zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Berichten

    • Sinds een jaar of 2 ben ik nu volle bak aan het trainen en ben ik 10kg+ afgevallen. Ik ben nu een jaar aan het fitnessen en probeer wat spiermassa/ kracht te creëren alleen heb ik het idee dat ik vastloop en geen spiermassa meer aanmaak. Ik heb op dit forum erg veel nuttige info gevonden en ben benieuwd of ik het juist combineer en of er nog tips zijn wat ik kan verbeteren.   dagelijks probeer ik rond de 2500kcal en 140gr eiwitten te eten. Verder doe ik niet aan supplementen zoals pre-workouts en eiwitshakes    mijn training voer ik uit met 3 sets van 8-10 her.    Hoe ziet mijn week eruit.   Maandag: upper body:   incline bench                                            Military press                                            cable crossover                                            T-bar row                                            CGBP                                            BB curl   Dinsdag: Lower body:    Squat                                           Legg press                                           SLDL                                           Calf press                                           Leg raise          Woensdag: cardio: 4km harlopen   Donderdag: upper body: bench press                                             pull ups                                             skull crushers                                             bb row                                             hammer curl                                             side lateral raise   Vrijdag: lower body:        Deadlift                                            leg curl                                            front squat                                            calf raise                                            crunches Zaterdag : vaak 20km MTB   zondag rust       
    • Bankje is inderdaad ook van Pivot; https://www.helisports.nl/products/429179/Pivot-Fitness-HB3130-Heavy-Duty-Bench.html   Olympische Halterstang van Kroon; https://www.helisports.nl/products/425082/Kroon-OB-86-Olympische-halterstang-(220cm).html   Halterschijven van Hastings; 4x2.5kg 4x5kg 2x10kg 2x15kg 2x20kg https://www.helisports.nl/products/427246/Hastings-Rubberen-Olympische-Tri-Grip-Schijvenset-5-kg.html   Normaal zat bij deze set een lat pulley d.m.v. halterschijven; https://www.helisports.nl/products/429767/Pivot-Fitness-HR-LR02-Lat-en-Row-Attachment-voor-HR3260.html   Dit systeem heb ik (met overleg met medewerkers daar in de winkel) vervangen door een Weight stack, ging gemakkelijk en werkt (voor mij) perfect.
    •   Hey! Bedankt voor je reactie, ziet er wel heel erg degelijk opgesteld uit ook bij jou. Mooie set ook! Welke gewichten gebruik je precies? De bank is ook van Pivot? Welke heb je precies genomen, ik zie dat ze er een stuk of 3 aanbieden.
  • Sponsors